Cheyenne Geplaatst 21 november 2017 Rapport Share Geplaatst 21 november 2017 Goedenacht, De eerste keer dat ik hier schreef was in november 2007. Helaas gaat het nog steeds niet goed maar ik wil weer een poging doen. Een van de moeilijkste dingen vind ik de eerste avond. Laatst heb ik niets gedronken en wat afleiding gezocht totdat de supermarkt in de buurt gesloten was. Daarna voelde ik me ineens zo onrustig dat ik later op de avond alsnog naar de Hema op het station ben gegaan. Een tip die ik veel lees op alcohol info sites is: doorbreek de gewoonte van een glas wijn inschenken als je thuis komt. Schenk in plaats daarvan bijvoorbeeld een sapje in. Was het maar zo simpel! Ik heb weinig tot geen last van ontwenningsverschijnselen als ik niet drink. Verder eet ik veel gezonder, ik heb energie om op te ruimen en ik onderneem leuke dingen. Alleen zie ik op tegen de emoties die dan weer bovenkomen, en de enorme leegte die me dan overvalt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 21 november 2017 Rapport Share Geplaatst 21 november 2017 Tja... het IS zo simpel natuurlijk maar je moet wel die cravings weerstaan en dat is moeilijk. Je ziet wel de positieve kanten van het stoppen. Die leegte en die emoties daar moet je doorheen. Ik heb helaas geen "hack" voor je. Wel 1000 aanmoedigingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 21 november 2017 Rapport Share Geplaatst 21 november 2017 Van mij ook een grote aanmoediging. De leegte.....ja. Emoties .....ja. En toch is het fijner zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 november 2017 Rapport Share Geplaatst 21 november 2017 Ha die Cheyenne, wat dapper dat je je 10 jarig adb jubileum hier ook komt vieren, je bent dus een doordouwer en ongetwijfeld is wat je hierboven schrijft ook een blijk van al veel geleerd te hebben. En het beste heb je blijkbaar tot het laatst bewaard. Omgaan met emoties. En de leegte. Geen sinecure. Maar wel te doen, ook voor jou. Realiseer je je dat je naast de moeilijke(negetieve) emoties, ook de positieve en makkelijkere emoties weer gaat voelen na een poos niet drinken? In het begin is daar nog geen evenwicht in maar later wel. Dus de eerste fase is de moeilijkste. En daar haken wij drinkers vaak al af, want we begonnen ooit met teveel drinken juist om die niet te voelen, de lastige emo's. Heb je echt goede hulp hierin gezocht? Als je nl "zware" redenen hebt onderdrukt dan is de angst dat die los komen en misschien weer herbeleefd moeten worden, ook wel erg moeilijk. Daar kun je dan misschien via intakes iemand bij zoeken die klikt met jou. En is het minder zwaar, dan een maatje die je misschien al kent in vertrouwen nemen een idee? Weet, door hier te lezen, dat het kan meis. En misschien is het nu jouw jaar, of anders 2018 want die duurt langer dus geeft je meer speelruimte. succes!!!♥ Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 november 2017 Rapport Share Geplaatst 21 november 2017 Wat goed dat je het niet opgeeft Cheyenne. Bij mij komt ook op 'hulp', op wat voor manier dan ook. Ik wens je heeeeel veel succes om het weer aan te gaan, het adb proces. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden