Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik sta te kijken van je posting, Lars. Weet je zeker dat ze in dat ziekenhuis alleen iets aan je longontsteking hebben gedaan?
Net of het een ander persoon is die schrijft. Toch lees ik het graag, is het niet vanwege de inhoud, dan toch wegens de vorm.

Geplaatst

Wat een mooie diepzinnigge gesprekken hier vandaag op het forum en dat terwijl ik alleen maar wil melden dat ik het koud heb, brrr. 

Kachel al hoger gedaan, maar helpt niet echt. Oefenen buiten ging heel goed vandaag.

Geplaatst
8 minuten geleden zei jopie:

Minstens even betuttelend fleur. Je leest iets wat nergens staat. 

En...om even "direct" te zijn: je lijkt de afgelopen weken meer op een kruistocht te zijn dan iets anders. 

:heart:

Je mag denken wat je wil jopie. T is niet perse de waarheid.

As you know

Geplaatst (bewerkt)

Dag fleurtje.
Misschien taalverschil?
Suggesties zijn suggesties. Ze stellen iets voor. Niet betuttelend.
'Je moet (niet) zus of zo'... en dingen ongevraagd uit handen nemen,  dát is betuttelend.
(lieve groetjes van spuit elf, die net even een, qua tijd, uit de hand gelopen dutje heeft gedaan...-_-)

bewerkt door Kohtje
Geplaatst

Zo, weer thuis van de koffie. Gaat goed met mij. Ik kan me niet heugen dat het al zo lang goed met me gaat. Heel lang geleden dat ik zo vaak buiten de deur ben geweest. Vroeger kon ik alleen de deur uit nadat ik had gedronken, nu doe ik het nuchter. 

Ik wens iedereen een fijne avond,

Geplaatst

Suikertje , wat heerlijk! Wat een bevrijding moet dat zijn.

lars, weer thuis. Hartstikke goed man. Doe je voorlichting. Longontsteking is venijnig.

Geplaatst (bewerkt)

'n Avond

Zo. Te voet, te bus,-voet, voet, trein en te voet (een auwe, but hee)

Nieuw paspoort ein-de-lijk aangevraagd, volgende week ophalen

Dus nu even lekker in niemandsland en van niemand

Zeker van geen staat (al weet ik beter)

Dat "papieren ding" is niet eens van mij

Mooi ouwbollig boekje, met in de oude een gat door de kop van mijn zoon

Allen in het bezit van de staat der neder-landen

Alaaf!

( Ben ik ook es op "tijd")

bewerkt door Mai
Geplaatst (bewerkt)

Soothe

Er is in deze stad een oude (joodse) begraafplaats

Een prachtige stille en serene plek, grafstenen schots en scheef en meest met onleesbaar, door de tijd aangetast grafschrift

Een plek waar ik zo'n 30 jaar terug graag kwam, juist daarom.

Een zijn in een stilstaande tijd.

Eind van deze maand is er een "bijeenkomst" juist daar, met oa  de dichter Jean-Pierre Rawie

Genaamd "Dichter bij de dood"

Ik wil je nogmaals danken voor het leren (her)kennen

En het delen van zijn verzen

:heart:

bewerkt door Mai
Geplaatst (bewerkt)

Leuk hoor, pas maar op met je plaatjes sheila

(Ut is hier nog net geen gezichten-boek...)

Vroegah, deelden we hier wel eens liedjes

Filmpjes daarvan, of teksten..

Juist omdat dat zei wat wij bedoelden

Dat werd uit den boze verklaard, en een apart draadje voor aangelegd

vgvt

(vriendelijke groet vrouwtje theelepel) 

bewerkt door Mai
Geplaatst

Droog naar bed na een fijne NA bijeenkomst. Morgen kom er een fella op bezoek, gaan we stadten en sluiten we de dag samen af met een AA bijeenkomst waar ik nog niet eerder was. Ik heb ze dan bijna allemaal gehad in een straal van zestig kilometer, geloof ik....

Welterusten.

Geplaatst (bewerkt)

Fella

Als in follower

Of felle?

;)

De rust

jowan&de rest

Laatste rondje hondjes hier

(met de felle en de sloege)

bewerkt door Mai
Geplaatst
Op 4-10-2017 om 09:59 zei Kohtje:

Nog wel zin in een droge dag, Herstel?

Ik zocht dat in m'n donkerste periodes op.. onbereikbaarheid. Pas als ik hulp 'verwachtte' gaf ik érgens een teken van leven. Me er niet van bewust
dat ik dat deed vanuit de slachtofferrol, vanuit zelfmedelijden., niet vanuit de wens geholpen te worden maar vanuit de wens geaccepteerd te worden
zoals ik  was. Maar dát wilde niemand na verloop van tijd meer accepteren, zoals ik was, want ik was niet meer wie ik was.
Ik was juist op de vlucht voor wie ik was.

Echte hulp kwam pas binnen toen ik er zélf achteraan ging. Toen niemand me meer uit de prut trok. Toen ik zelf ging accepteren dat ik alleen
nog maar op de vlucht voor mezelf en iedereen was.
Ik ben (bij vlagen) nog steeds de mensen dankbaar die me, na me keer op keer de hand boven het hoofd te hebben gehouden, loslieten en
me daarmee de verantwoordelijkheid over m'n eigen leven terug dwongen te nemen..

Ik kan het niet goed uitleggen, maar dit stukje van jou raakt me in mijn ziel Kohtje! 

Herkenbaar, pijnlijk, schuldgevoel, verdriet, boosheid, verongelijktheid,  het roept van alles op. 

Ik snap het niet en ik snap het wel, ik wil het niet en ik wil het wel horen?

Dit moet/zal ik vaker lezen en overdenken, maar jij raakt hier aan iets wat ik ergens ken en weet, maar toch nog niet echt......snap. 

Zoiets. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...