Spring naar bijdragen

Zaterdag, 16 september 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Zo, de hele dag buiten geweest, lekker. Weer een potje of tien bramen ingemaakt. Het is hier heerlijk weer, een graag of 18, 19 en veel zon met af en toe een hollands wolkje.
Kennelijk bevind ik me in het qua weer betere deel van het land. Een beetje mazzel mag je wel hebben, toch? Gisteren was ik in Utrecht, prachtig weer en op de thuisbasis regen.... Net omgekeerd.

Wat ik in het begin van mijn herstel leerde, en wat me flink helpt heeft mijn ego te bedwingen, is: Kijk naar de overeenkomsten, die verbinden, en niet naar de verschillen die immers uiteen drijven.
Als ik dit forum zie als een culminatie van alcohol de baas worden/zijn, dan zou dat adagium hier misschien ook wel kunnen helpen.
Maar wellicht is dat niet gemakkelijk hier met soms hele series berichten die slecht bestaan uit hele of halve regels. Als kreten die geschreeuwd lijken te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh ja lekker pannekoeken.. ik weet niet zo spannend is het draadje toch ook niet vandaag, misschien is er inderdaad eens minder hoera geroep.. Oh Herstel wat zalig een weekje zeeland. Wat een goed vooruitzicht.

Ga zo ook eens koken, lasagne met verse spinazie en gerookte kip, weet het niet hoor een experiment

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei lieve:

.. Oh Herstel wat zalig een weekje zeeland. Wat een goed vooruitzicht.

Ga zo ook eens koken, lasagne met verse spinazie en gerookte kip, weet het niet hoor een experiment

 

 

Eet smakelijk. Klinkt lekker.

Ja, erg veel zin in. In maart heb ik het voor het eerst een paar daagjes geprobeerd. Best gek, alleen op vakantie. Moest ik leren. Maar wel samen met mijn ukke hondje. Het ging toen zo goed dat ik het nu een weekje aandurf en kan doen. Ik heb wel vanalles zeker gesteld. Dus het koelkastje staat daar nu leeg op mijn verzoek. Ik neem eigen sapjes mee. En zo heb ikmeer van te voren goed voorbereid, zodat ik vrolijk alcoholvrij ben en blijf. Geen alcoholische verrassingen dus ( had ik toen wel met een toetje). Maandagochtend op stap. Vanavond eerst naar mijn groep. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens Francoise.

een dolletje vind ik af en toe ook best heel erg  leuk, maar mijn intentie hier is toch vooral en in eerste instantie om adb te worden, zijn en te blijven. Van de anderen te mogen leren en hopelijk ook wat te kunnen bijdragen naar anderen. 

 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me af.   Wens jullie nog een goede avond. Gisteren bood iemand mij een wijntje aan. Ik zei natuurlijk : nee. Maar het leuke ws, ik voelde zo'n enorme overtuiging. ' Nee. Natuurlijk niet, want ik drink niet.' Heerlijk gevoel. Is ook niet altijd zo, maar gisteren heel erg wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld mij  ook kurkdroog af. Ik ga het steeds " prettiger" vinden. Heldere kop, mijn avonden terug etc. 

Was een goede aa meeting. Gonst nog even na. Met een kwartiertje mijn mandje in. Hondje lag keurig onder tafel. Iemand naast mij die het moeilijk had kreeg een lief pootje onder tafel. Een ware aa mascotte die ukkehond van mij. 

Wel terusten ieder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Francoise:

Meld me ook droog af . Morgen dag 9. Voel me wel een beetje eenzaam (zielig) maar het is voor een goed doel. Iedereen is namelijk feesten (lees drinken) en daar wilde ik niet tussen staan . Welterusten iedereen

Ik snap je wel hoor, je voelt je er een beetje buiten staan nu. Maar al die feestende mensen hebben morgen een kater en jij staat fris en fruitig op!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...