Spring naar bijdragen

De maat is vol.


Awakenings

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei NickyLJ80:

Moeheid ja, héél herkenbaar. Om moedeloos van te worden zeg maar:)

Maar wat goed dat je weerstand hebt geboden tegen de drang om naar de avondwinkel te gaan. Dat is toch echt gewoon elke keer een overwinning hoor! En tja, is het echt zo erg om 'dan maar naar bed te gaan'? 

Ik heb me er inmiddels bij neer gelegd dat ik voorlopig meer slaap nodig heb. Eerlijk: doordeweeks lig ik vóór 21:00 uur er in en lees dan nog wat. In het weekend....hooguit 21:30 uur. Héél gezellig 'zegt men'. Maar ik ben dan in elk geval wel uitgerust als ik er uit moet 's ochtends.  En verder...zo gezellig was ik volgens mij ook niet hiervoor op zaterdagavond, wanneer er twee flessen rosé in zaten:blush:

Ik ben wel heel erg nieuwsgierig hoe je avond gisteren is verlopen. Viel het inderdaad tegen of heb je gewoon een heerlijk ontspannen avond gehad? En ik vraag het niet, maar ga er gewoon vanuit dat je sterk bent gebleven en het droog hebt gehouden:P

Een fijn weekend gewenst nog verder!!

 

Nicky, waarom zo moe en hoelang mag dit wel niet gaan duren? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vermoeidheid vermoeiend gehe, ik vind dit wel een dingetje hoor..Ik lag er gisteravond ook al om 22.15 in en kan me niet herinneren dat ik wakker heb gelegen. Ik slik B vit. en magnesium en ben volledig op de biologisch logisch toer want alles om me weer energieker te voelen. Fijne droge zondag allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat super van je vriend! Dat is nou echt je vrienden steunen in moeilijke tijden. Lekker samen aan de thee en goede gesprekken voeren waarbij zowel een lach en een traan horen. Heerlijk om te lezen zoals je het beschreef! Klinkt als een hele waardevolle vriendschap.

En ja die vermoeidheid komt bij mij niet alleen van het niet drinken hoor, dus wellicht niet helemaal vergelijkbaar. Maar ik heb wel begrepen dat de vermoeidheid lang kan duren hoor. Ook ik neem die vitaminepillen, elke ochtend gaan er vijf tabletten naar binnen, bijna een maaltijd op zich grap ik dan maar.

Goed voor jezelf blijven zorgen en je rust nemen als het nodig is. Enne, gewoon eens aan de moeheid toegeven en om 20:00 uur naar bed maakt je niet 'raar' hè!  Als je het nodig hebt, gewoon doen en vooral niet ertegen vechten...daar word je alleen maar moeier van ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook een verpleegkundige en dat is toch wel een extra handicap, toch? Zo gewend anderen te helpen en jezelf weg te cijferen. Als je zelf dan wat hebt, het liefst zelf even dokteren. Ik geloof dat die stap naar de dokter voor ons daardoor juist vaak extra groot is. Toegeven als hulpverlener dat je jezelf geen hulp kan verlenen en zo. Lastig, maar zo goed dat je dat gedaan hebt! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Vandaag 2.2 mnd droog maar getver nu zo'n dag waarop ik telkens opnieuw mezelf overeind moet houden om niet te zwichten. Ik snak naar een wijntje, naar een boel wijntjes. Zin om net als de rest van de wereld ook een keer lekker door te zakken ( slaat nergens op) Ik doe het niet, ik wil het niet maar wat een BUD dag. Eerder kwam dit gevoel soms opzetten, een soort van plagende vlaag van verlangen die weer vrij snel wegtrok maar nu blijft het hangen. Niemand die hier iets aan heeft maar dank voor het luistert oor, zoiets. :blush: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tnx! Iedereen zal vast weleens zo'n off day hebben al mag ik hopen dat dit niet een leven aanhoud. Klinkt lekker zwaarmoedig allemaal, regen, donker, een dochter die van de week gepest werd op school en toch al zo kwetsbaar is zal er vast niet aan meehelpen. Waait vast wel weer over die 'vlaag'. Ben mezelf niet, boodschappen gehaald...nog meer zoete aardappels waarvan de kast al vol ligt maar waarvan ik dacht ze niet meer in huis te hebben, die dingen ook. Mag hopen dat het geen korsakov is ;)  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt alsof je wel in beeld hebt waar de trigger zit.

Dat lijkt me dan wel weer belangrijk in het ADB proces.

Ja, zo n off day is herkenbaar, soms een off week.

Vroeger reden tot...de welbekende korte termijn oplossing.

Nu aangaan, doorvoelen, met de wetenschap dat ook dat weer voorbij gaat.

Niet fijn, maar in ieder geval geen schaamte en schuld omdat je drinkt.

 

Goed bezig jij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Voor wie het leuk vind om te horen, alweer drie maanden droog droger droogst. Het gaat steeds makkelijker, op eigen kracht vooruit. Ik deel dit omdat ik zelf erg veel steun heb gehad aan het lezen v.d succesnummers hier, het werkte motiverend. Wat een ander kan kan ik ook..zoiets. Ik heb de arrogantie niet te denken dat ik er al ben en vraag is of er ooit een tijd aanbreekt dat alcohol niets met me doet. Voor mij zal drank altijd wel een dingetje blijven dus niet drinken is mijn enige optie. Ik heb voor drie levens gezopen, had ik het maar kunnen doseren maar helaas..jammer de bammer. Ik begeef me inmiddels minder op dit forum,ik heb het minder nodig en waar het me in het begin wat houvast gaf levert het me nu steeds meer irritatie op dus misschien is het voor mij de juiste tijd om hier op te stappen? Alle tot in details persoonlijke shit, ik kan daar weinig mee. Het voelt voor mij nu meer als een zit op de bank bij de psych, luisterend naar huwelijksperikelen en andere drama's van wie? Liever had ik meer gelezen over de 'stop' ervaringen e.d.....ieder zijn verhaal. Geen verwijten maar wanneer je altijd aan het zorgen bent en een vol druk leven hebt zit je daar minder op te wachten denk ik? Althans, dit geldt voor mij. Iedereen waanzinnig bedankt voor de gegeven steun, bemoedigende lieve woorden. Ik neem ze mee.....Life is good.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken je irritatie over de reacties die over alles gaan behalve over het stoppen met drinken. Ik ben ook al wat langer gestopt en soms heb ik het best nog wel moeilijk. Ik bezoek dan het forum wat meer "om scherp te blijven" zoals Mijngerrit dat uitdrukte. En daarom is het zo jammer als juist draadjes en reacties als deze worden weggehaald, want draadjes en reacties over de stop-ervaringen moet je hier op dit forum met de lamp zoeken. Als je denkt dat het voor jezelf beter is je account hier te verwijderen, dan moet je dat beslist doen. Maar ik sluit me een beetje bij Bob aan: er zijn mensen die wel dit soort reacties zoeken en het is zonde om zo'n mooi verhaal als dat van jou hier weg te halen. Wat fijn voor je hoe het gelopen is, goed gedaan hoor en volhouden !! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Awakenings, ik vind het inderdaad leuk om te horen! Ik kan niet genoeg horen dat het mensen wel lukt om te stoppen en gestopt te blijven en dat ze daar nog gelukkig mee zijn ook. Ik heb eindelijk het gevoel dat ik straks zelf ook zo'n verhaaltje kan schrijven. 

Daarnaast herken ik je irritatie. Maar ben het helemaal met Hub hierboven eens. 

Succes met alles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...