Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 september 2017


lady jane

Aanbevolen berichten

Goedemorgen

Gefeliciteerd Bolletje en Vol :rose::rose::rose: , ik wens jullie een mooie verjaardag.

Fijn dat je zo goed geslapen hebt in je nieuwe bed in je nieuwe huis Lars. Ik heb een neef die ook stottert, tot hij zingt! En hij zingt prachtig, zonder een enkele hapering. Dus inderdaad, je weet maar nooit.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig is er tegenwoordig ruimte voor, om mensen met 'afwijkingen' ook op tv een plek te geven, net zoals Lucille Werner. Zo was er ook een programma over mensen met een 'afwijkend' uiterlijk in de modellenwereld. Heerlijk! Moet allemaal veel normaler worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei jopie:

En een programmatica over en met maakt het gewoner? Griezelig!

Klinkt voor mij meer als heel nederlands minderheidsgroeperingen eerst benoemen (dus zelf creëren eigenlijk), en dan knuffelen met als enig doel: "zie mij eens tolerant en ruimdenkend  zijn".

Wereldwijd gezien Is dat echt heel nederlands.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Het enige dat ik zeg, is dat ik blij ben met de beweging dat iedereen gelijk is of zou moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het wel denk ik. Op tv doen doen voor het publiek of ze heel begaan zijn in het dagelijkse leven lopen ze er met een grote boog om heen. Die ervaring heb ik ook wel niet op tv gelukkig. Nee geen probleem dat je stottert tot je ze tegen komt en je muil open doet dan weten ze niet waar ze kijken moeten en de volgende keer vermijden ze je 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lars:

Ik snap het wel denk ik. Op tv doen doen voor het publiek of ze heel begaan zijn in het dagelijkse leven lopen ze er met een grote boog om heen. Die ervaring heb ik ook wel niet op tv gelukkig. Nee geen probleem dat je stottert tot je ze tegen komt en je muil open doet dan weten ze niet waar ze kijken moeten en de volgende keer vermijden ze je 

Oh zo..... ok, heb ik niet veel ervaring mee. Ik stotter dan ook niet, maar ken wel iemand die dat doet. Een lieve vriend van me. Ik ken wel veel mensen met een 'afwijking'. Mij boeit dat niet zo. Ik hoop gewoon dat door media aandacht het anderen ook minder gaat boeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het dagelijks leven wordt helaas vaak en snel geoordeeld. En hoewel niemand oordeelvrij is , is het wel iets waar ik mijn best voor doe om het niet te doen. Want oordelen kan soms zo verrekte zeer doen. Ik loop ,door de ziektes die ik heb,  de ene dag veel beter dan de andere dag. Juist doordat dat zo wisselend is wordt dat vaak niet begrepen , de gekste conclusies worden getrokken.. En ja, ik heb in deze nieuwe wijk nogal eens wat te horen gekregen.  Al dan niet rechtstreeks. Meestal via via. En dat laatste doet nog meer zeer. 

Vanochtend wat rommelen in huis, vanmiddag mijn rust nemen, zodat ik vanavond naar de aa kan. Ik probeer extra op te letten om balans te vinden tussen activiteit en rust. Hopelijk ga ik me dan wat beter voelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, er wordt wel snel geoordeeld, maar het is aan jezelf wat je ermee doet. Mij doet het niets, ze kletsen maar... Ook als iemand zegt dat ze wat gehoord hebben via iemand zeg ik dat ik het niet wil horen. Het heeft geen nut en je stelt je open voor negativiteit. Het is doelloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb jij gelijk in Sheila, maar het lukt mij niet altijd dat te negeren. Het kan me soms diep raken en dan lukt het mij niet voldoende het los te laten. Vooral als dierbaren dit doen is dat erg moeilijk. Als een of andere buur wat zegt raakt dat mij uiteraard veel minder dan zoals mijn eigen broer oordelend en veroordelend bezig is en mij binnen d familie , bij het verpleeghuis van mn moeder etc etc.wel heel rot " weg zet". Dat raakt me diep. Ik probeer dat te negeren, maar ik word daar steeds weer mee geconfronteerd en dat maakt het moeilijk. 

Zo, nu echt even aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door aandacht te geven wordt het ineens bijzonderder, zodanig dat het haast het tegenovergestelde zal bereiken en gekker wordt .
Het woord afwijking is afschuwelijk. Hebben we ze niet allemaal? Groter of kleinere handicaps? Enfin..

Goodmorning! Bolletje en Vol: van harte gefeliciteerd!! :present:

Hier weer een werkweekend voor de boeg. Nog eventjes en dan vakantie... heerlijk!

Fijne dag mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Mai:

Lars, wat fijn voor je

Volgens mij zit je wel op je plek daar

Vind het nu wel fijn kamer voelt aan als mijn eigen. Af en toe loop ik even een rondje door het huis en om het huis. Het is een huis en geen ziekenhuis. Er zijn nu 5 bewoners maandag komt er 1 en geloof woensdag de laatste 2 en dan is het tehuis de laatste zucht vol :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei jopie:

Die tegenstelling bedoel ik feitelijk. "Media-aandacht" en "niet boeien". Dagaatniesamen hè? 

Door de aandacht maak je het boeiend (en dus per definitie afwijkender). En ook de andere kant op: als t je werkelijk niet zou boeien, waarom dan aandacht ervoor. De achterliggende motieven Etc etc etc

De verschillen (handicaps of andere verschillen) zijn er gewoon. Een beenloze hoeft geen marathon te rennen en een stotteraar geen redevoerder te worden.

Typisch Nederlands Is het juist al die verschillen zogenaamd glad te strijken en dan te promoten dat "ook die mensen" alles kunnen en moeten mogen (de hoogmoed van dat woord alleen al) wat een ander kan. 

Stotteren (mooi voorbeeld inderdaad lars) Is gewoon verdraaide lastig en beperkend. Ook voor de luisteraar. Dat erkennen geeft voor beiden meer ruimte dan die zogenaamd aardige norm dat alles maar "gewoon" Is en "gewoon mee moet doen". 

Het verschil ís er gewoon. 

Ja, zo moeilijk denk ik niet. Ik zeg dan ook niet dat iedereen alles moet kunnen of kan. Ik ben van mening dat door het te laten zien op tv, dat het normaler wordt en dat mensen die niet weten hoe ze ermee om kunnen gaan ervan kunnen leren. En de media veranderd niet omdat ik geen moeite ermee heb. Er zijn andere mensen die er wel moeite mee hebben en daardoor is er media aandacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...