Spring naar bijdragen

Klaar ermee!


Diana73

Aanbevolen berichten

Jammer Diana, en inderdaad morgen weer een nieuwe dag.

Ik denk dat het voor jou belangrijk is te 'weten' dat je de komende dagen veel trek zult ervaren, immers je lichaam vraagt om alcohol.

Dus dat rationeel tegen jezelf zeggen...zoiets. Weten dat het even niet simpel zal zijn...dat accepteren. Ook wetende dat het wat minder lastig zal worden.

Niks in huis hebben.

Afleiding....veel te doen hebben, zodat je minder gelegenheid hebt om...dagje uit, naar vrienden als het maar plekken zijn waar je niet drinkt of die je niet associeert met drank

Het uitspreken, tegen partner, of iemand bellen of appen, of veel hier lezen en schrijven.

Schrijven in dagboek of zoiets.

De trek uitzitten...weten dat het overgaat.

Op moment van trek iets eten...of iets anders drinken...zorgen dat je maag vol zit.

Naar buiten gaan, wandelen (zonder geld op zak :blush:)

Schrijf voor en nadelen op...haal die erbij als de trek komt.

Jezelf ervan overtuigen dat je wilt stoppen en waarom. En dat je door een paar lastige dagen heen moet.

Oja, als bovenstaande allemaal niet helpt...kun je altijd nog met je schoenen aan onder de douche gaan staan.

 

Succes

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een goed idee van de eierwekker die kon ik nog niet,

bij mij helpt het meest om afleiding te zoeken, wandelen, in de tuin bezig zijn een plantje kopen bij een tuincentra een beetje uit de buurt met de fiets natuurlijk, piano spelen.

tv kijken zo min mogelijk beter helemaal niet:(want het is altijd een gewoonte geweest om er een wijntje en snacks bij te pakken, voor mij geldt ook niks in huis hebben 

wens je veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Diana,

Ben je al eerder gestopt met drinken of is dit de eerste x? Ik heb (wel al even geleden) drank gebruikt als rustgever.. na 1 volgde de rest. Op een bepaald moment nam ik een glas op moment dat ik voelde dat de roes begon weg te gaan (en de pijn begon) en dan voordat je het weet begin je 's ochtends al aan je eerste glas en drink je eigenlijk de klok rond. Ik was voortdurend bezig met voldoende voorraad in huis te halen en vooral in huis te hebben. Van de ene supermarkt naar de andere, zeker nooit 2x per dag naar dezelfde.. oei ben ik hier vandaag al geweest?? enfin mijn leven draaide eigenlijk alleen nog maar om drank. Een hel. Op een bepaald moment heeft mijn man me meegenomen naar de dokter en was de keuze zelf stoppen of opname. Ik heb toen alles op alles gezet om zelf te stoppen. De eerste dagen om om te gaan met de afkickverschijnselen (lichamelijk) wandelingen gemaakt, warme baden tegen spierpijnen.. liters water gedronken, vit B, en veel rust.. Nadat die fase voorbij was ben ik plannen beginnen maken, lijstjes, veel schrijven, wat zijn de triggers en hoe ga ik daarmee om. Inderdaad die kookwekker.. en een doos waar ik allerlei zaken heb ingedaan.. foto's in dronken toestand, foto's in nuchtere toestand, van de kinderen van vakantie die ik had verziekt met drinken. Maar ook mooie uitspraken oa van het forum.. mooie dingen geschreven door oa Jannigje. Op moeilijke momenten pakte ik mijn nuchterheidsdoos en kwam het besef waarom ik dit gevecht was aangevangen.. Ik heb er veel aan gehad.

Ik wens je veel sterkte en begin met dat eerste glas te laten staan. Het is ok om nu even iets te nemen om je rustiger te maken en je door deze periode te helpen, doe dat dus. Alles beter dan nu doorgaan met drinken

Lieve

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Harp:

Hoi Diana, een verlaat welkom van mij! Hoe is het gegaan sinds woensdag?

Hallo Harp

Dank voor je welkom!

Vanaf woensdag ben ik eerlijk gezegd nog geen stap verder. Ik heb het met name in de ochtenden moeilijk als ik wakker word.....

bewerkt door Diana73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lieve:

Hoi Diana,

Ben je al eerder gestopt met drinken of is dit de eerste x? Ik heb (wel al even geleden) drank gebruikt als rustgever.. na 1 volgde de rest. Op een bepaald moment nam ik een glas op moment dat ik voelde dat de roes begon weg te gaan (en de pijn begon) en dan voordat je het weet begin je 's ochtends al aan je eerste glas en drink je eigenlijk de klok rond. Ik was voortdurend bezig met voldoende voorraad in huis te halen en vooral in huis te hebben. Van de ene supermarkt naar de andere, zeker nooit 2x per dag naar dezelfde.. oei ben ik hier vandaag al geweest?? enfin mijn leven draaide eigenlijk alleen nog maar om drank. Een hel. Op een bepaald moment heeft mijn man me meegenomen naar de dokter en was de keuze zelf stoppen of opname. Ik heb toen alles op alles gezet om zelf te stoppen. De eerste dagen om om te gaan met de afkickverschijnselen (lichamelijk) wandelingen gemaakt, warme baden tegen spierpijnen.. liters water gedronken, vit B, en veel rust.. Nadat die fase voorbij was ben ik plannen beginnen maken, lijstjes, veel schrijven, wat zijn de triggers en hoe ga ik daarmee om. Inderdaad die kookwekker.. en een doos waar ik allerlei zaken heb ingedaan.. foto's in dronken toestand, foto's in nuchtere toestand, van de kinderen van vakantie die ik had verziekt met drinken. Maar ook mooie uitspraken oa van het forum.. mooie dingen geschreven door oa Jannigje. Op moeilijke momenten pakte ik mijn nuchterheidsdoos en kwam het besef waarom ik dit gevecht was aangevangen.. Ik heb er veel aan gehad.

Ik wens je veel sterkte en begin met dat eerste glas te laten staan. Het is ok om nu even iets te nemen om je rustiger te maken en je door deze periode te helpen, doe dat dus. Alles beter dan nu doorgaan met drinken

Lieve

Dank voor je woorden Lieve!

Helaas heel herkenbaar wat je schrijft.....de hele dag alleen maar met bevoorraden bezig zijn en in paniek raken als er niets meer is. En voor die paniekaanvallen ben ik juist zo bang en drink ik deze weer weg......daarna lijkt het weer beter te gaan totdat de volgende ochtend weer komt.....zo vermoeiend allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed.. zie dit dan als je eerste dag. Wat ik heb gedaan toen ik had beslist om te stoppen was in de natuurwinkel zo wat detox spullen gehaald, srubcreme, iets lekkers voor in bad en me voorgenomen om te beginnen met een verwen kuur. Natuurlijk is dat niet zo makkelijk als je lichaam echt afziet van de pijn door het gemis aan drank maar het gaf me wel meer steun en veel gaan wandelen buiten zijn helpt ook

Je kunt het Diana.. kom op..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een teken van leven van mij.

Ik ben blij met jullie lieve reacties. Echter, en ik wil heel eerlijk zijn, ben ik nog niet gestopt.

Ik heb (en dat moet geen excuus zijn maar maakt het allemaal wel moeilijker) (lekker excuus ook....hm) een paar rotweken achter de rug met onderzoeken in het ziekenhuis waar ik de uitslagen voor moest afwachten en afgelopen maandag een kleine ingreep gehad. Ook daar moet ik wederom de uitslag van afwachten. Dus stress. De instelling waar de huisarts mij voor aan heeft gemeld heeft een wachtlijst van een aantal maanden (!) dus daar kan ik nog niet mee starten. Deze week wel een afspraak staan bij de praktijkondersteuner. (Ik vraag me alleen af waar deze mij mee kan helpen, maar goed, ik ga gewoon)

Dus al met al.........ik ben nog geen stap verder. Elke dag denk ik: morgen, dan neem ik de eerste niet. Maar dat lukt mij dan weer niet. Wat een gedoe dit zeg.

Wat ik vooral erg vind is dat mensen om mij heen, dierbare mensen, het nu aan mij gaan merken. De schaamte die ik hierdoor ondervind is vreselijk. Maar ja, zo verder gaan is ook geen optie.

Volgende week eerst de uitslag afwachten bij de dokter en dan maar een nieuwe poging wagen. Op dit moment kan de knop nog even niet om.

Wordt vervolgd.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Diana,

 

Eerlijkheid is belangrijk, eerlijkheid naar jezelf in de eerste plaats.

 

Wat gaat je omgeving merken? Drink je stiekem? 

Je bent geen stap verder, schrijf je...toch wel. Je ziet in dat je een probleem hebt met alcohol.

En dat je daar wat mee moet. Jammer dat je dan een aantal maanden moet wachten als je dan hulp hebt gevraagd.

De praktijkondersteuner heb ik als prettig ervaren om mijn verhaal te doen. En voor mij was het een opstap naar voor mij belangrijke hulp in het ADB proces.

Misschien lukt het je om alvast te minderen? 

 

Sterkte Diana.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij sterkte Diana, ik ken het verhaal. Ben zelf al duizendmaal begonnen en gestopt, soms wel tot 9 maanden lang. Ben nu sinds maandag terug begonnen, ga wel regelmatig naar de AA en heb ook psychiatrische bijstand nu (ben ook in burn out / depressie terecht gekomen ...).

In ieder geval, het allerbeste gewenst en take it easy, uur per uur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Muffin1956:

Ook van mij sterkte Diana, ik ken het verhaal. Ben zelf al duizendmaal begonnen en gestopt, soms wel tot 9 maanden lang. Ben nu sinds maandag terug begonnen, ga wel regelmatig naar de AA en heb ook psychiatrische bijstand nu (ben ook in burn out / depressie terecht gekomen ...).

In ieder geval, het allerbeste gewenst en take it easy, uur per uur. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Muffin.

Weer begonnen? Met drinken? Aaaah.....

Ik hoop dat het je lukt met de psychiatrische bijstand! Ik kreeg ook een bevestiging van de instelling waar ik door de huisarts ben aangemeld. De woorden "psychiatrische verslavingszorg" waren voor mij wel heel heftig. Maar ja, het is wel

zo en er moet een reden

zijn voor dit gedrag.

Ik wens jou ook het allerbeste!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Diana73:

Dankjewel Muffin.

Weer begonnen? Met drinken? Aaaah.....

Ik hoop dat het je lukt met de psychiatrische bijstand! Ik kreeg ook een bevestiging van de instelling waar ik door de huisarts ben aangemeld. De woorden "psychiatrische verslavingszorg" waren voor mij wel heel heftig. Maar ja, het is wel

zo en er moet een reden

zijn voor dit gedrag.

Ik wens jou ook het allerbeste!!

Sorry: weer begonnen met stoppen ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Hier ben ik weer!

Allereerst mijn excuses voor deze late reactie. Ik heb veel mooie woorden van jullie gekregen en daarna heb ik nooit meer gereageerd. Sorry, sorry, sorry. Ik dacht het nl. alleen te kunnen maar helaas is dit niet zo. Ik ben nog steeds een drinker......

Inmiddels heb ik 3 gesprekken gehad bij een psychiatrische verslavingsinstelling en deze waren best heftig. Men begon over opname maar dit wil ik niet. Dus gaan we strak aan de bak om het thuis te behandelen. Elke week heb ik gesprekken en ik wordt ook aangemeld bij een praatgroep. Dit moet dan maar, moet echt met de billen bloot. Vorige week een lichamelijk onderzoek gehad, moet ook bloedprikken. Ben enorm bang voor de uitslag van mijn lever......De verslavingsarts heeft mij best bang gemaakt door te zeggen dat ik niet acuut mag stoppen omdat ik dan een epilepsie aanval zou kunnen krijgen :face-icon-small-shocked: ! Ook zou ik medicatie krijgen en 9 maanden Refusal moeten slikken. Ik ben een hypochonder en dit alles maakt het doodeng. Ook was mijn bloeddruk veeeeel te hoog en daar heb ik nu een medicijn voor. (die ik vanwege de bijwerkingen niet durf te nemen.....) Ik ben nog steeds zo eigenwijs dat ik denk het zonder medicatie te kunnen en ben nu in de weer met groene smoothies, veel groente en vitamine. Sja........Ik probeer het gezonde eten er weer in te krijgen want dat werd ook steeds minder, geen eetlust en na de nodige wijn gaan snaaien. Maar tegelijkertijd toch nog steeds teveel wijn en de nodige sigaretten. Pfffffff, om zo moe van te worden..........

Ik wil het zooooo graag maar ben tegelijkertijd ook heeeeel bang voor bijwerkingen van medicatie........misschien is er iemand die tips heeft om het alsnog zelf te doen met behulp van de gesprekken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diana, je vraagt ons tips om het alsnog zelf te doen met alleen gesprekken?
Ik lees angst voor de angst in je stukjes, ook als ik verder teruglees, en angst is een slechte raadgever in dezen.
Bovenaan deze blz schrijft Kruidenthee de meest waardevolle tip: eerlijkheid! Wees eerlijk naar jezelf en geef toe dat dit boven je hoofd is gegroeid.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja. Eerlijkheid. Goed voor jezelf zorgen gaat ook voor je omgeving veel waardevols opleveren. Dat ervaar ik nu elke dag. En bang zijn is niet erg. Je hoeft er alleen niet voor weg te lopen. Mindfulness kan zeker helpen.

Ik ben gestopt mede vanwege mijn bloeddruk. Het was een ene- opener. Niet drinken (in jouw geval dus zoals de arts zei niet accuut doen) brengt je bloeddruk omlaag. Bij mij van veel te hoog naar die ‘van een jonge meid’. Nog zo’n bijkomend voordeel.....

Succes. Kom op de dagdraad, schrijf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Confronterend he? Die gesprekken...de harde feiten, de realiteit 

(Ik zie nu mezelf weer zitten aan m n tafel...met de intakemevrouw van Novadic, en af en toe de gedachte...nee, dit gaat niet over mij:blush:)

 

Diana, wat ik lees is dat je ongelofelijk hard je best aan het doen ben om nog steeds 'de controle' te houden. Te denken dat je die überhaupt hebt. Geen of zo min mogelijk hulp. Herkenbaar. Heel herkenbaar. Pas op het moment dat ik kon erkennen dat ik het niet alleen zou kunnen, ben ik weer 'op het goeie pad' gekomen. Lees, het ADB pad. Toen ik echt voor mezelf kon erkennen dat ik machteloos sta tegenover alcohol,  kon ik ook hulp aanvaarden. Dat was een moeilijk en tegelijk bevrijdend moment. Het betekende 'overgave'. Beseffen dat ik geen controle had.  Da's nu een half jaar geleden. Na vele pogingen kan ik zeggen dat ik een half jaar in herstel ben. Zelluf, maar niet alleen. Nee, zeer zeker niet alleen. En ja, ik was ook bang...bang voor de angst. Die angst is er af en toe nog, maar veel belangrijker, het vertrouwen groeit. Het vertrouwen in mjizelf. Dat is zó waardevol.

Dat gun ik je. 

 

Dus mijn tip?

Erken het probleem, en aanvaard hulp, jij bent het waard. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...