Spring naar bijdragen

Zaterdag 22 juli 2017


Yvonne

Aanbevolen berichten

Zo probeer ik ook mijn grenzen weer meer te bewaken. Dat helpt zeker ook om nu alcoholvrij te leren leven en me niet te laten verdoven door wat dan ook. Ik heb met een maandenlange revalidatie vanwege een spierziekte daar veel over geleerd, en ben dat weer aan het oprakelen. Ik was het allemaal wat vergeten. En leefde daar niet meer naar. Nu komt het erg van pas nu ik probeer " vrij" te leren leven. En best verbazingwekkend dat er nu vanalles weer naar boven komt. Net als jij schrijft @Lika, dat je steeds sneller de goede dingen doet. Bij mij wel weer helemaal aan het begin, jij bent veel verder in herstel volgens mij. 

Maar ik vind het bemoedigend dat er weer zo vanalles naar boven komt en wegwijzers voor me worden/zjn. En die komen van hier vandaan, van AA, van herinneringen, van wat ik op dit moment meemaak etc etc. Soms behoorlijk heftig en confronterend, maar ik heb het idee dat ik weer versneld leer. Mag ook wel op mijn 59 ste;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net nog blog van Anja Meulenbelt gelezen. Zo herkenbaar en mooi verwoord! Die onmatigheid ook. Dat herken ik zo. Waarom nu weer elke dag liefst vier Magnums? Dat is een gevoel dat ik moeilijk kan weerstaan, net als de sigaret en de alcohol eerder....

of mooie pennen... of tijdschriften, of.... het is steeds weer iets anders. Interessant. Feit blijft dat het geweldig is dit nu helder te zien en er -meestal- met mildheid naar te kijken. Volgens mij zit daar de kern. Als ik met mildheid kijk is het niet meer nodig en ebt het 'moeten hebben' weg. Zoiets. Dat wordt een vakantie-experiment, 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja... dat bedoel ik maar. Zo spannend is het leven. Intussen hebben dochter en ik het helemaal goedgemaakt. ( lag ook aan haar zei ze zelf...., puber!) 

Ben ik lekker even alleen naar de Hema gegaan. ( wondermiddel). Mocht ik tòch een ijsje van mezelf . ( okay, okay, 2.....) en heb ik ook lekker fruit gegeten. En heb ik manlief gevraagd te koken. Nu mag ik lezen en klinkt er gezang in dit huis. Ik ga lekker heel vroeg slapen en de rest van de avond lezen. Vanaf ....NU! :heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi wat je schrijft. @Lika Ik heb die onmatigheid niet met eten. Jaja, wel met drank:angry: en ook met boeken, haakspulletjes, schilderspulletjes enzo. Dat laatste was een rare ontdekking. Mooi, met mildheid ernaar kijken zodat het wegebt. Ik moet daar nog maar es een beetje over herkauwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Tinto:

Goede morgen gezellig hier al weer, ga mijn ontbijtje buiten in het zonnetje eten.

heb ik nodig buitenlucht want ik heb een kater ik heb het gisteren dus niet droog gehouden vandaag een nieuwe start.

Hey Tinto,

Lang last gehad van een kater? Laat het je niet ontmoedigen hoor! Hoe ging het vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 fleurtje een probleem met alcohol heb ik zeker vooral met mijn hersens af en toe is er een puzzel uit dan kom ik niet op namen vergeet dingen te onthouden zou ook wel met de leeftijd te maken hebben maar denk toch hoofdzakelijk de drank 

geniet van de avond en voor straks welterusten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier droog afmelden. Dubbele telling gedeeld op de aa groep. Ik houd ook daar op mijn eigen verzoek die datum aan. In mijn telefoon staan beiden data. Dus ook van de eerste stap daar, die dus eerder was. Was een bijzonder fijne avond. Erg blij dat ik het helemaal kon volhouden. Erg fijn dat ik weerr kon gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enerverende dag tot nu. Leuk én moeilijk met allemaal 'vroeger aan alcohol gerelateerde' activiteiten. Ik heb het op de lastigste momenten aan manlief benoemd en dat hielp. Hier het opschrijven ook. Alleen straks nog een verjaardagsdiner van iemand alcoholvrij 'overleven' en dan kan ik dag 5 met succes afsluiten. Ja dat ga ik ook zo doen. Bij deze;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Tinto:

 fleurtje een probleem met alcohol heb ik zeker vooral met mijn hersens af en toe is er een puzzel uit dan kom ik niet op namen vergeet dingen te onthouden zou ook wel met de leeftijd te maken hebben maar denk toch hoofdzakelijk de drank 

geniet van de avond en voor straks welterusten 

Ach daarin ben je niet alleen en ik ben nog maar 40+..

Ik heb t meer met naar de winkel gaan. Ik weet dan nog wel hoeveel spullen ik moet maar niet meer dewelke. Of ik.weet perfect dat ik op woe iets te doen heb, maar weet niet meer wat. 

T komt regelmatig voor dat ik in een gesprek niet op een woord kan.komen. Bij vreemden is dat soms wel lastig. Dan kan ik me soms wel dom voelen. Maar vrienden vallen r niet over. Die lezen me zo ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is niet helemaal waar, sinds ik gestopt ben met drinken gaat het wel beter. Voorheen viel ik nooit meer in slaap nadat ik wakker werd om  een uur of 3. Nu meestal wel. Dat is ook wel een voordeeltje van niet meer drinken. Nu ik wakker ben kan ik alle voordelen wel weer even op een rijtje zetten. Zijn er toch wel heel wat. Ook wel een paar nadelen maar dat moet ik maar voor lief nemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...