kruidenthee67 Geplaatst 11 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2017 Fijne vakantie alvast...en succes met je plannen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 20 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2017 (bewerkt) Goede morgen we zijn weer terug van vakantie, het was heel erg gezellig en ook vermoeiend maar dat krijg met 4 kleinkinderen dat weet je van te voren volgend jaar doen we het weer , zelf zijn we met z,n tweetjes ook erop uit geweest een keer kegelen, sauna uit eten gezwommen enz in totaal heb ik 4 wijn op in de vakantie, ik vind het heel erg moeilijk om helemaal niet te drinken dat ik dus mijzelf beloofd had eerst twijfelde ik met minder drinken of helemaal niet drinken maar de ervaring van de meeste is om toch te stoppen ik vraag me af zijn er ook drinkers die het gelukt is om minder te drinken. in iedergeval elke morgen zeg ik tegen mijzelf vandaag drink ik niet minder drinken is tot nu toe gelukt stoppen nog niet, nu heb ik 2 dagen niet gedronken om precies te zijn 57 uur en 23 min en uitgespaard €7.17 ja ja ik heb een leuke app gevonden op naar de 3e dag 20 augustus 2017 bewerkt door Tinto Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 22 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2017 Ik heb me voor de weekpact opgeven , het gaat nog steeds goed geen alcohol, af en toe moe en hoofdpijn maar komt ook door spanningen mijn dochter gaat scheiden, het maakt me erg verdrietig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 24 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2017 Het is ook moeilijk, vannacht nog uit mijn bed gegaan kon niet slapen lag bier in de koelkast niet eens mijn favoriet maar niet genomen stond wel op het punt het blikje open te trekken. en nu de volgende morgen zo blij dat ik het niet gedaan heb. Vandaag weer volhouden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 24 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2017 Goed gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 24 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2017 Goed zo! Ik zou het bier wegdoen of weggeven; geen triggers in huis! Sterkte met je dochter lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 25 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2017 Waarom drink ik toch, zo,n spijt gisteren bijna weer een hele fles wijn op en ook nog achter elkaar werd er gewoon misselijkvan, het laatste restje heb ik door de gootsteen gegooid. en nu zit ik met hoofdpijn waarom heb ik het toch gedaan het ging zo goed alcohol lost toch niks op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 25 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2017 Kruidenthee en Sita, geen bier gepakt eergisteren een dag uitstel en toch gisteren snel een fles wijn gekocht net voor sluitingstijd ik heb geprobeert het zolang mogelijk uit te stellen er kwam een soort paniek over me. Geen Triggers in huis is natuurlijk het beste, maar het bier staat nog in de koelkast mijn man drinkt heel weinig en af en toe een gekoeld glas bier lust hij dan wel. ga mijn pad weer verder volgen en de zijwegen links laten liggen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 25 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2017 Sheila, dat is moeilijk die drang, had het ook niet verwacht dat ik hals over kop naar de winkel ging en nu dus niet meer gaan dat zeg ik nu, ik weet waar het aan ligt zorgen om mijn dochter en kleinkinderen zehebben een moeilijke leeftijd er gaat zoveel veranderen en ook nog net een nieuw schooljaar blijven ze op deze school waar gaan ze naartoe verhuizen, financiële problemen enz. we moeten weer verder ga nu de honden uitlaten dat vind ik s'morgens altijd fijn kan ik mijn hoofd leegmaken en de honden hun energie die rennen dan door het bos of de heide een hele fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2017 berouw komt na de zonde he Tinto, we weten het wel, maar de verantwoording nemen zodat je niet aan zo'n trigger toe hoeft te geven, dat is de voorbereiding die kan slagen. Je man vragen zijn bier zelf te beheren zonder dat jij weet waar, en wil hij dan iets gekoelds kan hij er altijd wat natte keukenrol omwikkelen en 10 min. in de diepvries leggen, zo lang kan iemand als hij vast wel wachten. Voor jou geen excuses meer, juist als je (klein)dochter je nodig heeft, koppie erbij. Voor nu uithuilen en opnieuw beginnen dus, ook jij kunt dit! sterkte met je kater en de rest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 25 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2017 Dank jullie wel voor de reactie, stoppen is ook beter maar moeilijk heb al bewezen meer dan 7 dagen geen alcohol tot me te nemen waarom geen 2 weken een maand of langer ga er in ieder geval hard aan werken ja en slapeloze nachten heb ik ook veel ook niet goed overdags vreselijk moe probeer dan toch alles te doen vooral mijn afspraken nakomen. we beginnen opnieuw mijn eerste dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 25 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2017 46 minuten geleden zei Harp: Zie je wat je doet, Tinto? De schuld bij een ander neerleggen bedoel je dat ? je hebt gelijk ik moet mijn eigen verantwoording nemen Ik moet ook sterker worden en mijn ogen openen voor mijn eigen daden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 26 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 Zeker herstel het gaat ons zeker lukken, we zitten op de goede weg, we boeken vooruitgang, met vallen en opstaan en we vallen steeds minder . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 Tinto, Er zijn al veel wijze woorden gesproken. Hoe het werkt? Technisch? Zorgen...angst...je denken schakelt uit, je primitieve brein neemt het over, en dat 'weet' verdoven, dus drank. Dit is geen excuus om het goed te praten...maar kan je helpen...de kunst is om dit moment voor te zijn. Dat kan op allerlei manieren. En als je eenmaal toch in dat moment zit, van nog vlug op de fiets springen...daar moet je iets op bedenken, wat voor jou helpt. Ik heb een knop op mijn telefoon dat ik meteen iemand kan bellen, met letterlijk één druk op de knop. Enne...dag voor dag...niet te veel waaroms...elke dag droog is er één. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 O, en schrijven is ook een hele goeie! Vooraf, achteraf...hoofd leeg maken etc... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 (bewerkt) Op 25-8-2017 om 01:38 zei Tinto: Geen Triggers in huis is natuurlijk het beste, maar het bier staat nog in de koelkast mijn man drinkt heel weinig en af en toe een gekoeld glas bier lust hij dan wel. Tja... wat vind jij belangrijk(er)? Als je in paniek bent, wat dan? Ik schrijf dit omdat voor mij het allerbelangrijkste was én is: eerlijkheid. Voor en naar mezelf. Geen ruimte voor denk(drank)-kronkels. Sterkte! 26 augustus 2017 bewerkt door Sita2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 27 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2017 Dank jullie wel voor de reacties, een e dagboek met slot heb ik al mijn gedachtenwereld, hoeveel, waarom, en welk tijdstip schrijf ik op, ik heb er veel aan eerst was ik nonchalant, toen ben ik begonnen met minderen dat ging goed elke week een glas minder een dag tussendoor niet weer minder 2 dagen niet drinken enz. Het ging goed op het laatst een paar glaasjes per week. En ben steeds minder in mijn dagboek gaan schrijven en door omstandigheden ( daar heb je het weer) steeds meer gaan drinken. Nu heb ik een nieuw dagboek gedownload om te stoppen en nu een tijd stoppen dit vind ik moeilijker dan afbouwen het afbouwen vond ik een sport mezelf elke keer overtreffen . Dag 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 27 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2017 Je hebt gelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 28 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2017 Het mooie weekend weer achter de rug, beloofd deze week ook mooi weer te worden. we krijgen vakantie 2 dagen geen alcohol op dit wordt mijn 3 e dag .. dag 3 Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2017 Mooi. Bij mij mijn 6de dag. We kunnen het en het geeft uiteindelijk veel energie. Ik ga half september samen met mijn hondje weg. Een weekje zeeland. Zin in. Ga jij nog een keertje weg ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 28 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2017 Vandaag drink ik niet en dan wordt het vanzelf weer.....vandaag! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 29 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2017 Vandaag drink ik niet en dan wordt het vanzelf weer ....vandaag. Sita, dat wordt dus dag 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 29 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2017 Goedzo herstel wordt het moeilijker denk je in de vakantie voor jou, morgen hebben we vakantie tot 20 september. we gaan fietsen en wandelen en overnachten bij vrienden op de fiets of b&b we maken niet echt plannen bij regen blijven we thuis haha. We gaan ook klussen om en rond het huis voor de rest terrasjes en een paar keer uit eten lekker relaxen. voor jou lekker aan zee volgens mij mogen honden half september overdags op het strand los lopen. Wij zijn eens een weekje in bergen aan zee geweest in april heerlijk was dat de honden konden heerlijk ravotten op het strand en zwemmen in de zee was erg vreemd voor ze het zoute water. een fijne droge dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2017 (bewerkt) Hoi tinto. Leuke plannen. Het hotel heb ik door gegeven dat ik geen alcohl drink en dat ik allergisch ben voor alcohol in gerechten. Er kmt een lege minibar zoals afgesproken. Ik neem eigen sapjes mee en diverse thee en wat oploskoffie. Ik was er in maart voor enkele daagjes, dus weet daar ook mijn valkuilen. Daar in zeeland op die plek mag de hond het hele jaar los op t strand om de hoek. Ik bereid me goed voor ook qua drankjes bij eten. Gewoon water. En tussen de middag als ik ergens eet een of andere thee bijvoorbeeld. En gezegd dat ik geen welkomstwijn op de kamer wil. Dus goed voorbereiden dit. En ik kan ook daar altijd groepsleden of de aa 24 uurslijn bellen. Gekeken voor een meeting, maar die is me te ver weg, ook omdat ik geen opvang dan voor t hondje heb. Hoe bereid jij je voor op dat gebied? Jij ook mooie ,droge dag. En een fijne vakantietijd! 29 augustus 2017 bewerkt door Herstel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 4 september 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 september 2017 Goede morgen ruim een week vakantie zit er weer op mooie dagen gehad heel veel gefietst en gewandeld , vandaag ga ik poetsen in mijn huis en morgen er weer opuit van de tuin is nog niet veel geworden en verven ook niet dat komt nog wel de mooie dagen moet je pakken . ik heb maar 1 keer wijn gedronken in een restaurant het gaat goed dit wordt mijn 4e dag droge dag weer en heb nog steeds vakantie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden