Spring naar bijdragen

2 maanden verder


Tinto

Aanbevolen berichten

4 dagen gelukt, :D vandaag de dagpact weer aangemeld,  11 uur de feesttent opbouwen volgens de buienradar is de bui dan voorbij.

ja vanavond dus buurtfeest met een bbq en een overdaad aan drank er komen ongeveer 50 mensen, hoe zal het voor mij verlopen gewoon goed natuurlijk aan de jus of water toch moeilijk hoor, maar ik ga er voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1 augustus 2017 om 12:17 zei kruidenthee67:

Wat ik me afvraag is wat je beweegt om dan nu  wat te drinken, het voor zaterdag te plannen...en daarna in het gareel.

Voor mij persoonlijk geldt, 'niet' is gemakkelijker dan af en toe en een beetje....heb ik ook uitgeprobeerd.

 

De planning is dus niet te drinken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fijne bbq Tinto. Wat zul je jezelf dankbaar zijn morgenochtend. Heerlijk gevoel is dat. En je kunt het hoor. Zeker weten. Veel plezier en kijk maar wat het niet drinken tijdens deze gelegenheid met je doet. Misschien wel iets goeds. Een mooi gesprek misschien dat je je morgen nog kunt herinneren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen helaas het is niet gelukt, de avond begon goed maar hoe later de avond ...........ben gezwicht bij de 2e keer eten halen.

En ben toen aan de rode wijn begonnen, het feest was ontzettend leuk ook oude buurtbewoners waren gekomen er was even een grote hoosbui maar we hielden het allemaal droog behalve mijn wollen tas niet die had ik laten liggen op een tafeltje buiten. 2 uur snachts waren we thuis. Heerlijk geslapen en nu buiten in mijn ochtendjas nog aan, aan een ontbijtje manlief heeft de honden al uitgelaten.

een fijne zondag gewenst,

ik heb er zin in en vandaag begin ik gewoon weer opnieuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen is het weer maandag en heb net de dagdraad doorgelezen van zondag ik heb heel wat teweeg gebracht zag ik, waarschijnlijk had ik niet moeten zeggen dat ik me goed voelde zodat ik anderen daar door getriggerd had, maar het was gewoon een last die van mijn schouders afviel even weg te zijn even plezier te maken gewoon het feest ook nog niet eens de drank dat ik zoveel energie had de volgende dag, want van drank krijg ik echt geen energie hoor alleen vermoeidheid.

vandaag een nieuwe week gisteren niet gedronken , vandaag ook Niet dat zeg ik tegen mezelf want als ik schrijf of denk "waarschijnlijk ook niet " dat klinkt al half 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tinto,

 

Ja, je bericht bracht eea teweeg. Eerlijk gezegd vond ik dat wel mooi. Het zette mensen aan het denken en dan krijg je toch zinvolle, alcoholgerelateerde berichten ;) dat is hoe ik dat zie. En als ik het goed begrijp heb jij dat ook zo kunnen lezen, dat het niet 'persoonlijk' is gericht naar jou. Dus ik zou willen zeggen...blijf schrijven wat jij voelt. Want dat is wat het is voor jou. Als het anderen triggert zegt dat ook iets over anderen. En het is goed als daar op gereageerd kan en mag worden. 

'Waarschijnlijk niet'...is al een open achterdeurtje he? In je eerste bericht schreef je ook, wil liever minderen...komt tijd, komt raad.

Tinto het is jouw proces...op jouw manier, jouw tempo...

Goeie dag vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor je bericht kruidenthee, natuurlijk blijf ik schrijven want ik leer ook van de anderen hoe die zich voelen en wat ze er proberen aan te doen. In de eerste instantie wil ik stoppen zoals de meeste doen want ik denk als ik zeg minderen drink je toch meer. En als ik een keer drink begin ik de volgende dag opnieuw met niet drinken. Moet zelf ook nog wennen ik ben tenslotte net nieuw hier maar ik kom er wel ben positief

een fijne dag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag vakantie we blijven in Nederland een nat landje op dit moment, een huisje gehuurd onze kleinkinderen gaan mee gelukkig is het een park met overdekte spelen en zwembad die amuseren zich wel, en als die zich amuseren wij ook :D

gisteren had ik het ineens moeilijk om niet te drinken maar het is me mooi gelukt om het niet te doen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 4 dagen droog toch weer gedronken vandaag opnieuw.

Morgen vakantie met 4 kleinkinderen dan zijn we weg laat ik een weekje niks van mij horen 

ik ben van plan om het goede voorbeeld te geven en zeker in het huisje niet te drinken, dat lukt me wel heb ik trouwens nooit gedaan waar de klein kinderen bij waren 

ook het plan als we met z,n tweetjes uitgaan (de oudste past dan op) om niet te drinken het plan heb ik nu in mijn hoofd maar bij uit eten een wijntje in de vakantie wordt het moeilijk denk ik.

vanaf week 29    4x gedronken

bewerkt door Tinto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...