Spring naar bijdragen

2 maanden verder


Tinto

Aanbevolen berichten

DE FLES WIJN DAAR HEB JE HET WEER.

Kwamen we terug van een lange fietstocht stond er een fles wijn op de tafel in de achtertuin, samen getoast op de geslaagde dag,,,,,,,,!!!!! Nee zeker niet de dag was pas echt geslaagd zonder alcohol.

nu weer opnieuw begonnen :clock: dag 1 zit er weer op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eigenwijs en tegendraads en wil niet dat anderen dit weten, zoek de moeilijkste weg zoals begin deze week met de buren naar een visrestaurant buurman reed geen alcohol, mijn man bier, buurvrouw witte wijn , ik water.

dat gaat goed buitenshuis, ik ben een alleen drinker.

geen wijn in huis, (wel bier maar daar kan ik vanaf blijven ) dat werkt goed af en toe ren ik nog naar de winkel, alleen mijn man weet dat ik te veel drink maar hij vind het nu wel meevallen.  Hij spoort het niet aan hoor want als ik een tegenslag heb wil ik wijn hebben hij haalt het zeker niet als verdrietdrinker noemt hij dat ( mijn dochter gaat scheiden ). Gisteren kreeg ze van haar man te horen dat ze 23 september het huis uit moet daar sta je dan als moeder van 2 kinderen .  Ze hadden flinke ruzie, vannacht niet kunnen slapen barstende koppijn maar geen wijn op, mijn man ligt nu nog lekker te slapen dat snap ik nou nooit wat van.

vandaag drink ik niet ,     ik kan het,      ik ben sterker dan mijn verslaving,       ik win iedere dag,      ik heb nu controle,     ik kies een gezond leven,       ik ben succesvol ,       ik kan alles bereiken,        ik ben vrij.

dit lees ik elke morgen en geeft mij kracht .

 

Herstel het vergt veel energie , jij  ook een uitdaging die je hebt weerstaan elke dag komen we verder totdat we bereikt hebben wat we willen 

bedankt voor jullie reactie 

vandaag begin ik positief eerst de honden in de regen uitlaten wordt ik ook vanzelf wakker van de koude douche ,

nu 2 dagen 15 uur 17 min en 51 sec alcohol vrij:clock::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eigenwijs en tegendraads Tinto, tja als volwassene kun je dat in je voordeel laten werken, want het betekent ook vaak sterk en dingen op je eigen wijze doen. Maar.......... met nog een alcoholprobleem, is het vaak een kinder-houding om een achterdeurtje naar drinken open te houden. Verdriet-drinken, boos-drinken, blij-drinken, onbegrip-drinken, eenzaamheid-drinken,
anderszijn-drinken, blij-drinken, beloning-drinken , troost-drinken, feest-drinken, en ga zo maar door. Ik heb ze allemaal al gehad ooit. Jij ook? Iets in jou kiest nog niet voor NIET-DRINKEN.   Misschien helpt het daar naar te kijken, het te onderzoeken, zo mild als mogelijk, zo weinig mogelijk oordelen, zodat je niet
richting opgeef-drinken hoeft of depri-drinken, nog zo een. Het is moeilijk om oprecht je zelf-inzichten om te zetten in volwassen acties. Het kan wel.
Toen ik het leerde kon ik daardoor een voorbeeld zijn zo dat dochter hopelijk niet ook op mijn manieren zou gaan drinken in de puberteit. Inmiddels is ze volwassen en is een student-drinker;). Dat heb ik leren loslaten, ik heb het druk genoeg met mijn eigen leven op de rails houden en zij mag nu haar eigen fouten maken.
Maar oh wat ben ik blij, en gelukkig zelfs dat ik mijn hoofdstuk drinken heb afgesloten. Wat Herstel ook schrijft; die rust die dat geeft is onbetaalbaar.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn man is met de honden maar gegaan ik heb het te druk hier:D 

je hebt volkomen gelijk lady Jane ik twijfel ook tussen niet drinken en minder drinken . Bij eigenwijs en tegendraads kan je ook wel ,,ik weet niet wat ik wil ,, invullen. Eigenlijk wel daar heb je het weer ik wil minderen maar door eerst te stoppen daarom lees ik ook meer dan ik schrijf ik lees dat de meeste toch terug vallen maar lees dan ook in de meeste gevallen dat het erger is dan in mijn geval op late leeftijd ben ik ook pas begonnen met drinken, en nu echt geen fles per dag meer dat wel een kleine periode is geweest, nu een paar dagen niet, dan weer een paar glaasjes en steeds minder een hele fles op een dag, slik geen medicijnen, geen ziekte, verslaving is een ziekte dat wel. Ik wil mezelf niet goed praten hoor maar in deze periode dat ik hier ben heb ik een goede vooruitgang geboekt mede door veel te lezen hier daar heb ik echt veel aan.

ook denk ik omdat ik steeds minder drink zie je wel ik kan het no probleem, maar weet ook dat je minstens 3 maanden droog moet staan als je wilt minderen en waarom doe ik dat dan niet is het misschien ook als je ernstig overgewicht heb en het een probleem geeft dat je sneller afvalt dan een beetje overgewicht ???? .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tinto, ik heb veel langer gedronken dan jij, maar nooit periodes een fles per dag. Vergelijken heeft totaal geen zin. Je schrijft hier omdat je een drank probleem ervaart. En die had ik ook. Je hoeft geen "zwaar geval" te zijn om de knop om te zetten, liever niet zover laten komen natuurlijk.

Het gaat om jou! Natuurlijk denk je nu, ik kan het wel, no problem ook nog haha, natuurlijk heb je dan nog lessen en lesjes nodig. Want die problems komen echt wel weer. En 3 maanden is lang als je niet drinkt, maar weinig als je denkt dat je van daaruit een minderaar kunt zijn/worden. Men adviseert vanuit professionele kant niet voor niets een jaar. Dan heb je meer dingen aangekund nuchter en helder, alle feestdagen meegemaakt, een crisis(je) of wat aangekund zonder drank, en ook al die andere "aanleidingen"(lees smoezen) gehad.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tinto, net als jij dronk ik ook niet uitzonderlijk veel maar wel té veel, zo'n beetje elke dag (behalve als ik ziek was) en dan een glas of 3/4 , soms een fles.  Door privé-omstandigheden steeds een beetje meer eigenlijk. Verslaafd? Tja, dat is de vraag, maakt niet uit ook, het was tevéél.  Uiteindelijk wil ik ook wel weer een keer een wijntje kunnen drinken maar zeker nu nog niet. Ik wil eerst die ingeslopen gewoonte doorbreken.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wil ik ook Sophie, de gewoonte doorbreken is moeilijk, het was bij mij ook door omstandigheden dat ik ging drinken maar dat is bij iedereen toch, bij mij was het verveling,  ik kon het huis niet uit mijn man had een burn-out en pleinvrees als ik maar even weg was kreeg hij een paniekaanval, ik zat opgesloten in mijn eigenhuis zo gezegd, uit verveling ben ik s'middags tv gaan kijken met een glas wijn en dat werden er steeds meer, s'middags kijk ik nu bewust geen tv meer zodat ik overdags niet drink dat koste me moeite om deze gewoonte te doorbreken. Maar dat ligt achter me daar heb ik totaal geen behoefte meer aan. Nu de rest nog dit wordt mijn 4e dag geen alcohol:clock:

lady Jane, 

ik dacht echt 3 maanden geen alcohol, niet dat je dan van je verslaving af bent maar om te kunnen minderen. Het is toch ook zo dat ze zeggen een maal verslaafd altijd verslaafd hoe zit dat dan ?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19 juli 2017 om 11:12 zei Tinto:

 

19 juli 2017 hier bij alcohol de baas me aangemeld.

2 maanden verder,

het stoppen is nog niet gelukt minderen wel, op 6 september ben ik begonnen met een statistiek,

STATISTIEKEN:

de dag dat ik ben begonnen te noteren woensdag 6 september,

maximale onthoudingsperiode 5 dagen

minimale onthoudingperiode 3 dagen

gemiddelde onthoudingperiode  4 dagen.

en nu wordt dit mijn 6e dag van onthouding.

 

 

 

bewerkt door Tinto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit wordt mijn 6e dag,

Dat klopt Sofie, het is me nog niet gelukt om het een week vol te houden na de 6e september, ik had me al opgegeven voor de weekpact een keer heb ik het verwijderd niet gehaald, en ook gehaald. Ik begon telkens opnieuw met dag 1 als ik weer gedronken had en nu heb ik meer inzicht op mijn vooruitgang, om door te tellen en bij drinken een notitie erbij maandag 11 september staat "wijn" en daarna Δ 

elke keer opnieuw beginnen werkte voor mij deprimerend, sinds het noteren zie ik dat na 6 september 5 dagen het langst van onthouding is geweest dit wordt mijn 6e dag dus een dag gewonnen, 

ik kijk dit nog een paar weken/maanden aan hoe het zou gaan lopen 

policeman_usa.pngeditnew.pngdeletenew.png
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tinto, ik schrok van je bericht op de dagdraad. Waarom wil je die 7 dagen droog weggooien, je ging zo goed!  Uit eten gaan is ook gezellig zonder drank.  En als je echt denkt dat je dat  niet trekt, sla dan over!  Misschien dat het over een paar weken wel gaat. Etentjes en sociale bezigheden zul je altijd tegen komen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...