Tinto Geplaatst 19 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2017 (bewerkt) Goede middag, mijn nickname is tinto en ben verslaafd aan wijn, ik ben een vrouw van 60+. meestal zit ik s'middags al aan de wijn en hoop gisteren mijn laatste 4 wijntjes gehad te hebben liever wil ik minderen maar begrijp dat direct stoppen beter is. 2 maanden verder, het stoppen is nog niet gelukt minderen wel, op 6 september ben ik begonnen met een statistiek, STATISTIEKEN: de dag dat je gestopt bent, woensdag 6 september, maximale onthoudingsperiode 5 dagen minimale onthoudingperiode 3 dagen gemiddelde onthoudingperiode 4 dagen. 16 september 2017 bewerkt door Tinto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 19 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juli 2017 Dank je Harp voor je reactie, daarom wil ik ook stoppen het zou heel moeilijk worden maar dat geld voor iedereen hier. vanmiddag ga ik afleiding zoeken en ga bij de buurvrouw quatre-mains spelen en ben dan om 4 uur terug ook heb ik geen alcohol in huis maar de winkel is te dicht hier in de buurt De eerste dag MOET lukken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2017 heel veel succes Tinto! en welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 19 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2017 Welkom en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 19 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2017 Ook een welkom van mij. Als je trek krijgt of naar de winkel wilt gaan, kom dan bijvoorbeeld eerst hier. Misschien helpt het je! Als je dag voor dag niet wilt drinken, kan het melden op de dagdraad helpen. In ieder geval veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 19 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juli 2017 Ik ga eens kijken Sita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 19 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2017 De dag zit er bijna op Tinto Niet drinken gelukt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2017 Welkom en succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 20 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Hier ook een 60+er. Het ouder wordende lijf kan er niet zo best meer tegen. Stop eerst maar. Dat minderen kan later nog wel eens, maar kijk wat de droge dagen met je doen: je zult beloond worden! Echt!! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 20 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Dankje smart, toch nog 60+ er vannacht hier heel wat zitten te lezen en ben van plan om te stoppen. Ik drink nu 12 jaar elk jaar meer en het laatste jaar een fles per dag soms meer soms minder maar ook wel eens een dag niet, in ieder geval niet goed voor mijn hersens en lijf NU TIJD OM ER EEN PUNT ACHTER TE ZETTEN. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuzanneB Geplaatst 20 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Sterkte Tinto. Heb je al gekeken naar het Alcohol de Baas programma? Veel mensen hebben er wat aan gehad lees ik hier. Zelf heb ik me er voor aangemeld, maar ben nog niet gestart. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 20 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Neen daar heb ik nog niet naar gekeken ik had wel bij je gelezen dat je er voor had aangemeld eens kijken wat het precies inhoud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 20 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Vandaag de 2e dag het is al middag en het gaat goed hier is het afgekoeld en ga zo direct boodschappen doen op de fiets en vlug de rekken met wijn voorbij lopen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuzanneB Geplaatst 20 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Precies. Dat heb je helemaal niet nodig. Waarom haal je niet iets lekkers voor jezelf? Iets om jezelf echt mee te trakteren? Een heel klein taartje of exclusieve bonbonnetjes ofzo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 20 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Wauw Susanne ik sta in tweestrijd heb me net opgegeven bij kilo killer, ik doe het ook een abrikozen vlaaitje daar heb ik echt zin in en is beter dan een fles wijn daar zitten meer callorieen in en mijn prioriteit is is van de drank af. hup richting bakker en appie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Hoi Tinto, Misschien de focus eerst op alcohol? Of niet alcohol. Herkenbaar..de wijnrekken voorbij rennen....misschien slim om in de ochtend je boodschappen te doen? Geniet van je vlaaitje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 20 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Ik zit aan een abrikozen timpe de vlaaitjes waren op ook lekker en een goed idee om s'morgens mijn boodschappen te doen jammie een kop koffie erbij beter dan wijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 20 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Vandaag kan ik zeggen yes dag 2 gehaald Gazel en kruidenthee67 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 21 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2017 Voel me best wel een beetje fris vandaag, ik heb tenminste goed geslapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2017 Fijn he? Ik lees vaak dat mensen slechter gaan slapen wanneer ze stoppen met alcohol drinken. Bij mij was het precies andersom! Wat niet wil zeggen dat ik altijd als een roosje slaap... maar word ik nu eens een keertje duf wakker dan is het in ieder geval niet van de drank. Succes met je 3e dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gazel Geplaatst 21 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2017 Hoi Tinto, Goed bezig! Zo herkenbaar wat je schrijft....hier is de winkel ook te dichtbij.... Ik ben nu bijna 2 weken droog...maar slik refusal. Drinken is gewoon simpelweg geen optie met die medicatie. Dat scheelt mij een hoop strijd in mijn hoofd. Nu stort ik me in de wereld van lekkere drankjes (natuurlijk zonder alcohol) die drink ik als ik trek krijg.... Ben ineens helemaal dol op tomatensap met peper en zout en ik maak lekkere smoothies. Heb jezelf ook een "vervangend" iets?..(naast vlaai) Nou succes deze dag !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuzanneB Geplaatst 21 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2017 Hoi Tinto, Lekker bezig! Ik bedoelde met iets lekker vooral dat je eens voor jezelf moet kiezen en dat hoeft natuurlijk niet perse door eten, al heb je dat af en toe ook heus verdiend. Je kan ook een mooi tijdschrift kopen en met een kop thee een uur in de zon gaan zitten. En dan ook vinden dat je dat even verdiend hebt! Of juist een luxe salade maken. Die ECHT lekker is en waar je even voor kan gaan zitten. Heb je ook meteen wat om handen. Dat soort dingen probeer ik in ieder geval. Werkt best goed Die sapjes waar Gazel het over heeft ook trouwens. Ik dronk eigenlijk nooit fris ofzo. Nu aan het kijken wat dan te pruimen is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 22 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juli 2017 Hallo suus natuurlijk hoeft het niet met eten maar het was wel lekker hoor en meestal gun ik mij niet zo,n traktatie des te lekkerder. gazel ik moet ook iets alternatiefs verzinnen drink heel veel kruidenthee uit eigen tuin en mojito maar dan zonder rum en suiker vooral met zomers weer heerlijk. en nu het slechte nieuws gisteren gedronken zo,n spijt en zit nu met een kater. Vandaag drink ik dus niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuzanneB Geplaatst 22 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2017 Tinto, wat is er gebeurd? Toch niet de vlaai gekozen? Hoe voel je je nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden