Spring naar bijdragen

Nieuwe start


SuzanneB

Aanbevolen berichten

Afgelopen vrijdag was het weer raak. Na een aantal wijntjes (niet eens zoveel overigens in verhouding) ging het licht weer finaal uit. In de afgelopen jaren heb ik mij er steeds van weten te overtuigen dat dit soort excessen incidenten waren. Maar na zoveel incidenten kan je daar natuurlijk niet meer van spreken. Ik moet dus nu inzien dat ik echt een alcoholprobleem heb. 

Ik heb mij aangemeld voor de cursus van ADB en hoop dat mijn leven er anders uit gaat zien. 

Mijn partner is mijn gedrag flink zat. Houdt zelf ook wel van een drankje, maar gedraagt zich daar nooit anders door. Dat is bij mij wel anders. 

Ik hoop steun te vinden bij jullie op dit forum en heb al veel van jullie gelezen. Wat een herkenning. En wat erg dat ik zoveel herken...

Nog even wat achtergrond informatie; ik ben een werkende moeder met 2 kinderen en (op dit moment niet zo gelukkig) getrouwd. 

Sinds vrijdag niets meer gedronken. Dat gaat me goed af, maar ik weet dat er moeilijke momenten aankomen. Ik ben van plan het sporten weer lekker op te pakken. Dat heb ik de laatste tijd laten verslonzen om thuis toch een wijntje open te kunnen trekken. Onder het mom dat ik te moe was. 

Tijd dus voor een nieuwe start!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn al die lieve reacties. Dank jullie wel. 

Mijn man en ik zijn even niet on speaking terms zeg maar... dus ik weet nog niet tot in hoeverre hij me zal steunen. Ik weet ook niet zo goed hoe ik dat ga vragen/aanpakken. Dat ik drink vindt hij verschrikkelijk, maar hij vindt het wel heel gezellig om samen een drankje te drinken. In de zon op het terras of juist in de winter een glühwein maken. Ik vind het ook gek dat ik dat dus nooit meer kan. 

Maar ik las ergens dat ik mij alleen over vandaag moet druk maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt, dat werkt wel goed. Vandaag drink je in ieder geval niet, de rest is van latere zorg. En de volgende dag is het weer vandaag, en vandaag drink je niet. Niet denken aan nooit meer drinken, want dat maakt het loodzwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Suus,
het kan zijn dat je een verwijzing nodig hebt om de training vergoed te krijgen?
Ik deed m ooit ook en voor mij betekende het: eerlijk worden naar mezelf, bewustwording over mijn drankgebruik en mijn besluit handhaven en versterken, dat ik nooit meer afhankelijk wil zijn van alcohol. Met het forum erbij samen, genoeg om nu al bijna 8 jaar hiervan te oogsten. Daar kan de stap naar de H.A. een mooie opstap in blijken te zijn, schaamte overwinnen en je echt laten helpen! succes meis.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update: Dag 6 is alweer aangebroken. Het gaat me tot nu toe heel goed af. Gisteren in de warmte uit werk komend vond ik het wel even lastig wat ik dan zou moeten drinken, maar de spa smaakte uiteindelijk prima. 

Het programma is nog niet begonnen en dat vind ik wel jammer. Ik weet nu niet goed wat ik er van moet verwachten en dat geeft wel spanning. 

Helaas niet gelukt om veel tijd op dit forum door te brengen. Hele drukke week gehad. 

Morgen een mijlpaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal het hier laten weten. Iedereen op zijn eigen manier inderdaad. Ik wilde graag een rigoureuze stap. Die was ook  nodig. Iets van aa lijkt me ook heel fijn. Maar ik woon in een dorp en ik ben bang dat iedereen me daar kent. Of dat ik gezien wordt bij het naar binnen gaan... toch die schaamte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mijn eerste week. Hoera! Dag 7 is een feit. 

Gisteravond gegeten met vrienden. Wat gek zonder drank. Af en toe schoot het me even te binnen, zeker omdat zij wel dronken. Maar ik heb me vastgehouden aan het idee dat ik precies weet wat ik zeg, zeker weet dat ik fris ben de hele avond, lekker slaap EN ook nog eens lekker op zal staan vandaag. En dat deed ik zeker. 

Aankomende week een verjaardag. Dat vind ik ook een raar idee, normaal zou ik er al naar uitkijken. Nu vind ik het toch lastig. Ik weet zeker dat iedereen de hele middag argwanend naar mijn buik zal kijken met de vraag of ik zwanger ben. Ik ben aan het nadenken over wat ik zal zeggen. Ik lees hier veel afvallen, medicijnen etc. Maar dat is natuurlijk allemaal van tijdelijke aard. Dan heb ik straks weer wat uit te leggen. 

Ik verwacht niet dat mensen echt vermoeden dat ik een probleem heb. Dus misschien gewoon zeggen dat ik niet meer drink. Is ook wel stoer. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Harp, dat kan natuurlijk ook nog. Die mensen zijn natuurlijk niet de hele verjaardag met mij bezig haha. We gaan het zien! Ik was al blij dat gisteren zo goed voelde. Geeft weer een enorme boost om zo door te gaan en bevestigt dat dit de juiste keuze was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei SuzanneB:

Ja mijn eerste week. Hoera! Dag 7 is een feit. 

Gisteravond gegeten met vrienden. Wat gek zonder drank. Af en toe schoot het me even te binnen, zeker omdat zij wel dronken. Maar ik heb me vastgehouden aan het idee dat ik precies weet wat ik zeg, zeker weet dat ik fris ben de hele avond, lekker slaap EN ook nog eens lekker op zal staan vandaag. En dat deed ik zeker. 

Aankomende week een verjaardag. Dat vind ik ook een raar idee, normaal zou ik er al naar uitkijken. Nu vind ik het toch lastig. Ik weet zeker dat iedereen de hele middag argwanend naar mijn buik zal kijken met de vraag of ik zwanger ben. Ik ben aan het nadenken over wat ik zal zeggen. Ik lees hier veel afvallen, medicijnen etc. Maar dat is natuurlijk allemaal van tijdelijke aard. Dan heb ik straks weer wat uit te leggen. 

Ik verwacht niet dat mensen echt vermoeden dat ik een probleem heb. Dus misschien gewoon zeggen dat ik niet meer drink. Is ook wel stoer. 

 

 

Hoi Suzanne,

Wat ben je goed bezig! Ik ben zelf ook werkende moeder en heb 2 dochters (16 en 11) Ze hebben al teveel gezien van mijn drankmisbruik.

Ze zijn nu 3 weken bij hun vader (ik ben dus gescheiden) op de eerste dag van hun vertrek ben ik gestart....zodat ze minder last hebben van mijn ontwenningschagarijn. Over 12 dagen zie ik ze weer.....we gaan dan direct op vakantie. Ik wen nu aan het "niet drinken" Laatst toen ik uit eten ging met mijn (nieuwe) man was het wel ff vreemd....geen fles wijn op tafel. Het lijkt me op vakantie ook raar.....maar dan ben ik al 3 weken droog.

De voordelen die ik ervaar zijn heerlijk! Hoe reageren jou kinderen op het feit dat je niet meer drinkt? 

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij dus ook al super goed bezig Gazel! 

Ik ga ook bijna op vakantie en denk er ook steeds over hoe dat zal zijn. Wij gaan altijd naar Frankrijk en dan staat er geheel conform de Franse traditie al met de lunch wijn op tafel. Die vloeit naadloos over in de drie uur borrel met kaas en daarna een lekker diner...

Maar je kinderen drinken ook niet toch, en die hebben ook een hele fijne vakantie bedacht ik mij. Ze hebben het gezellig en rusten uit. Ze genieten van lekker eten en de activiteiten. Allemaal zonder drank. Dus dat kunnen wij toch ook! Bizar toch juist dat wij er alcohol bij nodig hebben. En die alcohol zorgt er tegenwoordig bij mij alleen maar voor dat ik raar doe, dingen vergeet, geen maat kan houden en het dus helemaal niet zo leuk heb... 

Mijn kids krijgen er (voor zover ik weet) niks van mee. Niet van het drinken en niet van het niet-drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...