SuzanneB Geplaatst 16 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2017 Afgelopen vrijdag was het weer raak. Na een aantal wijntjes (niet eens zoveel overigens in verhouding) ging het licht weer finaal uit. In de afgelopen jaren heb ik mij er steeds van weten te overtuigen dat dit soort excessen incidenten waren. Maar na zoveel incidenten kan je daar natuurlijk niet meer van spreken. Ik moet dus nu inzien dat ik echt een alcoholprobleem heb. Ik heb mij aangemeld voor de cursus van ADB en hoop dat mijn leven er anders uit gaat zien. Mijn partner is mijn gedrag flink zat. Houdt zelf ook wel van een drankje, maar gedraagt zich daar nooit anders door. Dat is bij mij wel anders. Ik hoop steun te vinden bij jullie op dit forum en heb al veel van jullie gelezen. Wat een herkenning. En wat erg dat ik zoveel herken... Nog even wat achtergrond informatie; ik ben een werkende moeder met 2 kinderen en (op dit moment niet zo gelukkig) getrouwd. Sinds vrijdag niets meer gedronken. Dat gaat me goed af, maar ik weet dat er moeilijke momenten aankomen. Ik ben van plan het sporten weer lekker op te pakken. Dat heb ik de laatste tijd laten verslonzen om thuis toch een wijntje open te kunnen trekken. Onder het mom dat ik te moe was. Tijd dus voor een nieuwe start! Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 16 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2017 Welkom Suzanne, de eerste stap heb je gezet. Ik wens je sterkte tijdens de moeilijke momenten, maar vooral wens ik je veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuzanneB Geplaatst 16 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2017 Dank Suikertje. Blij dat ik die stap heb gezet inderdaad. Maar ook heel vreemd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 16 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2017 Welkom Suzanne! Wil je zowiezo succes wensen. Blijft je partner wel drinken of probeert ie wel een beetje rekening met je te houden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2017 Welkom, werkende getrouwde moeder van 2 kinderen hier ook! Herkenbaar verhaal. Goed dat je actie neemt. Geef het ook even tijd om echt de positieve effecten te kunnen waarnemen. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuzanneB Geplaatst 16 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2017 Fijn al die lieve reacties. Dank jullie wel. Mijn man en ik zijn even niet on speaking terms zeg maar... dus ik weet nog niet tot in hoeverre hij me zal steunen. Ik weet ook niet zo goed hoe ik dat ga vragen/aanpakken. Dat ik drink vindt hij verschrikkelijk, maar hij vindt het wel heel gezellig om samen een drankje te drinken. In de zon op het terras of juist in de winter een glühwein maken. Ik vind het ook gek dat ik dat dus nooit meer kan. Maar ik las ergens dat ik mij alleen over vandaag moet druk maken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 16 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2017 Ja klopt, dat werkt wel goed. Vandaag drink je in ieder geval niet, de rest is van latere zorg. En de volgende dag is het weer vandaag, en vandaag drink je niet. Niet denken aan nooit meer drinken, want dat maakt het loodzwaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 17 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2017 Maandag vandaag Suzanne, nog zo'n mooie dag om niet te drinken. Je kunt het. Houd vol! Dat is belangrijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuzanneB Geplaatst 17 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 juli 2017 Helemaal waar! Vanavond lekker sporten en nu naar kantoor. Beetje jammer van die barstende hoofdpijn. Lijkt wel kater :s Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2017 Welkom en succes! Ik las op de dagdraad dat je je afvroeg of je de huisarts moet inlichten. Een jaar geleden heb ik dat gedaan. Ik vind het wel prettig dat ze op de hoogte is. Goed dat je het online traject gaat volgen. Dag voor dag he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2017 Welkom Suus, het kan zijn dat je een verwijzing nodig hebt om de training vergoed te krijgen? Ik deed m ooit ook en voor mij betekende het: eerlijk worden naar mezelf, bewustwording over mijn drankgebruik en mijn besluit handhaven en versterken, dat ik nooit meer afhankelijk wil zijn van alcohol. Met het forum erbij samen, genoeg om nu al bijna 8 jaar hiervan te oogsten. Daar kan de stap naar de H.A. een mooie opstap in blijken te zijn, schaamte overwinnen en je echt laten helpen! succes meis. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2017 Welkom Suus. Heel veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 17 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2017 Heel veel succes Suus!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuzanneB Geplaatst 20 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Update: Dag 6 is alweer aangebroken. Het gaat me tot nu toe heel goed af. Gisteren in de warmte uit werk komend vond ik het wel even lastig wat ik dan zou moeten drinken, maar de spa smaakte uiteindelijk prima. Het programma is nog niet begonnen en dat vind ik wel jammer. Ik weet nu niet goed wat ik er van moet verwachten en dat geeft wel spanning. Helaas niet gelukt om veel tijd op dit forum door te brengen. Hele drukke week gehad. Morgen een mijlpaal! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 20 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Goedzo suzanne ga zo door, dit wordt mijn 2e dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuzanneB Geplaatst 20 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Ha Tinto, ik was net jouw draadje aan het lezen en had daar ook gereageerd. Top dat de eerste dag gelukt is! Tweede dag gaat je ook zeker lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 20 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Ja hoor het lukt me zeker en jij ook daarom zijn we hier. ik begin het eerst hier, de huisarts weet van niks (schaamte) maar we kunnen het op ons eigen manier. ben benieuwd hoe het met je gaat bij de cursus ADB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuzanneB Geplaatst 20 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Ik zal het hier laten weten. Iedereen op zijn eigen manier inderdaad. Ik wilde graag een rigoureuze stap. Die was ook nodig. Iets van aa lijkt me ook heel fijn. Maar ik woon in een dorp en ik ben bang dat iedereen me daar kent. Of dat ik gezien wordt bij het naar binnen gaan... toch die schaamte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 20 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Gefeliciteerd met je 6e dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Ik ben heel blij met mijn AA groep. In mijn woonplaats is er geen. Dus ik ga in een plaats zo n 15 km verderop. Dat is prima. Maar eenmaal de stap naar huisarts en het drempeltje AA..ach, die schaamte ben ik voorbij. Het is helpend voor mij, dat is belangrijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 21 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2017 Dit wordt je 7e dag toch, een week een bloemetje verdiend Goed hoor Ja die schaamte zit er bij mij ook in misschien de leeftijd of opvoeding? ik weet het niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuzanneB Geplaatst 21 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2017 Ja mijn eerste week. Hoera! Dag 7 is een feit. Gisteravond gegeten met vrienden. Wat gek zonder drank. Af en toe schoot het me even te binnen, zeker omdat zij wel dronken. Maar ik heb me vastgehouden aan het idee dat ik precies weet wat ik zeg, zeker weet dat ik fris ben de hele avond, lekker slaap EN ook nog eens lekker op zal staan vandaag. En dat deed ik zeker. Aankomende week een verjaardag. Dat vind ik ook een raar idee, normaal zou ik er al naar uitkijken. Nu vind ik het toch lastig. Ik weet zeker dat iedereen de hele middag argwanend naar mijn buik zal kijken met de vraag of ik zwanger ben. Ik ben aan het nadenken over wat ik zal zeggen. Ik lees hier veel afvallen, medicijnen etc. Maar dat is natuurlijk allemaal van tijdelijke aard. Dan heb ik straks weer wat uit te leggen. Ik verwacht niet dat mensen echt vermoeden dat ik een probleem heb. Dus misschien gewoon zeggen dat ik niet meer drink. Is ook wel stoer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuzanneB Geplaatst 21 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2017 Ja Harp, dat kan natuurlijk ook nog. Die mensen zijn natuurlijk niet de hele verjaardag met mij bezig haha. We gaan het zien! Ik was al blij dat gisteren zo goed voelde. Geeft weer een enorme boost om zo door te gaan en bevestigt dat dit de juiste keuze was. Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gazel Geplaatst 21 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2017 33 minuten geleden zei SuzanneB: Ja mijn eerste week. Hoera! Dag 7 is een feit. Gisteravond gegeten met vrienden. Wat gek zonder drank. Af en toe schoot het me even te binnen, zeker omdat zij wel dronken. Maar ik heb me vastgehouden aan het idee dat ik precies weet wat ik zeg, zeker weet dat ik fris ben de hele avond, lekker slaap EN ook nog eens lekker op zal staan vandaag. En dat deed ik zeker. Aankomende week een verjaardag. Dat vind ik ook een raar idee, normaal zou ik er al naar uitkijken. Nu vind ik het toch lastig. Ik weet zeker dat iedereen de hele middag argwanend naar mijn buik zal kijken met de vraag of ik zwanger ben. Ik ben aan het nadenken over wat ik zal zeggen. Ik lees hier veel afvallen, medicijnen etc. Maar dat is natuurlijk allemaal van tijdelijke aard. Dan heb ik straks weer wat uit te leggen. Ik verwacht niet dat mensen echt vermoeden dat ik een probleem heb. Dus misschien gewoon zeggen dat ik niet meer drink. Is ook wel stoer. Hoi Suzanne, Wat ben je goed bezig! Ik ben zelf ook werkende moeder en heb 2 dochters (16 en 11) Ze hebben al teveel gezien van mijn drankmisbruik. Ze zijn nu 3 weken bij hun vader (ik ben dus gescheiden) op de eerste dag van hun vertrek ben ik gestart....zodat ze minder last hebben van mijn ontwenningschagarijn. Over 12 dagen zie ik ze weer.....we gaan dan direct op vakantie. Ik wen nu aan het "niet drinken" Laatst toen ik uit eten ging met mijn (nieuwe) man was het wel ff vreemd....geen fles wijn op tafel. Het lijkt me op vakantie ook raar.....maar dan ben ik al 3 weken droog. De voordelen die ik ervaar zijn heerlijk! Hoe reageren jou kinderen op het feit dat je niet meer drinkt? Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuzanneB Geplaatst 21 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2017 Jij dus ook al super goed bezig Gazel! Ik ga ook bijna op vakantie en denk er ook steeds over hoe dat zal zijn. Wij gaan altijd naar Frankrijk en dan staat er geheel conform de Franse traditie al met de lunch wijn op tafel. Die vloeit naadloos over in de drie uur borrel met kaas en daarna een lekker diner... Maar je kinderen drinken ook niet toch, en die hebben ook een hele fijne vakantie bedacht ik mij. Ze hebben het gezellig en rusten uit. Ze genieten van lekker eten en de activiteiten. Allemaal zonder drank. Dus dat kunnen wij toch ook! Bizar toch juist dat wij er alcohol bij nodig hebben. En die alcohol zorgt er tegenwoordig bij mij alleen maar voor dat ik raar doe, dingen vergeet, geen maat kan houden en het dus helemaal niet zo leuk heb... Mijn kids krijgen er (voor zover ik weet) niks van mee. Niet van het drinken en niet van het niet-drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden