Spring naar bijdragen

Woensdag, 12 juli 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Fruitvlieg: leuk die link. Sommige namen zijn ook geestig in combinatie met een bepaald beroep. Architectenfamilie: rothuizen, tandarts Snoep. Etc.

 

Lars: ik heb de laatste tijd ook vaak van die "drankdromen". Niet leuk. En hoe was de bakkerij vandaag? 

suikertje: hoe was het bezichtigen? 

Jannigje: spannend allemaal. Veel sterkte

Spirit: eer aan jezelf houden. Heel goed. 

Hier terug van de huisarts. Ze heeft me wel gerustgesteld. De grootste boosdoener is de enorme stress en spanningen van afgelopen tijd van de ziekenhuisperikelen. En volgens haar een giga lichamelijk ontlading na de goede uitslag, gecombineerd met groot en lang slaapgebrek en de foute momenten met alcohol . Dat schijnt vaker voor te komen dat na te lang erge stress en slaapdeprivatie het lichaam zich giga ontlaadt met flinke "protesten". Daarbij ben ik hartpatient en bij stress moet het hart extra hard werken ( en bij alcohol ook). Ze ziet wat lichtst neurologisch wat naar haar idee van voorbijgaande aard is als ik me aan wat leefregels houd. Rust, afleiding van leuke dingen, paar dagen  niet autorijden of fietsen, wel naar buiten met hondje. En met regiotaxi naar brijdergroep en Aa komende dagen. Boodschappen via internet met bezorging aan huis ( werkt heel goed van winkel paar dorpjes verderop). Werken aan goede buikademhaling ( ook goede adviezen) en 7 tabletjes oxazepam voor zo nodig. Alleen vandaag ff twee. 

Eerste zit er in. Ik ben blij met de serieuze aandacht en uitgebreid onderzoek. die er was. En met haar uitgebreideuitleg ook. 

Net rondje hondje gedaan. Die gaat nu een weekje later naar de trimmer en andere afspraken ook doorgeschoven. Maar brijdergroep en Aa ga ik zeker wel doen vrijdag en zaterdag. En vandaag een droge dag noteren! Dat allereerst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit is het nu wel goed om in deze toestand iemand te zoeken? Ben je niet bang dat je dan weer zo afhankelijk wordt? Zijn er geen loopgroepen bij jouw in de buurt? Of andere groepen die samen dingen doen? Je deed toch vrijwilligerswerk? Of maatsch. werk kunnen die je niet een beetje helpen?

Herstel toppie:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit, ja dat alleen zijn en steeds alleen in een leeg huis komen went inderdaad nooit. Maar wel heel verstandig dat je die afspraak gecanceld hebt.

Wat betreft mezelf: En dank, en ja, ook al heeft dit tijd nodig mijn herstel, ik ben wel gerustgesteld. Heel rustig aan vandaag en een simpel maar gezond maal gekookt en gegeten. 

Goed dat je leuke afspraken met vriendin en nicht hebt gemaakt. Ja ook dan herken ik dat je meer " moeite" moet doen. Ik woon nog niet zo heel lang in mijn huidige huisje  en ben pas nu na een jaar echt aan het settelen.Heeft ook te maken met pech op gezondheidsgebied en uiteraard ook het alcoholprobleem ( zat vorig jaar in een kliniek ook pal na de verhuizing). Nu dan eindelijk helpen Een schilderclub, een koor, haakclub en mijn hondje me hier iets in mijn uppie op te bouwen. En zoals bekend doe ik een brijdergroep en bezoek de Aa. 

Ik ben van mening eerst zelf te gaan "leren" goed alleen te kunnen leven alvorens het mogelijk is met een ander te leven of een lat relatie te starten, maar dan spreek ik puur voor mezelf. Ik hoop dat ik dat mag zeggen. 

Ik hoop dat je inmiddels lekker gegeten hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Genieten soms wel, ja. Maar voor mij als verslaafde had ik verkeerde, niet sobere gedachten over beloning.

Ik zit hier in een prachtig land, met super weer en ik doe en ik laat wat ik wil. Dat is al heel fijn op zich. Daar hoeft geen beloning meer bij. Ik had het al goed.

Vroeger moest er steeds gezopen worden: als beloning bij succes (alsof succes op zich al niet tevredenstellend is), als troost bij teleurstelling en ook nog om de grauwe saaie verveling weg te zuipen. Dat is nu gelukkig beter aan het worden. Ik leer netjes denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me droog af. Ik voel me niet jofel, maar ben blij dat ik weer een droge dag kan melden. Dat smaakt naar meer. 

Hondje uitgelaten, en nu naar bed. 

Wel terusten allen

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit, je hebt het nu heel zwaar, maar lees jezelf ook eens terug. Het is niet altijd zo. Je schrijft ook regelmatig heel anders. Houd je een dagboek bij? Als is het kort? Ik denk dat het je kan helpen. Ik voel me regelmatig vreselijk en soms in paniek, vaak een gevoel van naderend onheil. Zenuwachtig onrustig. Dan denk ik dat alles vreselijk is en altijd zo blijft. Als ik dan mijn boekje lees, heb ik toch ook hele andere momenten opgeschreven. Momenten van geluk, dankbaarheid, rust, die zijn er dus ook. Dat realiseer ik me dan weer en dat alleen helpt al. Ik ben sinds kort weer begonnen en sleep mijn schriftvervalsing overal mee. Ben net zo'n kind met een knuffel, maar ik doe de methode bulletjournalling. Dus is ook mijn agenda, to do lijst, wensenlijst, klaagmuur en dankbaarheidslijst. 

Misschien kan het jou ook ten dienste  staan.

hier einde van een zenuwachtige, regenachtige dag met verse tuinbonen. Dat dan weer lekker wel. Aardbeien met slagroom toe. Moest van Bor die aardbeien :P

slaap lekker.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei jowan:

Genieten soms wel, ja. Maar voor mij als verslaafde had ik verkeerde, niet sobere gedachten over beloning.

Grijns. 

Is de grap nou niet net dat als er nou twee dingen niet (!!!!) verbonden zouden moeten zijn het "genieten" en "beloning" zijn? 

Ik denk t wel. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Of je jezelf met oprechte eerlijkheid in de ogen kunt kijken
na je eerdere posting op deze draad Bertd.

Met een zuiver geweten, ook niet geheel onbelangrijk.

Stuur me een pb, ik begrijp je echt niet?

bewerkt door bertd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-7-2017 om 09:24 zei bolletje:

Zou goed voor je zijn Jop. om tegen die tijd wat meer rust te hebben en niet van hot naar her te moeten. Lekker meer rust en tevredenheid. Je eigen omgeving. Ik gun het je van harte meis.

Nee hoor bol. 

Net zo min als er geen haar op mijn hoofd denkt aan 40 uur werken, Is er ook geen haar op mijn hoofd die nu in een stenen huis wil zitten. Veel te tevreden met mijn leven nu. 

Maar dat kan veranderen, en de omstandigheden kunnen veranderen. En dan wil ik niet nagelaten hebben wat ik nu kan doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...