Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Genieten soms wel, ja. Maar voor mij als verslaafde had ik verkeerde, niet sobere gedachten over beloning.

Ik zit hier in een prachtig land, met super weer en ik doe en ik laat wat ik wil. Dat is al heel fijn op zich. Daar hoeft geen beloning meer bij. Ik had het al goed.

Vroeger moest er steeds gezopen worden: als beloning bij succes (alsof succes op zich al niet tevredenstellend is), als troost bij teleurstelling en ook nog om de grauwe saaie verveling weg te zuipen. Dat is nu gelukkig beter aan het worden. Ik leer netjes denken.

Geplaatst

Geen aanval op jou maar dat moet toch ergens weg komen? Allemaal mannen die jou dronken willen voeren om je in bed te krijgen. Dat is niet normaal Spirit. 

Geplaatst (bewerkt)

Spirit, je hebt het nu heel zwaar, maar lees jezelf ook eens terug. Het is niet altijd zo. Je schrijft ook regelmatig heel anders. Houd je een dagboek bij? Als is het kort? Ik denk dat het je kan helpen. Ik voel me regelmatig vreselijk en soms in paniek, vaak een gevoel van naderend onheil. Zenuwachtig onrustig. Dan denk ik dat alles vreselijk is en altijd zo blijft. Als ik dan mijn boekje lees, heb ik toch ook hele andere momenten opgeschreven. Momenten van geluk, dankbaarheid, rust, die zijn er dus ook. Dat realiseer ik me dan weer en dat alleen helpt al. Ik ben sinds kort weer begonnen en sleep mijn schriftvervalsing overal mee. Ben net zo'n kind met een knuffel, maar ik doe de methode bulletjournalling. Dus is ook mijn agenda, to do lijst, wensenlijst, klaagmuur en dankbaarheidslijst. 

Misschien kan het jou ook ten dienste  staan.

hier einde van een zenuwachtige, regenachtige dag met verse tuinbonen. Dat dan weer lekker wel. Aardbeien met slagroom toe. Moest van Bor die aardbeien :P

slaap lekker.

bewerkt door Lika
Geplaatst

Als je weet waar die te koop zijn, houd ik me aanbevolen Lars. 

Vol, Vasja, Quinn, Meya, SbS, Eef ik vraag me af hoe het is.

Reacher: Alles goed?

Jannigje, zet 'm op morgen. Zal aan je denken. 

Ladyjane, jij ook lekker slapen.

Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei Bor:

Of je jezelf met oprechte eerlijkheid in de ogen kunt kijken
na je eerdere posting op deze draad Bertd.

Met een zuiver geweten, ook niet geheel onbelangrijk.

Stuur me een pb, ik begrijp je echt niet?

bewerkt door bertd
Geplaatst

Waarom zo rond de pot draaien bor? 

Wat je had moeten zeggen waarschijnlijk Bertd was 'ik ben twee jaar droog mits die ene uitglijder'.

Niet dat ik er mij aan stoor voor alle duidelijkheid! 

Geplaatst (bewerkt)

Oh was dat je boodschap? 

Nou, door t allemaal heel open te laten laat je ruimte voor reacties zoals de mijne.

Wat je nu schrijft had een boel duidelijker kunnen maken. Doe je dat bewust? 

Ik ga verder poetsen.

bewerkt door fleurtje
Geplaatst

Hij is twee jaar droog.  Sorry maar dan kan je in mijn ogen t melden van één uitglijder geen struisvogelpolitiek noemen. Mij lijkt t eerder dat t niet werd meegeteld. 

Maar niet aan mij om in te vullen.

Geplaatst

Ik vraag me af Bor of je dat gaat uitzoeken? Als iemand meld dat hij of zij zolang droog is ga je dan op zoek om te kijken of het klopt? Je haalt een bericht aan van 2016. Neem aan dat je niet in je hoofd hebt zitten wie wanneer en of een uitglijder of misstap heeft gemaakt. 

Geplaatst

had dan het fatsoen gehad het hem per pb te vragen Bor, nu is het iemand aan de schandpaal nagelen, wie ben jij om zo in iemand anders zijn adb geschiedenis te duiken?
Ik zou zeggen, probeer eerst zelf zover te komen en minder op anderen te letten. Ik ervaar dit als een beetje schijnheilige muggezifterij. Hoop dat Bert zijn eigen ding blijft doen, bert!

Geplaatst (bewerkt)

Bor toch...

Ik wilde eigenlijk helemaal niet reageren, maar voelde me plaatsvervangend oncomfortabel bij het bericht wat jij plaatste...zo'n copy van Bertd. Ik dacht: hou de eer aan mezelf, hopelijk doet Bertd dat ook.  Wellicht doet ie dat ook.  Ik ben oprecht nieuwsgierig wat jou beweegt om te graven in andermans geschiedenis...ok...principieel gezien heb je gelijk, één, misschien twee uitglijders is niet 100 procent droog...maar ik teken er voor als mij dat gaat lukken. Zo lang droog, met twee uitglijders.  En daar ook eerlijk over zijn. Het zou je sieren dat inderdaad in eerste instantie in een PB te doen, en niet iemand publiekelijk te kakken zetten...dat is zoals IK het ervaar...en met welk doel?

.  

bewerkt door kruidenthee67

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...