Spring naar bijdragen

Woensdag, 12 juli 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Oh was dat je boodschap? 

Nou, door t allemaal heel open te laten laat je ruimte voor reacties zoals de mijne.

Wat je nu schrijft had een boel duidelijker kunnen maken. Doe je dat bewust? 

Ik ga verder poetsen.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af Bor of je dat gaat uitzoeken? Als iemand meld dat hij of zij zolang droog is ga je dan op zoek om te kijken of het klopt? Je haalt een bericht aan van 2016. Neem aan dat je niet in je hoofd hebt zitten wie wanneer en of een uitglijder of misstap heeft gemaakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

had dan het fatsoen gehad het hem per pb te vragen Bor, nu is het iemand aan de schandpaal nagelen, wie ben jij om zo in iemand anders zijn adb geschiedenis te duiken?
Ik zou zeggen, probeer eerst zelf zover te komen en minder op anderen te letten. Ik ervaar dit als een beetje schijnheilige muggezifterij. Hoop dat Bert zijn eigen ding blijft doen, bert!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor toch...

 

Ik wilde eigenlijk helemaal niet reageren, maar voelde me plaatsvervangend oncomfortabel bij het bericht wat jij plaatste...zo'n copy van Bertd. Ik dacht: hou de eer aan mezelf, hopelijk doet Bertd dat ook.  Wellicht doet ie dat ook.  Ik ben oprecht nieuwsgierig wat jou beweegt om te graven in andermans geschiedenis...ok...principieel gezien heb je gelijk, één, misschien twee uitglijders is niet 100 procent droog...maar ik teken er voor als mij dat gaat lukken. Zo lang droog, met twee uitglijders.  En daar ook eerlijk over zijn. Het zou je sieren dat inderdaad in eerste instantie in een PB te doen, en niet iemand publiekelijk te kakken zetten...dat is zoals IK het ervaar...en met welk doel?

 

 

.  

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, moeilijk allemaal wat ik lees. Maar we zijn hier allemaal mensen met ern bepaalde mate van kwetsbaarheid. Meer of minder. Anders kwamen we niet op dit forum om te werken aan onze ( alcohol-)verslaving en de onderliggende factoren. ( die vaak zo moeilijk zijn, of moeilijk te hanteren of zelfs nog niet te begrijpen). Ieder zit in zijn eigen meestal pittige proces. En dat is een hele klus voor ons allemaal. De een is verder in zijn herstel , de ander startend. Maar allemaal met een goed doel voor ogen. Daarom mogen we ook trots op onszelf zijn dat we eraan WILLEN werken. Ieder op zijn manier en/ of zijn tempo.

De kracht van het forum is te mogen delen, elkaar te steunen, soms goede raad vragen, steun ook te ontvangen. Etc

dat is met een zo gemeleerd " gezelschap" al super bijzonder vind ik. 

Laten we allen ons doel voor ogen houden, elkaar respecteren, en vooral " luisteren" naar wat de ander wil delen of vragen of vertellen. Zonder oordelen. Dat is al moeilijk genoeg.  Zo helpen we elkaar en onszelf het meest, denk ik. 

Ik ben blij met dit forum, met de medeforummers, we zitten allemaal in een ( leer-) proces. Dat is onze forumkracht, vind ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-7-2017 om 11:37 zei fleurtje:

Bor zegt dat je geen twee jaar droog bent omdat je ergens in 2016 een slippertje had Bertd.

 

Ow, dat was ik al lang vergeten, voor mezelf ben ik 2 jaar droog, ik heb een avond een keer wat gedronken, maar me weer gelijk de andere dag herpakt, dat noem ik geen terugval!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-7-2017 om 11:27 zei Bor:

Dat kan niet! Ja dat kan wel maar dan ik je net zo goed deze dagdraad pb"en!

Sapperdeflap, wat komen wij moeizaam tot een verstandhouding.
Frummen kan soms best moeilijk zijn.;)

Misschien kan ik nog een andere manier bedenken om te zeggen wat ik bedoel..ff denken.

Ik weet nu, via een ander wat je bedoelt, ik vindt het wel een beetje kleinzielig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bertd , ik ken je niet maar alle respect. Kleine uitglijder en zo lang droog. Respect. Ik sta na 5 jaar droog weer een paar jaar aan de worsteling. Dus alle respect en . Laten we niet vergeten  dat we allemaal hier met een bepaalde kwetsbaarheid langs komen . Forum heeft ook kracht. En alle goeds

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Berth, jongen, Waarom je verdedigen? We zitten hier allemaal voor hetzelfde, de alcohol. Ik vind het heel knap 2 jaar droog er zijn er hier die dat niet kunnen zeggen. Ook niet erg maar jij heb het in ieder geval in de pocket zitten. Als we nu eens naar ons zelf kijken, hoe staat we in het leven, en hebben we het recht om te schrijven wat we schrijven? Dan komen we echt een  heel stuk verder.

Ik ga home video's kijken, das bijna net zo leuk als hier.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-7-2017 om 20:18 zei Bor:
6 uur geleden zei Bor:

Ja, ik vind het dan ook heel vervelend wat hier gebeurde Bertd.

juist wat ik wilde voorkomen gebeurde toch. Ik heb bijv. niet in je verleden zitten tsjekken of je posting wel of niet zou kloppen maar ik herinnerde me dat nog omdat ik 10 maanden droog al heel lang vind en ik herinnerde me plaatsvervangend voor jou balen, ik vond dat zo jammer. Toen heb ik voordat ik jou ernaar wilde vragen gecheckt of ik jou niet per ongeluk met iemand anders zou verwarren want dat zou pas erg zijn. Ik wilde juist niet (ver) oordelen maar gaandeweg voelde ik mezelf ook (ver) oordeeld worden en er werden dingen voor me ingevuld, die niet zo zijn. Mijn vraag was dus alleen maar of je wat aan die uitglijder hebt gehad, omdat je doortelt.

Ik zou zelf niet doortellen daarom dat het mij ook opviel misschien, zelfs na 1 slok tel ik weer opnieuw dag 1. Daar heb ik dan weer mijn reden voor, net zoals jij je reden hebt om wel door te tellen, allebeide niks mis mee mijns inziens. Niks geen oordeel of goed of fouts aan, gewoon belangstelling en als je geen antwoord had gegeven had ik dat ook prima gevonden.

 

Jij bent niet te geloven bor.

T is bijna grappig.

Ik heb niets voor je ingevuld waar jij de ruimte niet voor gaf. Dat probleem stelt zich wel meer bij je. 

Je vroeg jezelf niet af of hij wat aan de uitglijder heeft gehad. Je haalde een posting van hem uit de doos en vroeg hem letterlijk of hij wel zeker was van zijn twee jaar droog. Daarna schreef je dat je dit deed omdat je je afvroeg of hij miss zijn kop in t zand stak. En kijk es aan..plots weer om een andere reden.

Als je geen antwoord verlangde, stel dan ook niet de vraag.Als je de hitte niet kan verdragen, start dan geen vuurtje.

Maar speel vooral de geslagen hond niet. T is doorzichtig 

 

 

 

 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2017 om 13:38 zei Bor:

Ja, ik vind het dan ook heel vervelend wat hier gebeurde Bertd.

juist wat ik wilde voorkomen gebeurde toch. Ik heb bijv. niet in je verleden zitten tsjekken of je posting wel of niet zou kloppen maar ik herinnerde me dat nog omdat ik 10 maanden droog al heel lang vind en ik herinnerde me plaatsvervangend voor jou balen, ik vond dat zo jammer. Toen heb ik voordat ik jou ernaar wilde vragen gecheckt of ik jou niet per ongeluk met iemand anders zou verwarren want dat zou pas erg zijn. Ik wilde juist niet (ver) oordelen maar gaandeweg voelde ik mezelf ook (ver) oordeeld worden en er werden dingen voor me ingevuld, die niet zo zijn. Mijn vraag was dus alleen maar of je wat aan die uitglijder hebt gehad, omdat je doortelt.

Ik zou zelf niet doortellen daarom dat het mij ook opviel misschien, zelfs na 1 slok tel ik weer opnieuw dag 1. Daar heb ik dan weer mijn reden voor, net zoals jij je reden hebt om wel door te tellen, allebeide niks mis mee mijns inziens. Niks geen oordeel of goed of fouts aan, gewoon belangstelling en als je geen antwoord had gegeven had ik dat ook prima gevonden.

 

Ik heb 2 jaar geleden, een besluit genomen, om te stoppen met alc. en vindt die uitglijder totaal onbelangrijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...