Spring naar bijdragen

Zit ik nu op een nihile dosis, en verder?


Anoniem48

Aanbevolen berichten

Ik woon alleen, dus ik moet wel zelf mijn huishouden en boodschappen doen, als dat weer gedaan is ben ik erg moe, boodschappen 1 keer in de week, maar soms ook wel voor wat fruit de deur uit. Want de buitenlucht is goed voor je.

Wanneer ik nergens last van heb, maar dat was al voor de afbouw, dat ik 's avonds in bed lag en sliep. Ik vond dat ook bizar, ik begreep er niets van; even de vermoeidheid en de pijn niet voelen.

Bijwerkingen en ontwenningsklachten zijn hier bekend, maar zal ze nog even op een rijtje zetten wat ik heb; oververmoeid, veel plassen, pijnlijke spieren, altijd koud ( nu ook ineens erg warm erbij), koude handen en voeten, stijfheid, snel buiten adem zijn, slaapapneu, Pijnlijke nek/schouders, kaakpijn met eventueel kiespijn. Pijn op de borst, hyperventilatie, hoge bloeddruk. Ik denk dat ik er ben.

In de afbouw erbij; Ontzettende maagpijn, kiespijn, gevoel alsof de keel dichtgeknepen wordt, slecht slapen. En slecht geheugen, chaotisch denken.

Vanmorgen heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt, knobbels in de hals, het bleken de lymfeklieren te zijn die opgezet zijn. Het is goedaardig zei de huisarts; het is een goed teken dat ze opgezet zijn, want dan is je lichaam hard aan het werk die rotzooi op te ruimen. Gelukkig maar! Ik was verbaasd dat de huisarts begreep hoe zwaar en lang die weg is om van de benzo's af te komen. Misschien is dit niet alleen wat info voor @Kannietmeer, maar ook voor anderen. Hoe meer mensen schrijven, hoe meer informatie en steun.

In de afbouw, zorg goed voor jezelf, eet goed, al is dat erg moeilijk, maar zie dan wel dat je groente, fruit noten eet, en veel drinken. Mijd cafeinne  en alcohol helemaal natuurlijk.En magnesium voor de hersenen, Als je kunt wat wandelen, bewegen liefst in de frisse lucht, puzzelen for your brains, en rust natuurlijk.

Heel veel sterkte gewenst!

 

bewerkt door Anoniem48
iets toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn me de klachten wel he! Echt niet fijn. Ik hoop toch stilletjes dat het me bespaart blijft.

Het naar buiten gaan houd ik in de gaten voor als ik wat ben aangesterkt of minder slap ben. Ik zie in dat ik echt wel mazzel heb dat mijn ouders voor me zorgen. Alhoewel.... misschien is de overgang naar zelfstandigheid wel weer een extra drempel sstraks. Ik weet het niet.

Weet je toevallig of er dingen zijn de je juist wel of niet moet eten die invloed hebben op vlagen van ziek zijn? Behalve cafeïne en alcohol en chocola heb ik nog geen details gevonden. Mijn bloedwaarden qua voedingsstoffen waren allemaal erg goed. Ik slik een Multi, deed ik al, omega 3 en D3, en probiotica. Vandaag begint de diarree te verminderen heb ik het idee.

In een eerdere conversatie op dit forum, heb ik een video gevonden met wat gezondheidstips, waarvan ik misschien Carnivora ga proberen. Niet dat dat echt voor ons verlichting gaat brengen, maar wel mogelijk de gezondheid van het lichaam kan ondersteunen. Het ziek zijn komt bij ons toch voornamelijk uit de hersenen.

Mijn hersenen zijn erg moe merk ik. Gesprek voeren met mijn ouders ben ik toch vrij snel moe van, ook langere tijd op de laptop gaat moeizaam, of op mijn telefoon whatsappen vind ik vermoeiend (zelfs voor mijn handen/armen), maar ook voor mijn ogen. Ik heb geen pijn. Gewoon moe. Eerste dagen dat ik doodziek was, was tv in de middag afleidend. Nu word ik er lijkt wel meer moe van.

Morgen heb ik om 10.30 een afspraak bij de psychiater. Zie er tegen op want vanaf zaterdag lig ik rond die tijd nog steeds doodziek op de bank, met een poging een boterham tot me te nemen. Mijn ouders gaan met me mee gelukkig en ze begrijpen ondertussen behoorlijk goed wat wel en niet moet gebeuren.

 

@Anoniem48 heb je wel mensen om je heen die je steunen? Hoe is de medische begeleiding bij de verslavingszorg en wat willen ze dat je doet? Hebben ze nog goede tips of gezonden middelen die je bij bepaalde klachten zouden moeten helpen? Wat heb je aan ze zeg maar?

@Ikbenzovrij @Anoniem48 Hebben jullie ook een periode of periode(s) gehad, zoals ik nu, dat je eigenlijk fysiek niks meer kan? En hoe houd je de motivatie vast om weer een stapje naar beneden te gaan, terwijl je zo uitgeput bent al? Of wacht je totdat je minder uitgeput bent?

 

Ik vermoed dat ik me schuldig ga maken en dingen vragen die ik al eerder gevraagd heb, of die jullie al verteld hebben. If so... dat spijt me dan heel erg. Ik merk heel duidelijk dat mijn geheugen het niet normaal doet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kannietmeer en @Ikbenzovrij  Wat ik vergeten te melden was, mijdt suiker, het kan ontrekkingsverschijnselen verergeren. Verder multi vitamines is altijd goed als je niet goed kan eten, gebruik ik ook. Geen homeopatische rustgevers, helpt nu toch niet en zeker geen wietolie, dit laatste het ik 2 maal gebruikt, omdat ik dacht makkelijker af te kunnen taperen. Ik kreeg ontzettende maagpijn, en je kan psychotisch worden. Niet doen dus!

Qua energie, ik ben al maanden moe, en doe niet zoveel op een dag, eerder ging ik nog wel naast het huishouden, tuinieren fietsen. Maar het lukt niet altijd pfff. 's Avonds naar bed eindelijk, maar dan komen die rot klachten van kriebelhoest en naar gevoel in de keel, wat mij 1,5 uur wakker houdt.

Zoals ik schreef de huisarts begreep het en een goede kennis, dat verbaasde me!

Ik had min of meer besloten om op 3 mg te blijven staan, doordat ik vreselijke maagpijn had, maar heb er weer 0,5 mg afgehaald. Waarom? Omdat ik af en toe, ook in de halfwaardetijd een sloom gevoel in m'n hoofd krijg, en dan denk ik 'yep mijn brains gaan het weer doen! Gisteren nadat ik bij de huisarts was geweest voelde ik me voor het eerst weer vrij om te kunnen kiezen of ik nog wilde shoppen. Dus niet; o, dat gaat niet, pilletje. Ik hoop dat het zo doorzet, dat gaat voor jou ook gebeuren @kannietmeer. Maar iedereen is anders, en hangt van de hoeveelheid en duur van het gebruik af.

Wat ik zeker in het begin heb gedaan, toen ik heel erg bang was; is opschrijven wat je gebruikt en hoe laat ( altijd dezelfde tijden en doseringen) voor mij 2 maal per dag en 's avonds voor het slapen gaan. Ernaast schrijven wat er goed gaat, dit gaf voor mij steun en zelfvertrouwen. Wat maakt het dat ik doorga? Als ik op nihile dosering zit, hen ik al gewonnen vind ik. Maar streef naar 0,0 gebruik. Als ik de jaren met gebruik achter mij zie, invaliderend, altijd moe en pijnklachten, terwijl ik normaal een energieke persoon ben die het leuk vind om bezig te zijn en leuke dingen te doe, goed kan slapen, zonder paniek en dwangstoornissen. Ook die zijn vele malen erger geworden, en dingen erbij die ik niet kende, vreemde angsten en dwanggedachten. Ik werd en ben nog erg dom van die rotzooi, geheugenproblemen werden erger. Waziger zien. Dus; geen weg meer  terug mogelijk.

Bij 'benzobuddies' hebben ze het over waves and windows, zoals hierboven geschreven geven die dingen weer uitzicht en power om door te gaan! Ik wens @Kannietmeer veel sterkte toe! En je kunt me ook altijd prive berichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Veel succes bij de psychiater morgen, en laat je geen 'rare dingen' aanpraten en oppassen met het voorschrijven van medicatie. Bij Gaba kun je lezen wat hij gebruikt heeft om af te taperen, en misschien bij anderen.

Als het zo beter is om bij je ouders te wonen, gewoon doen, het is enorm zwaar. Als het je lukt, de frisse lucht en wandelen kan je zo goed doen, heel goed voor je hersenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi A48,

 

dat zijn me de klachten wel he. Echt niet fijn.

Het naar buiten gaan houd ik in de gaten voor als ik wat ben aangesterkt of minder slap ben. Ik zie in dat ik echt wel mazzel heb dat mijn ouders voor me zorgen. Alhoewel.... misschien is de overgang naar zelfstandigheid wel weer een extra drempel sstraks. Ik weet het niet. Nu is het wel echt goed ja. Ze zijn direct met me mee gegaan en geloven me ook direct. Ze zien iedere stap en iedere dag en zien wat ik doormaak. Mijn vader begreep ook heel goed dat op een gegeven moment de stappen mogelijk te groot zijn, omdat ze dan procentueel groter worden aan het eind. Daarom is het overstappen naar de Diazepam aanbevolen. Ik ben daar nu wel goed ziek van, toegegeven. Maar kan daarna de stappen wel kleiner maken. De Lorazepam heeft een hele korte halfwaardetijd ten opzichte van de Diazepam. Dus wat dat betreft.. je zegt: Omdat ik af en toe, ook in de halfwaardetijd een sloom gevoel in m'n hoofd krijg, en dan denk ik 'yep mijn brains gaan het weer doen! Wat bedoel je dan? Dat je toch dufheid ervaart terwijl je eigenijk nog genoeg Lorazepam in je bloed zou moeten hebben? Is de dufheid dan een signaal dat het tijd is voor jou? Of algemeen?

 

Benzobuddies heb ik ook gezien en de windows en waves begrijp ik ook nu. Eigenlijk voel ik me heel dubbel. Wil met andere dingen bezig zijn, maar ben eigenlijk de hele dag met twee dingen bezig. Nu vooral de benzo's en hoe ik hier doorheen ga komen, ben pas een week aan het beseffen wat dit mogelijk betekend voor mij ( en al de onzen hier). Het andere is dat ik al actief was op het depressieforum omdat ik al 8 maanden vecht om die te overleven en ook steun vond op het depressieforum en daar anderen ook probeer te steunen om er doorheen te komen. Word gek van het beeldscherm, ben overdag te moe om te typen en lees dan meer. In de avond word ik er moe van dat ik niet alles en iedereen kan schrijven die ik wil schrijven. 

hmmm geloof dat ik mijzelf niet zoveel moet opleggen...tegelijk ook fijn dat ik contacten maak met mensen die begrijpen wat ik doormaak.

Zag trouwens op Benzobuddies ook een stukje  waarin ze schreven over de mogelijk positieve werking van antihistamine op de klachten. Maar zoek dat op voordat je iets probeert wat niet klopt. Ik ben al sinds mijn geboorte één en al allergie, en slik het nu al een paar jaar het hele jaar door omdat ik anders niet kan ademen en meer longmedicatie moet gebruiken. 

 

Mijn ouders gaan mee naar de Psychiater. Ze staan aan mijn kant denk ik, dus hoop dat dat allemaal goed gaat.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antihistamine , die heb ik hier nog liggen, omdat ik dacht dat ik allergie's was.... zal morgen eens kijken of ik er wat aan heb.

Het is wel fijn dat je kan schrijven met mensen die je begrijpen, maar je hoeft niets! Ik had in het begin helemaal niemand, en geen informatie, dus ging ik bellen. Als er echt niemand en niks is, is erg. Deze site (contacten) heeft ook bijgedragen aan om door te gaan, dat ik niet raar ben, want je ervaart vreemde dingen met die pillen en met de afbouw. Ik begin weer chaotisch te schrijven, dus stoppen maar....

Ik bedoel met dat 'slome' dat ik het helemaal niet ken, in de halfwaardetijd werd ik juist onrustig! En nu dus anders, weer een overwinning. Weer jezelf worden zonder benzo's, dat gaat ons lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn afspraak met de Psychiater is prima verlopen. Ze was empatisch en begrijpend. Geen spoor van ontkenning of van tegenwerking. Ze vond het vreselijk sneu voor me en wilde al direct de taperingstrips gaan bestellen. Dat hoeft nu nog niet, maar was erg blij dat ze zo wilde meewerken en meedenken.  Als een professioneel arts heeft ze echt alles nog proberen te overwegen wat betreft andere opties voor mijn klachten, maar kon niet anders dan erkennen dat de conclusies die ik trok vermoedelijk de juiste waren.

Ik ben denk ik zelf ook op de goede weg. Heel langzaam begin ik op te krabbelen. Geen energie nog hoor, maar ben echt gewoon iets beter dan gisteren. Elke dag iets beter dan gisteren is mooi meegenomen dacht ik zo.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn voor je dat het zo gegaan is! Dat verwacht al bijna niet meer; een psychiater die je begrijpt en begaan is. Het gaat zeker goed komen @Kannietmeer  Zelf heb ik de hele dag in bed gelegen, een telefoongesprek was ook erg vermoeiend pffff.

Ik zit nu op 2,5 mg lorazepam, ik ben zo uitgeput, en eten kan ik helemaal niet meer verdragen, na de maaltijd van gisteren, weer maagkrampen. Dus ik hou het weer op mijn fruitontbijt, muesli repen, noten en bananen. Uiteindelijk heeft de psychiater mij terug gebeld, en ik moest de bloeddrukverlagers (enalapril weer innemen, ik heb nl zo'n afkeer van medicijnen gekregen. Maar hij zei; ik gebruik ze ook, en als ik er mee stop voel ik me ook naar. De dosering moet ik zo laten, en hij zei; benzodiazepinen is niet zo goed voor je slaap/ nachtrust! Het is ongelofelijk, de psychiater die ook zei dat het afkicken van benzo's zwaarder is dan van harddrugs. Deze psych werkt dan ook bij de verslavingszorg. Dus het viel erg mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook jij hebt dus wel wat begrip gekregen eigenlijk! Fijn om te horen. Mijn hele week sinds zaterdag was als jou dag. Maar ik merkte na 3 dagen heftig lijden, dat het tegen de avond iets beter werd. Heb jij dat ook? Ik heb dan iets meer energie, meer balans(kan dus normaler lopen), minder misselijk (dus zelfs voor het slapen gaan, drink ik een glas pap, om mijn gewichtsverlies zoveel mogelijk te beperken.) en ook mijn hoofd is iets helderder. Maar zodra ik ga slapen, word ik de volgende ochtend toch weer vreselijk wakker. Maar ook daarin merk ik verschil, dat ik nu bijvoorbeeld al op de laptop wat zit te tikken, ik ben even 10 minuten in de voortuin geweest met stoel en de buurvrouw begroet. Dat was een week geleden echt onmogelijk. Dus energie is nul, maar ben niet zo doodziek als zaterdag.

Apart trouwens dat de psychiater zei: ik gebruik ze ook en als ik stop voel ik me ook naar. Dan is hij dus ook afhankelijk ondertussen en kiest ervoor niet te stoppen. Dat is dus een keus die mensen kunnen maken. Ik kan bijna niet begrijpen waarom iemand dat zou doen, en die afhankelijkheid in stand zou houden. Behalve dat het veel pijn doet om deze weg te gaan natuurlijk.

Maar ja, er zijn anderzijds zoveel mensen die hun lichaam slecht behandelen met slecht voedsel en slechte zorg, soms gebrek aan kennis of gewoon niet willen weten.... Ik ben zelf altijd vrij oplettend met hoe ik mijn lichaam verzorg met voeding en rust etc. Maar mijn lichaam had dat ook misschien meer nodig dan anderen; ik heb veel allergieën, moet altijd longmedicatie puffen anders word ik benauwd, en heb dus een tweede depressie voor de kiezen. Door het gezonde regime zijn wel mijn voedingswaarden in mijn bloed goed op pijl gelukkig, maar mijn bmi is nu 17.7 Helemaal ruk. Slik jij ook naast je voeding een multivitaminen?

Ik heb trouwens ook erg snel last van geluid. Kan niks hebben. Heb je dat ook?

Waarom ben je trouwens nog steeds op de Lorazepam? De stap van de Lorazepam 3mg naar 2,5mg, is gezien waar je vandaan komt een enorme stap. Omgerekend naar de Diazepam doe je een stap die met de Ashton Manual omrekentabel staat voor 5mg diazepam. Ik denk dat je dat niet moet doen eigenlijk. Dat is veel te snel.

Als je op de Lorazepam wil blijven en niet wil overstappen, zou ik een weegschaaltje aanbevelen en/of langzaam wat afschuren met schuurpapier zoals Gaba is gaan doen. Zodat je er echt kleinere stappen van maakt. 

Aan de andere kant snap ik je wel. Je wil stoppen. Je wil ze kwijt. Elke pil die naar binnen gaat, haat ik hartgrondig. Maar je neemt een risico.

Heel veel sterkte weer vandaag!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nu op de omrekentabel dat 0,5 mg lorazepam idd een grote stap is, vandaar voel ik me ook zo ziek. Op deze DDD is het gelijk aan 10 mg oxazepam... Diazepam geeft minder aan, lastig wordt dat. De psychiater is niet verslaafd aan de benzo's! Nee, hij moet net als mij bloeddrukverlagers gebruiken en die had ik gestopt en dat mag dus niet. Toen vertelde hij dat die ook op je hersenen werken, en als de bloeddruk weer verhoogd zonder bloeddrukverlagers, tja dan neem je sowieso risico! Niet meer doen dus! Het is wel een aparte man die psych, heel spraakzaam, en had de tijd voor mij. En dat ontbreekt in de zorg, tijd en praten, geen pillen, veel te makkelijk, is allemaal goed voor de farma.

Gevoelig voor licht en geluid dat ken ik ook, met mij laptop, in de winkel, en vanmiddag, vreselijk wat een herrie buiten, ik kon het echt niet verdragen na 4 uurtjes slaap in delen.

Ik zit nog op de lorazepam... ik heb ook diazepam in huis, 2 maal gebruikt en dat ging niet. De psychiater wil dus afbouwen met diazepam en lorazepam er bovenop. Dan eerst de lorazepam eraf halen, daarna de diazepam. Om het wat draaglijker te maken, ik heb zoveel lichamelijke klachten, dat vonden ze wel erg. Wat dus niet op mijn klaagzang stond; kortademig en hartfalen. Wat de laatste betreft, vorig jaar kon ik niet tegen de warmte, dit jaar heb ik 1 uur buiten gezeten bij 30 graden, dit is winst!

Tja, ik kan niet meer vertellen wanneer het beter en minder gaat, het is zo grillig. De eerste maanden ging het 's morgens zo goed, nu al lang niet meer....

Ik hoop dat we op deze manier elkaar tot steun kunnen zijn. Heel veel sterkte @Kannietmeer en voor de anderen die dit lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig heb ik de omrekentabel en het afbouwschema gevonden van de Ashton Manual, je kunt idd afbouwen met diazepam en lorazepam. Ik had zo'n vreselijke afkickverschijnselen, nu heb ik 4 mg diazepam voor de nacht ingenomen, en erbij straks de lorazepam. Voor de nacht beginnen, en een lagere dosis overdag. Ik heb ze wel vaker bij elkaar gebruikt, dus ik hoop dat ik beter slaap. Heel veel info gevonden die vele artsen niet weten!

bewerkt door Anoniem48
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi A48! Heel goed!

Dan gaan we nu samen  op weg naar herstel. Het geleidelijk overstappen van Lorazepam naar Diazepam had ik waarschijnlijk ook beter kunnen doen. Maar ik las de Ashton Manual nadat ik al was overgestapt en doodziek werd.

Ben nu een weekt terug in één stap overgestapt van Lorazepam naar Diazepam, en energie is na 7 dagen terug op 10% denk ik. Ik kan wakker zijn, maar niet echt lopen. Uit huis gaan is daarmee eigenlijk geen optie. Verder heb ik gelukkig geen pijn, wel word ik tegen 5 uur wakker in de ochtend met een ongelooflijk klote gevoel en iets in de organen wat onbedaarlijk trilt. Maar goed. Ik vind het toch dragelijk. Het ontbreken van energie vind ik eigenlijk erger. Daardoor weet ik nog niet wanneer ik de volgende  stap ga uitvoeren. Moet ik wachten op meer energie of niet? Ik ga wel zeker nog een week wachten voordat ik iets doe.

In de medische wereld noemen ze dit afbouwen 'uitsluipen'. Ik vind dat wel mooi en spreekt tot mijn verbeelding. Hopelijk kunnen we behoedzaam wegsluipen van deze killers. 

Hoe heb je vannacht geslapen? En wat is de verhouding nu precies die je gebruikt? 4mg Diazepam en hoeveel Lorazepam? Ben benieuwd hoe je je gaat voelen. Ik hoop dat je klachten weer gaan minderen. Is wel heftig veel allemaal.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Kanietmeer,

Vannacht heb ik beter geslapen, ik heb dus 0,5 mg lorazepam en 5 mg diazepam gebruikt. Maar nog wel erg moe. M'n boodschappen gedaan, en zo nog ff wat doen, het kost mega energie.

Bedankt voor de link naar de Ashton Manual , mijn psych Jane haha wilde volgens die methode taperen, maar ik begrijp de

doseringen niet helemaal, ik heb hier een DDD, en daar is 2,5 mg lorazepam gelijk aan 10 mg diazepam, bij de Ashton Manuel is 1mg lorazepam 10 mg diazepam... Mijn psych had het ook over een hoge dosering onder de lorazepam, die geleidelijk eraf halen, daarna verder op de diazepam. Als dit niet zou lukken, dan pas een AD, de citalopram, maar liever niet!

Het gaat nu wel relaxer, let niet op mijn schrijven, ik hoop dat het zo blijft, en voor jou ook! Hoeveel gebruik jij nu? In maart ben ik begonnen, heb ik zo ineens 7 mg eraf gehaald, wat eng was dat! Ik wist niet dat het met zoveel klachten gepaard ging. Maar hoe ik ervoor was, was ook niet goed! Ik ben blij dat ik de info van Ashton Manuel gedownload heb, nu begrijp ik dat die benzo's heel wat doen!

Jij heel veel sterkte, en je kan ook prive sturen als het erg persoonlijk is.

We zitten wel heel het forum vol te kalken, maar ja, dat is dan weer info voor de beginners.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit op 1,5 mg lorazepam en 15 mg diazepam, zoals de tabel, maar dit is weer een stap te ver! Dus weer 1 mg lorazepam eraf, dus weer ophogen. Ik vind diazepam geen fijn middel! Dus ik ga zien wat ik doe, ik heb over een week weer een afspraak met de psych.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ehm, als ik je goed lees gebruikt je dus drie keer per dag, 0,5 Lorazepam nu en 3x 5mg diazepam. De overstap naar Diazepam ga je daarmee maken.

je zat op 3mg Lorazepam en de stap naar 2,5 was killing. Gaan we uit van Ashton dan zou een dosis van 30 mg diazepam gelijk zijn aan wat je nam. Gaan we uit van bijvoorbeeld het LUMC ( ziekenhuis in Leiden) en andere tabellen op het internet, dan zou het mogelijk lager liggen op 15 mg. Mijn overstap zat dus op dat laatste.  

Mijn overstap naar Diazepam als 'middel' voelt eerlijk gezegd ook niet fijn. Ik voelde me sowieso niet fijn, dat is een feit, en misschien is je fijn voelen ook niet meer echt mogelijk zolang we aan de benzo vast zitten en afbouwen. Ik weet het niet eerlijk gezegd. De huilende verhalen van zij die ons voorgingen, doen vermoeden dat blij zijn met je middel niet echt aan de orde is eigenlijk. Het gaat erom met zo min mogelijk schade en hopelijk pijn het middel uit je systeem te krijgen, zodat we daarna verder kunnen, ja toch? Dat schijnt het beste te doen met Diazepam, wanneer je heftig reageert zoals wij. En hoe weet je op een gegeven moment of het het andere middel is of juist de afbouw verschijnselen? Vind ik ondoorzichtig. Mijn hersenen zijn meer wattig aan het worden de laatste paar dagen, en dat had ik niet met de Lorazepam.

Ik ben vandaag somberder merk ik. Voel me niet relaxt en kan mezelf moeilijk afleiden.

Mijn dag in general: Ik slaap van 00.00 uur tot 10.00 uur, ontbijt dan wat en zit/lig op de bank, neem tussen 11 en 12 mijn tweede dosis diazepam en val dan mogelijk later voor een uurtje in slaap. Daarna probeer ik mijzelf bezig te houden, maar heb eigenlijk geen energie om iets te doen, dus zit vooral op de bank met laptop, boek, puzzeltje en in de avond tv. Hoe is dat voor jou?

Vandaag wel even met mijn ouders van 4 tot 6 net bij mijn broer zijn gezin gaan thee drinken, in de tuin gezeten, zelfs actief mee gekletst. Ik ben duidelijk weer een stukje beter dan gisteren. Dat is dan toch wel weer fijn, al voel ik even geen enkele vreugde erover.

Ik kreeg de pillen door een zware depressie, dus ook niet alles zit al even goed tussen de oren....

Heel veel sterkte. Ik zou de werking van Diazepam maar niet vergelijken met de Lorazepam. Het is echt wel ander spul, zo voel ik dat ook. Maar het is nu eenmaal beter af te bouwen volgens de ervaring, dus dat doen we dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb idd zo omgezet naar 15 mg diazepam en 1,5 mg lorazepam, en ik ben nu helemaal op, ik weet het echt niet meer. Gisteren was ik best boos, en nu erg verdrietig... eigenlijk wel heftig. Want ik weet niet meer hoe ik het huishouden voor elkaar krijg, er komt niks meer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga de lorazepam wat ophogen, ik zal even het schema bekijken. Ik droom gelukkig wel, ik heb nl gelezen dat mensen met medicatie niet meer dromen, dat lijkt me best ernstig, omdat je dan helemaal niks meer kan verwerken. De dromen met diazepam zijn zo anders.... Ik weet niet hoe ik het uit kan leggen, somber....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor je.... ik snap het.  Je voelt alle energie die je nog had ook verdwijnen.  Heb je iemand die je hier in steunt?  Bij deze stap(pen) heb je dat eigenlijk nodig denk ik. 

Ik droomde ook nog wel. Maar afgelopen nacht voelde het ook ...minder aan.  Weet niet. Ik laat het je morgen weer weten. De verandering van dromen door overstap naar  Diaz.... we gaan het in kaart brengen.  

Laat je huishouden verder lekker voor wat het is. Dat komt wel weer.  Eten is belangrijk.  Dat je vers voedsel hebt.  Als niemand je kan helpen dan is bezorgen misschien een optie? Picnic of Albert? Een buurvrouw/man vragen?  Mijn buren weten ondertussen dat ik doodziek word van het stoppen met medicijnen en ik zou het zo vragen.  Maar ik heb het niet nodig omdat mijn ouders voor me zorgen.  Ik heb deze situatie vervloekt maar het is ook een zegen. (Het nu wonen bij mijn ouders)

Goed. ..chaotisch verslagje ook wederom hier. Maar wij schamen ons niet meer.  Ook dit komtwel weer goed. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het moeilijk dat de ochtend zo doods en duf aanvoelt.  Daarom wil ik proberen morgenochtend toch niet op de bank te blijven hangen maar even naar buiten te gaan. Als het niet regent.

Ik ben pas wakker om 10 uur dus dat is pas tegen 11 uur.  Eens kijken of dit voornemen morgen stand houdt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brrrrrrr.  Ik word ook niet positief meer wakker. Heel akelig zelfs. Er uit gaan is enige optie om het wat kwijt te raken. 

 

Wat lopen zat er niet in.  Mijn hoofd doet echt niet mee. Maakt me suf vandaag en daarmee slaperig en dan wakkerder worden omdat ik een paniekaanval krijg.  Die stopt wel weer want dat kan ik gewoon stoppen. ..maar het zuigt de positiviteit uit me weg.  Niet tof.  

 

@Ikbenzovrij: als je verder afbouwt met de diazepam,  word je dan helderder in principe?  Weet je dat?  

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...