Cathy als ik je lees dan ben je geen minderaar. Je kunt steeds op je wil een poosje met minder toe en elke keer weer schrijf je dat je nog niet weet of je wilt stoppen of niet. Je hebt denk ik nog geen keus gemaakt, blijft uitstellen, sjoemelen en als het goed gaat lijkt het positief. Maar zo voelt het niet om te lezen. Je schrijft ook vaak midden in de nacht, meestal (voor mij dan) geen goeie tijd om met dit soort zaken bezig te zijn. Als je meer in het hier en nu kunt blijven dan haal je gewoon niets in huis, zo simpel kan het zijn. En als je echt kiest om te minderen dan zorg je dat je weinig in huis hebt, maar dat is natuurlijk veel moeilijker. de maan mag van jou een reden zijn, of je pillen vergeten, maar NIETS is een reden, dat weet je toch wel na al die tijd? Wat heb je aan zelfreflectie als er geen actie volgt? de kop er beter bijhouden klinkt alsof je genoegen neemt met goeie voornemens. Actie meid, harde actie! Ik gun je die rust zo en als je vriend straks echt weg is, dan kun je die eenzaamheid en het rouwen ook echt aangaan! het hoort erbij helaas, ik zit er zelf ook middenin en het is net als de belastingen; leuker kunnen we het niet maken, gemakkelijker wel.