Spring naar bijdragen

lady jane

Forumdeelnemers
  • Aantal bijdragen

    55.998
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    355

Alles door lady jane geplaatst

  1. Was aan het bijlezen han; ik doe ze in salades, pasta's eet ze zo (net als een harinkie met zaadjes en al, lauwwarm:P) schotel van jonge kapucijners met spekkies en ui; eigenlijk passen ze overal wel in/bij.
  2. lady jane

    Woorddomino

    bij de overgang zou niemand alcohol moeten gebruiken; het is bijna een makkie zonder, heb ik helaas te laat ervaren
  3. Blijf jezelf Han:heart: en Bol ook, beetje variatie in de keuken:P Ik dacht ff naar de markt te lopen, stonden er 3 kraampjes:( geen broodjes dus, maar wel bijna 2 kg rode paprika's; uurtje in de oven, velletjes eraf en jammie. Rest afkoelen en in de diepvries, dan gaan die velltetjes er nog makkelijker af.
  4. lady jane

    Woorddomino

    wachten hoopt zich ook op soms
  5. lady jane

    werken en drank

    Bella, als ik je lees denk ik juist dat matigen een utopie is. Bij mij wel weet ik wel zeker. Ben nu 58 en blijf onmatig. Op mijn wilskracht, goede voornemens, therapie-inzichten, kan ik een hele poos een héél eind komen, maar mijn karakter en verleden verander ik niet. Ik heb alles bij kunnen schaven, ben redelijk tevreden met hoe ik het nu doe, waar deep down, zit nog steeds dat gat, en ik blijf het vullen met vervangende troep. Misschien ooit hoor, ik blijf hopen, dat ik het kan en leer. Maar zolang ik dat niet kan blijf ik mijn verantwoording met drank maar het meest serieus nemen; vandaag die 1e NIET!
  6. lady jane

    Treffende uitspraken

    De drinker bepaalt; drank zelf is gewoon neutraal, de prijs wordt betaald. senryu
  7. lady jane

    Bella

    Welkom Bella, fijn dat je al meeschrijft op de dagdraad. Kapotte remblokjes hebben er hier velen. Mijn ervaring is dat stoppen dus vele malen makkelijker is als matigen. Je zou kunnen overwegen om de online training hier te doen, als je echt bij je standpunt blijft om te willen minderen, dan heb je in ieder geval extra individuele begeleiding en hulp van een drank-dagboekje. Op dit forum zijn een handje minderaars (die het lukt), een aantal die nog worstelt en de meesten zijn succesvolle stoppers; die actief schrijven dan he, de mensen die wegblijven, daar heb ik zo mijn twijfels en zorgen over. Die schrijft die blijft, is een van mijn persoonlijke motto's. Maar dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk. Ik hoop dat je je snel thuisvoelt hier. Op de thema's en tips draadjes staat zo verschrikkelijk veel aan goeds, daar kun je wel een vakantie mee vullen. Mooie afleiding voor als je je je verveelt, want tijd houd je veel over als je niet meer met drinken of droogdrinken bezig bent. Succes!
  8. Kirky, ik lees bij jou af en toe een soort van haat-liefde met het forum, net als bij drank misschien? Ik ken het wel: alles of niks gevoel. Kom maar gewoon schrijven, ongeacht of je drinkt of niet. In je hart wil je niet drinken en je weet dat je veel aan het forum hebt gehad. Dus oordeel niet te hard, het leven is al hard genoeg.
  9. goeiemorgen mensen zie dat Jootje er al op staat bij het dagpact, ik ben niet zo'n vroege vogel he.
  10. ook maar eens naar bed truste wie gaat slapen zachtjes tikt de regen:moon: (op mn vensterbank:o) slaap lekker:lips:
  11. sterkte Jootje en ik zet je op de dagpact doe ik graag voor een bikkel:heart:
  12. yep en een heart voor Soothe dan maar
  13. Ik heb m na een uur uitgezet Marjo vond er zo weinig gebeuren ben overgestapt naar Morgan Freeman zinderend spannend wel met reclame helaas
  14. nog even een aanvulling; in zoethoutthee zit ook iets dat je bloeddruk omhoog kan brengen daar moet je dus ook mee oppassen als je daar aanleg voor hebt. Ik drink het erg veel, heb een lage druk, maar merk dan snachts wel dat meer soort van opvliegers heb en zeet-aanvallen. Dus in de overgang er ook een beetje mee uitkijken. Ik heb je ge-pbd over yerba maté Jootje en dat kan geen kwaad, integendeel natuurproduct zonder bijwerkingen wat een verademing en het werkt altijd ook nog ps dit advies is gratis:D concurrentje Soothe?!
  15. lady jane

    Treffende uitspraken

    Geluk is een hangmat waarin je lui ligt in een wezenloze stilte. Frank Boeijen
  16. lady jane

    Nooit meer roken

    maar hoe gaat het nu Soothe? met je wel/niet/matig roken dan:present:
  17. goeienavond saam ff bijlezen jullie hebben hard gewerkt:)
  18. goeiemorgen mensen even bijlezen en dan gauw op de fiets nu het nog droog is.
  19. lady jane

    krikkemikje

    Welkom Krik goed dat je deze site hebt gevonden en ik hoop dat je m morgen nog weet en hier vaak zult komen, want je vond m niet voor niets. Herinner je hoe je je voelde vandaag en gebruik dat als motivatie voor morgen. Het kan echt, maar jij alleen kunt het, met steun van ons gaat het makkelijker. tot morgen.
  20. oh de schone slaapster komt net binnen dan mag ik via de achterdeur vertrekken want de aflossing is er Sha, jij de nightshift ik te bedde slaap lekker mensen:lips:
  21. lady jane

    Woorddomino

    in alsof heb ik al jaren geen zin meer:D
  22. Je kunt hun laatste postings opzoeken via zoeken Beertje en dan berichten aanklikken dan hoef je niet alles terug te lezen
  23. lady jane

    Woorddomino

    weten we dat echt of doen we alsof?
  24. Mooi boek is dan ook het grote wonder, jaap allemaal foto's en beschrijvingen, vast wel bij de bied te leen. truste
  25. lady jane

    Woorddomino

    bestaan of niet te bestaan; that's the question
×
×
  • Nieuwe aanmaken...