Spring naar bijdragen

Woensdag, 7 juni 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Smaragd, je hebt groot gelijk om alcohol zo resoluut uit je leven te bannen als je weet dat je er door in levensgevaar kan komen.
Voor de één is het misschien wat makkelijker om met alcohol in de omgeving om te gaan dan voor de ander, maar als we hier rekening met
elkaar willen houden is het wel zo veilig om op dit forum niet expliciet middelen te gaan benoemen of uitgebreid over hoeveelheden te praten.
Zelfs zogenaamde grapjes kunnen gevaarlijk zijn. Want al kunnen we dan zeggen dat alcohol overal om ons heen is, en kunnen we mensen
die zich hier aan storen watjes noemen, feit is dat alcohol levens kan verwoesten en dat ook doet.
Niets werkt zo twistend en draaiend als het brein van een verslaafde. Ondanks dat we keihard kunnen beweren dat we 'nergens last van hebben',
het brein van een verslaafde kan zélfs de bezitter van dat brein voor de gek houden. Verslaving is een sluipmoordenaar.
Jammer dat je gisteren meteen uitlogde en niet meteen hebt gemeld waar je tegenaan liep. Maar ik ben blij dat je het nu alsnog doet.

Er werd hier iemand die het voor mensen als jij opnam weggehoond als zijnde te zwaar op de hand, maar op een forum als dit kun je
volgens mij nooit te zwaar op de hand zijn als het om het voorkomen van zelfs de kleinst mogelijke mogelijkheid van een terugval gaat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Etty:

Herkenbare situatie en voor mij ook zeker alcoholgerelateerd.   Ik heb ook heel wat verdoofd zo.  Het verzet tegen de pijnlijke emoties van mijn kinderen is groot,  groter dan tegen die van mezelf.  Ik merk dat dat verzet  steeds weer opgeven (gaat nooit automatisch, moet er altijd eerst aan denken) hen ook veel ruimte geeft, ze mogen de gevoelens hebben, ze zijn normaal.  En zo worden ze ook normaler voor mij, zijn het geen alarmbellen meer waar iets mee MOET!

Precies zo Etty. Ik sta aan het begin van mijn leerproces, maar het voelt precies zoals jij schrijft.ik kan haar ruimte gaan geven. Zo'n voordeel van nuchter zijn!

Ja jowan. We missen Zbb node.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Sowhat:

Ging het wat beter dan de vorige keer dat je vrouw een nachtje thuis mocht zijn?

Ja, het ging wel iets beter, met name de volgende ochtend na het opstaan.
Ze willen haar volgende week ontslaan en thuis verder laten opknappen.

Ze zit er ook al weer 8 weken en gezien het feit dat het een crisisopvang is kunnen ze haar daar verder niet adequaat begeleiden.
Inmiddels is de helft van de Valium er af, maar ze is wel snel overprikkeld, met name tijdens de maaltijden, dan zit iedereen aan de tafel kabaal te schoppen.

'S avonds zit ze ook wel een uur aan tafel, best wel lang ook.

De psychiater ziet het wel zitten met haar en vindt haar erg goed vooruit gegaan.
Ik wil u over 3 maand of een half jaar wel eens terug zien, zei ze (de psych), dan bent u vast erg opgeknapt.

Enne @Mootje Thx!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar 't me om gaat, Bor, is dat als iemand een grapje maakt waarin drank als hemels wordt omschreven, hoe onschuldig misschien ook, en een ander vindt dit niet op dit

forum passen, dan kun je dat grapje nog eens teruglezen en misschien anders vertellen in plaats van diegene de volle laag te geven en je rug toe te keren.
Het gaat hier tenslotte om een forum met mensen met een alcoholprobleem, dus zo moeilijk te bevatten is het niet als iemand een probleem heeft met bepaalde
om- en beschrijvingen. Ook al zou diegene daar zélf geen probleem mee hebben maar meer het algemeen belang op het oog hebben, dan nog kan er gezamenlijk
naar een oplossing 'gezocht' worden en hoef je de ander niet als 'vijand' uit te sluiten. Als iemand hier het alcoholprobleem en herstel 'loodzwaar' maakt is dat
zijn of haar goed recht en geen reden om iemand niet aan te (willen) horen. Aan de andere kant hebben ook de 'flierefluiters' hun bijdragen aan de
serieuze stoppers.
Voor de één is het alcoholprobleem iets wat fluitend en tussen neus en lippen door 'even' moet worden opgelost.
Voor de ander is het alcoholprobleem iets wat op (zeer) serieuze manier(en) aangepakt moet worden.
Beide manieren komen hier al jarenlang naast elkaar voorbij, beide manieren hebben hier al jarenlang mengvormen gekregen.
Niet door belachelijk maken en uitsluiten, maar juist door om elkaar kunnen lachen én elkaar serieus nemen.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Bor:

Gezamelijk? Dat heb ik niet gezien de laatste dagen.

Maar jij en jowan bepalen dus wat iedereen wel of mag en kan schrijven want
stel iemand anders heeft er last van, jullie misschien niet, maar iemand anders.
 

Hebben jullie weleens van EGO en NIVEA gehoord?!

Hilarisch dit!

Waar heb je het in hemelsnaam over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...