Spring naar bijdragen

Woensdag, 31 mei 2017


jowan

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei jowan:

Er is in het najaar een NA conventie in Portimao, Portugal. Toen ik ervan hoorde kjeek ik gelijk op mijn navigator op mijn tillefoon.  Ik schrok: 2500 km. Daar doe ik wel drie dagen over, denk ik. Lijkt me een hele mooie reis om eens te doen.
Spreken ze eigenlijk wel Italiaans in Portugal?
Neem je een tentje mee of maak je gebruik van hotels en dergelijke? Want zo'n eendje zal onderweg toch ook af en toe wat willen grazen? Dat zal toch niet al te snel gaan?

Veel plezier met de voorbereiding!

Ik ditterdat nog even door...


Ja jowan, tentje mee, zoals we 30 jaar geleden met ons tweetjes met ons toenmalige witte eendje voor het eerst op vakantie gingen.
Twee jaar geleden zijn we naar Polen geweest, eerder naar Finland, Slovenië en Noord Italië.
Die 2cv-wereldmeeting is ook één groot feest met tenten, idiote zelfgebouwde kleine caravannetjes, bestelkampeereendjes, HY's die
door de 2cv-wereld gedoogd/omarmd worden als zijnde A-types (A-types zijn alle citroënnetjes die gebaseerd zijn op platform en motor -luchtgekoelde 2 cilinder boxer- van de "enige echte eend",
zoals daar zijn de Ami, de Mehari, de Dyane en verschillende kittcars. De HY, oftewel 'patatbus' hoort daar niet bij maar heeft toch wel een hoog 'eendgehalte).
2500 km Is inderdaad een heel eind en we hebben maar vijf dagen om er te komen.. dat worden dus lange dagen héén. Terug hebben we meer tijd.
 

Die NA conventie laat ik, denk ik, voorbij gaan. In -ik geloof- 2009 ben ik naar de NA-wereldconventie geweest in Barcelona.
Ik was nog maar een jaar met de 12 stappen bezig.
Met het campertje in drie dagen naar Barcelona gereden, daar vier dagen in een hotel op loopafstand van de conventie, en weer drie dagen terug..
was m'n eerste 'vakantie' in m'n uppie sinds lange tijd. Wat een belevenis was dat... ruim zevenduizend NA-ers van over de hele wereld. Erg inspirerend. Later
nog eens naar een europese conventie in Malmö..

En ja, natuurlijk spreken ze Italiaans in Portugal. Waarom niet?

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Asterix:

Leuk, maar wel ver weg, ik houd het maar bij een eend op mijn bureaublad. :)

Schermafdruk_van_2017-05-31_17-21-49.png

Asterix, je citrofiele neigingen zijn me bekend. Ik hoop van ganser harte dat je ooit, en het liefst heel snel al, samen met je vrouw
eens gek kunt doen en een eend(achtige) koopt om samen (eindelijk weer) eens heerlijk uit je dak te gaan...
Voor mij werkt niets zo ontspannend als me zorgen maken om m'n Dyaantjes. Ik ben heel goed in 'me zorgen maken'. Een Dyane geeft 
regelmatig reden tot zorgen. Zo kan ik hobby en waar ik goed in ben combineren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lika:

Ik ben heel actief met bovenstaande manier van met mezelf omgaan aan het werk. Is dit ook aa jowan, of gewoon algemene hogere mens-verbeter-kunde?

Voor mij zijn AA, NA en 'mens-verbeterkunde' een en al hetzelfde. Ook wat LadyJane al zegt: groter groeien en volwassen worden.
Nu ik een poosje in herstel ben begin ik pas te zien hoe ontzettend kinderachtig en onvolwassen gedachtes en gedragingen ik er op na hield.
Men zegt ook wel: je ontwikkeling als mens, emotioneel en spiritueel, komt stil te staan. Dat begin ik te geloven, nu. Dat is één van de reden dat ik geloof dat alleen stoppen met drinken voor mij niet genoeg zou zijn, ik zou dan blijven hangen in mijn verslaafde gedachten en gedragingen. Sommigen noemen dat droogdrinken, geloof ik.
Ik ben blij dat mijn emoties en gevoel weer een beetje terugkomen. Wordt ik weer een completer mens. Een herstelde mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2017-5-31 om 09:03 zei jowan:

Het gaat niet om het wandelen, het gaat erom dat ik verantwoording neem voor de kwaliteit van mijn leven door op die manier onder meer mijn slaapprobleem aan te pakken door dingen anders te doen dan ik ze voorheen deed.
Toen lag ik te knoerten, te knurven en te balen in mijn bed, nu bekijk ik het van een positieve kant en sta op en doe er iets positiefs mee wat allerlei voordelen heeft.

Ik vind dit zó inspirerend! Laat me denken dat we als mens overal controle over hebben. De manier hoe we met bepaalde  dingen omgaan dan hè en hoe we ons leven inrichten ^^

Dankjewel jowan :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...