Spring naar bijdragen

De oude ik terug


Fields

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik me aangemeld op dit forum maar ik lees al langer mee. Ik ben sinds maandag echt gestopt met drinken. Ik zit nu op de 4e dag zonder. Ik ben gestopt omdat drank mijn leven teveel ging beheersen. Ik dronk eerst alleen na 16 uur maar dat werd steeds eerder en steeds meer. Ik schaamde me de flessen wijn te kopen en al helemaal om ze weg te gooien. Het ging zover dat ik ze stiekem in een zak in de container bij een flat ging gooien. Ik wil dit niet meer. Ik wil de oude ik terug van voor ik nog dronk. Het zal lastig worden omdat mijn partner een stevige drinker is en zeker niet van plan is eerdaags te stoppen. Ik hoop hier steun te vinden en tips. 

Groetjes Fields 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, Fields, welkom op dit forum. Dat zijn al twee goede besluiten om mee te beginnen, maandag gestopt en hier aanmelden. Weet je al wanneer je de moeilijkste momenten kunt verwachten? Bepaalde tijd van de dag bijvoorbeeld, of bij bepaalde bezigheden. Je kunt vooraf vast oefenen wat je gaat doen als de trek opkomt of je partner je probeert over te halen. Heb je daar al plannetjes voor bedacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:)

Ik drink ook liters kruidenthee. Er staat hier altijd een thermoskan met verse thee. De munt is al weer flink gegroeid, dus lekker plukken uit eigen tuin. Wel ff een tip. Wissel inderdaad af met verschillende kruiden. Sommige kruiden kunnen sterke werking hebben. Ik heb er op zich niet zo veel verstand van, maar het eens nagevraagd. Bv lavendel, de bloemetjes, werken ook rustgevend als je er een of twee koppen van drinkt. Maar drink je een hele pot kan het juist tegengestelde werking hebben. 

Fijn dat het aardig gaat. De eerste periode kan lastig zijn...bekijk het per dag Fields. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bob:

Hey, Fields, welkom op dit forum. Dat zijn al twee goede besluiten om mee te beginnen, maandag gestopt en hier aanmelden. Weet je al wanneer je de moeilijkste momenten kunt verwachten? Bepaalde tijd van de dag bijvoorbeeld, of bij bepaalde bezigheden. Je kunt vooraf vast oefenen wat je gaat doen als de trek opkomt of je partner je probeert over te halen. Heb je daar al plannetjes voor bedacht?

Bedankt Bob! 

Moeilijkste momenteel vind ik de avond. Maar ook gisteren in het zonnetje in de tuin. Ik ben maar wat klusjes gaan doen en savonds heb ik rustgevende thee gemaakt. Echt plannen heb ik nog niet met m'n partner. Ik hoop dat hij me niet over gaat halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijke momenten...goed om ze in beeld te krijgen, te hebben en dan te weten wat je kunt doen. Klusjes doen, is een goeie. Het helpt meestal goed iets anders te doen dan dat je gewend was. Patroon doorbreken. Ik hoop ook dat je partner je niet gaat overhalen. Het lijkt me erg lastig als je partner stevig inneemt. Misschien nog niet te veel mee bezig zijn. Maar voor jezelf de voor- en nadelen van het drinken helder maken. Het voor zijn door je thee klaar te hebben? 

 

In ieder geval sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Fields, 

Goed bezig! Ik zit in hetzelfde schuitje...wil absoluut mijn oude ik terug. Die leuke ik...zonder alcohol. En die partner die niet echt meewerkt, dat probleem speelt hier ook. Maar ik kan niet net doen alsof ik geen probleem heb. Dan ben ik maar het goede voorbeeld. En goede voorbeelden doen volgen...toch? 

Vandaag is mijn eerste officiële dag zonder. Had al geminderd, maar minderen werkt bij mij dus averechts. De avonden zijn voor mij ook het moeilijkst. Denk dat ik vandaag heel vroeg in mn bed lig...

Veel succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...