Sita2 Geplaatst 6 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2017 Hallo Dingetje, goed van je! Ben je niet ook bang met je extra tijd en drank. Dat is bij mij soms een enorme valkuil geweest. Succes! Sita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 6 juni 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 juni 2017 Op dit moment niet Sita, het was vooral stress en 'beloning' dat ik dronk. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dit over een tijdje gaat. Probeer zoveel mogelijk van dag tot dag te leven, maar vrijdag heb ik voor het laatst gedronken en heb nog geen zucht gehad sindsdien. Hoewel de weekenden voor mij ook gevaarlijk zijn, bedenk ik me nu.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 8 juni 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juni 2017 Zojuist koffie wezen drinken op het werk, morgen weer beginnen. Maar dan op een manier dat ik boven de bezetting sta, dus minder druk en minder stress. Hoop dat het werkt, van thuiszitten rust ik wel uit, maar word ik niet beter. Gisteren naar een meeting geweest, was een klein groepje dit keer, dus durfde zelf ook al wat te vertellen. Was een fijne meeting! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 8 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2017 Wat goed!! goed geregeld Fijn dat je je vrij voelde om wat te vertellen bij de meeting. Hopenlijk de volgende keer ook ^^ Klaske reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 17 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2017 (bewerkt) Hoe is het met jou? 17 juni 2017 bewerkt door Sita2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 17 juni 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 juni 2017 Hoi Sita. Ben in ieder geval al 2 weken nuchter, en weer aan het werk. Moet het op het werk rustiger aan doen, maar het valt niet mee om dat ook daadwerkelijk te doen. In de weekenden heb ik er wel veel moeite mee om niet te drinken, dus ik vermijd heel veel uitstapjes (waar drank aan te pas komt). Begin me nu af te vragen wat jullie allemaal doen op zo'n vrijdag of zaterdagavond, zeker als je single bent. Nou ja, voor de zoveelste keer dus thuis veilig op de bank, met groene ijsthee. Morgen naar de feelgood markt, daar heb ik geen moeite met alcohol want dat is overdag. Hoe doe jij dit soort dingen? En hoe gaat t verder? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 17 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2017 Wat goed van je! Gefeliciteerd met je 2 weken Gisteren onderuit gegaan en nu door met niet drinken. Dag 1 dus weer. Ik ben niet single maar zo in het begin van stoppen blijf ik rond huis, schrijf ik veel, lees ik veel hier en kijk ik bijvoorbeeld series om de tijd een beetje te doden. Ook slaap ik meer. Verder is een goede op/aanvulling sporten. Werkt bij mij motiverend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 17 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2017 2 uur geleden zei Dingetje1979: Begin me nu af te vragen wat jullie allemaal doen op zo'n vrijdag of zaterdagavond, zeker als je single bent. Hier wil ik ook wel op antwoorden. Om te beginnen zal het natuurlijk voor iedereen wel weer anders kunnen liggen, en bij mij was er ook nog de bijzonderheid dat ik stopte met alcohol toen ik met pensioen ging en dus ook zonder dat stoppen wel moest nadenken over een andere invulling van mijn tijd. Wat ik gedaan heb is onder meer dingen weer oppakken die ik eerder had laten vallen omdat het me toen teveel werd. Ik denk dat je er bewust mee om moet gaan en hobbies zoeken die die in de vrijgekomen tijd mooi (weer) op kunt pakken. Zoek ook dingen die je niet onder tijdsdruk zetten en waaraan je altijd graag verder wilt gaan, zonder dat het een verplichting wordt. Een aantal van ons zijn bijvoorbeeld meer films gaan kijken en er is hier zelfs een filmdraadje om elkaar tips door te geven. Lezen of tv kijken kan ook, maar dit zijn maar voorbeelden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 18 juni 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juni 2017 Thanks Bob voor je reactie. Films kijken etc doe ik al heel veel nu, maar het is meer van die dingen waar ik ook andere mensen leer kennen zonder dat er alcohol aan te pas komt. Daten durf ik nu nog niet, meestal is dat toch ergens een drankje gaan drinken, naja, voorlopig maar ff niet in mijn geval. Zit op een mensenlerenkennen site, daar zijn soms activiteiten als wandelen en zo. En meetings, dat kan ook. Maar voor de rest.... tja ik weet het ook niet. Denk dat het toch teveel in mijn hoofd zit dat ik alleen leuke mensen leer kennen in de kroeg, van dat idee moet ik eerst maar eens af. Voor de rest moet ik even iets neer zetten op mijn eigen draadje. Loop nu sinds 2 weken bij een chinese dokter, merkte wel een klein beetje verschil maar nog niet veel. Gisteren ben ik er weer geweest, en ik schrok ervan dat ik weer nieuwe chinese kruiden kreeg en weer een flink bedrag neer moest tellen. De kruiden worden niet vergoed, ben nu al echt een flink bedrag kwijt. Heb er ook iets van gezegt, maar ze keken me daar erg raar aan toen.... maar goed. Vanmorgen werd ik wakker, en voor het eerst merk ik iets van energie wat ik heb... of zou dat komen omdat ik al 2 weken + 1 dag geen alcohol drink... Nou ja, ik weet het niet. Maar ik ga eerst eens ff poetsen hier voordat de energie misschien weer omslaat ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 18 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2017 (bewerkt) Ik heb iemand gevonden waarmee ik af en toe een dagje uit ga om een museum of een stad te bezoeken, maar dat is meer iets voor overdag. Een wandelclub is ook leuk misschien. En voor de avonden iets met muziek of toneel. Dat kan passief als toeschouwer maar ook actief als deelnemer. Ik krijg de indruk dat die Chinese dokter vooral op je geld uit is als ik dat zo lees. Maar dit terzijde. 18 juni 2017 bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 18 juni 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juni 2017 Ik heb ook zo mijn twijfels Bob, over die chinese dokter. Maar feit is wel dat sinds ik daar naar toe ben geweest geen druppel alcohol op heb. Slapen gaat sinds de dokter ook al beter, al is het nog niet helemaal top. Gister voor de 2e keer geweest, weer een martelmassage gehad en acupunctuur (wat wel word vergoed) en gisteren dacht ik echt: hoe gaat dit mij in hemelsnaam helpen met mijn energie en mijn slapeloosheid. Ondertussen vannacht wel geslapen, eindelijk sinds lange tijd iets uitgeruster wakker geworden, en vandaag voor het eerst sinds mijn burnout 3 jaar geleden (!) en 9 maanden geen alcohol en daarna weer begonnen met drinken omdat ik geen positief verschil merkte en nog steeds nergens zin in had, echt waar, voor het eerst, zin om iets te ondernemen!! Tja, ben nog steeds een beetje sceptisch wat betreft die dokter. Maar ben er naar toe gegaan op aanraden van een vriend, die ook last had van slapeloosheid, ook verslaafd was (aan coke), en hem hielp het. Maar misschien is het morgen weer amders, laat ik maar niet te vroeg juichen en te hard van stapel lopen. Vandaag maar ff genieten van het feit dat het even lekker gaat!! Word vervolgt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 18 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2017 Die Chinese kruiden en behandelingen zijn inderdaad duur, jammer genoeg zitten ze niet of nauwelijks in de vergoeding van de verzekeringen. Ik ben zelf nooit geweest maar hoor alleen maar positieve tot zeer positieve verhalen over hun behandelingen om me heen. Van n vrouw die in vitro behandelingen etc. Onderging zonder succes en na behandeling bij Chinese dokter wel zwanger werd tot aan chronische verkoudheden die nu al jaren verleden tijd zijn. Kan toeval zijn maar positieve ervaringen zijn het. Ben benieuwd naar jouw verdere ervaringen en ik wens je natuurlijk spoedig herstel Klaske reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 18 juni 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juni 2017 Thanks Reacher, een positief verhaal hierover! Ondanks dat ik het nog steeds vreemd vind dat het zou werken, blijf ik er toch maar mee doorgaan dan, totdat het voor mijn gevoel stabiel genoeg is. Het kost inderdaad een hoop geld, maar heb al zoveel geprobeert dat ik er een beetje hopeloos van geworden ben. Heb er wel een jaartje niet op vakantie gaan voor over om me goed te voelen ( weet trouwens ook niet hoe dat moet, op vakantie gaan en het alcoholverhaal...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 18 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2017 Zeker genieten van dat het lekker gaat! Nu is nu. Klaske reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 16 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2017 Even op mijn eigen draadje iets plaatsen, ik ben behoorlijk gefrustreerd. Mijn broer was afgelopen week bij mij omdat ie op vakantie ging met zn gezin en ik voor de cavia's zou zorgen. Eerst vertelde hij wat ik allemaal nog moest doen, heg snoeien, tuin vegen, natuurlijk stoppen met roken, heel gezellig als ie langs komt. Ik vroeg of hij iets wilde drinken, en hij begon van: ja bier, maar dat heb je natuurlijk niet in huis. Nee inderdaad, heb ik niet in huis, want als ik het in huis heb is het dezelfde dag op. Het kwam erop neer dat ik moest zorgen dat ik bier in huis heb voor als ik bezoek krijg, dat dat niet meer dan normaal was. Hij vind ook niet dat ik verslaafd ben of zo, ik kan gemakkelijk een biertje of wijntje drinken volgens hem. Hij komt maar 1 of 2 x per jaar langs, op mijn verjaardag, en misschien een andere keer als ik 'geluk' heb. Nu heb ik dus van die gedachten van: ik ga gewoon door met drinken en net zolang tot ik mijn baan kwijt ben, en er zelf heel slecht aan toe ben, interresseert mij het ook. Misschien dat mijn familie zich dan eindelijk wat meer zorgen zou gaan maken. Tot nu toe nog steeds nuchter, al een week of 6 volgens mij, maar het is een behoorlijke trigger dit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 16 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2017 Het lijkt wel of we dezelfde broer hebben Dingetje. 2 keer opgenomen geweest en nog altijd neemt mijn broer bier mee voor me als hij hier komt, hij wil het niet begrijpen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 16 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2017 (bewerkt) Je hebt helemaal gelijk Harp, ik weet dat ik het voor mezelf moet doen, maar die gedachten heb ik toch... Als ik zo'n televisieprogramma zie als 'Verslaafd', dan ben ik jaloers op de verslaafde wiens familie hem of haar naar een kliniek stuurt. Die familie geeft gewoon echt om hun... Bij mij komt het erop neer dat ik niet belangrijk ben, ik moet er alles aan doen om het anderen vooral naar de zin te maken. Mijn pa was alcoholist, en die vind ook nog steeds dat ik die fles wijn best achterover mag lurken... je zou denken dat ie beter wist, maar goed. Ik voel me er op dit moment gewoon helemaal alleen voor staan. Suikertje, jij ook succes met jouw broer!! Dat je 2 opnames hebt gehad en dan nog aan komen zetten met bier.... pfffff Die broers van ons moeten zelf op genomen worden denk ik.... 16 juli 2017 bewerkt door Dingetje1979 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 16 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2017 Ik voel nu ook zo de drang om te zuipen.. pff maar ga het niet doen! Ik ben sterk genoeg. Mijn vriend vraagt me wel steeds om bier mee te brengen voor hem.. ookal weet hij dat ik nu terug 4 dagen nuchter ben na een herval van 2 dagen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 16 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2017 Jij ook al zo'n zogenaamd 'helpend' persoon in je omgeving Berlioz2015? Snap echt niet dat mensen die om je geven, zoiets dan gewoon van je verwachten.... maar wel fijn om te horen dat er dus meer mensen zijn die hier tegenaan lopen. Je doet het goed Berlioz!!! Gewoon door blijven ademen, filmpje kijken, in bed gaan liggen, wandelen, maakt niet uit wat je doet als je maar niet naar de fles grijpt. 4 dagen is al heel mooi, nog maar 3 dagen en dan zit je al op een week! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 17 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2017 Ja idd dag 5 is ook bijna voorbij! Yes We Can!! Ja idd zeer veel steun .. maar hij kan er natuurlijk wel tegen en ik moet hem niet meesleuren in mijn probleem.. maar toch .. nu is hij 10 dagen weg, ga ik naar mijn ouders.. daar kan ik zeker niet drinken.. en ze hebben ook niks in huis... mn vader houdt me wel in het oog!! dus we zitten op een goed spoor.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 18 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juli 2017 Ook al kan hij er wel tegen en ook al is het jouw probleem, een beetje respect kan ie toch wel opbrengen? Laat hem zelf zijn bier maar halen zou ik zeggen, als hij meent dat ie dat nodig heeft is het ook zijn probleem als er niks in huis is. Ik zou het gewoon omdraaien.... beter nog: er is geen bier in huis, en hij heeft geen probleem met bier, behalve als het niet in huis is... wie heeft er dan een probleem? Naja, kan me er kwaad om maken, maar dat zal ik maar niet doen. Voor de rest keitrots op je dat je al 5 nuchtere dagen hebt!!! Die 10 komende dagen gaan je zeker lukken, want degene zonder probleem is er niet bij (grapje). Zet m op he!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 20 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2017 Hahaha jaaaa de eerste week zit erop ben zoo blij! Ja idd hij heeft ook een probleem .. nu pas merkt ik het ookal kan hij wel stoppen! Hij ligt in gips dus kan zich moeilijk verplaatsen vandaar hij het aan mij vroeg. Maar idd als je het de eerste week van mijn stop niet kan opbrengen even mee te helpen.. maarja.. nog 8 dagen zonder hem en dan ga ik naar daar dan is het vakantie maar heb stripje antabuse gekregen van iemand dus ga die nemen tijdens de vakantie voor de zekerheid!! Niks aan het toeval overlaten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 21 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2017 Goed bezig!! Lijkt me wel moeilijk om op vakantie niet te drinken, dat is de reden dat ik dit jaar maar niet weg ga. Gaat je vriend nu ook stoppen? Of vind hij het zelf nog wel mee vallen met zijn probleem? Waarschijnlijk valt het ook wel mee, maar ik hoop toch dat ie een beetje rekening met je houd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 7 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2017 Hoe gaat het Dingetje? Nog een beetje te doen allemaal? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 7 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2017 Hoi Lika, Het gaat nog steeds goed hier qua alcohol, al 2 maanden en een aantal dagen nu. Al heb ik wel moeite om een leuk leven te hebben zeg maar, eerst vond ik het leuk om op stap te gaan (en thuis drinken natuurlijk). Voor de rest heb ik nog wel een paar dingen die ik leuk vind om te doen, maar dat stappen mis ik nu heel erg. Dat is ook wel de reden waarom ik besloten heb voor de zomer te stoppen met drinken, dan heb ik voor mijn gevoel de moeilijkste periode achter de rug. Heb me voorgenomen om in ieder geval een kaar niet te drinken, en dan hopelijk tot het besef te komen dat het leven echt beter is zo. Ik heb nog 10 maanden om tot die overtuiging te komen, ik doe mn best! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden