Spring naar bijdragen

roken/alcohol voorstellen


Smilles

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik vind dit best lastig. om me hier voor te stellen. En weet ook niet zo goed hoe te beginnen. ik ben 44 jaar rook al zeker 31 jaar. al meerdere malen gestopt. drinken weet ik eigenlijk niet zo goed hoe lang. niet dagelijks maar toch zeker 5 van de 7 dagen en de dagen dat ik geen alcohol dronk had ik meestal last van de dag ervoor dat ik te veel dronk.

 

maar hoop op een paar tips. ik ben nu 3 dagen gestopt met roken en alcohol. al vaker geprobeerd los van elkaar maar dat is me nog nooit gelukt. ik wil niet meer beginnen met 1 van 2. maar loop toch wel tegen wat problemen aan. vooral mijn humeur, vermoeidheid , en slecht slapen.

groetjes, Smillies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Smilles,

Goed plan! Ik persoonlijk voel me veel beter nu ik niet meer rook (sinds 7 mnd of zo) en drink (sinds 2 mnd). Het gaat alleen niet vanzelf, dus schrijf lekker van je af hier!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Smilles, goed dat je deze stap(pen) hebt genomen.  Je bent een bikkel! Vermoeidheid, humeurigheid en moeite met slaap hebben volgens mij een onderling verband. Dus in feite heb je 'maar' last van 1 ding. ;) Om je wat lichter te maken.

Misschien ben jij zo iemand die zo in een keer het roer in het leven omgooit en een hele nieuwe levensstijl gaat proberen? Elders op dit forum staat daar een discussie (alias draadje, ze hebben hier geheimtaal) over. En misschien ben jij iemand die het een aantal keer probeert voordat het lukt, maar je hebt in ieder geval de eerste stap op een nieuw pad gezet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen gaat precies op het andere draadje dan waar ik m'n berichtje heb geplaatst dus ik kopieer em ff :D

Zal wel even duren voordat je je beter voelt ^^ zeker het roken zorgde bij mij voor een rot humeur, snel geïrriteerd enzo. Duurde twee of drie weken. Gun jezelf maar wat lekkers ^^ weet je al wat je er voor in de plaats gaat zetten? Meer focussen op sporten of iets dergelijks?? 

En welkom!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je wel allemaal. ik zag inderdaad, dat ik hem 6 keer heb geplaatst. lukt me niet om te verwijderen. Ben hier nog niet erg goed in.

Ook ik heb natuurlijk al wat pogingen ondernomen om te stoppen met roken/drinken. maar altijd los van elkaar. mijn langste is 5 weken geweest. roken dan. nu al weer dag 4 wel iets beter geslapen maar vandaag ook een vrije dag, dus de hele dag thuis. Ik kies hier ook bewust voor, omdat ik dat de lastigste momenten vind. Ik kom misschien, wat chaotische over. maar voel me ook wat wazig. weet niet of dit erbij hoort, we zullen afwachten. Ik dacht altijd dat het leven zonder roken en drinken niet leuk zou zijn.( op dit moment vind ik dat ook nog niet) maar zie steeds meer mensen om me heen stoppen, en het belangrijkste is natuurlijk voor mezelf. Dit is dan ook de eerste keer dat ik het voor mezelf doe. Ik ben er eens echt over na gaan denken waarom. Na aanleiding van voor mij heftige gebeurtenissen. wil ik het roer omgooien. Ik wil langer van mijn kinderen en kleinkinderen genieten. ben ook met een opleiding begonnen en ook daar wil ik over 2,5 jaar mijn diploma nuchter ophalen. Ik wil erg graag vooruit. en niet straks alleen met mijn flesje bier, en sigaret achterblijven. Nu ik dit zo schrijf/typ rollen me de tranen over mijn wangen. Dit is de eerste keer dat ik dit nuchter hardop zeg.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Pelles, ik ben ook nieuw hier en heb met bewondering je laatste post gelezen. Zo radicaal het roer omgooien, al 5 dagen volhouden en die enorme vastberadenheid die eruit spreekt. Omdat ik zelf nog zoekende ben kan ik je niet echt advies geven maar de rest op dit forum zeker wel. Ik wilde je alleen even een hart onder de riem steken. Veel sterkte vandaag.

liefs

Alicia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Smilles,

Ik vind het heel herkenbaar wat je schrijft. Ik was ook erg emotioneel de eerste week. Je leven verandert dan ook echt, een nieuwe start zeg maar. En daarbij hoort denk ik een beetje het afscheid nemen van je oude leven. En even een geruststelling, zonder rook en alcohol is mijn leven in ieder geval veel beter geworden! Dus het is zeker een goede reden dat je het voor jezelf doet!

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal;

Nou dat ik ga veranderen is een feit. Na vergelijkbare situaties hier veel gelezen te hebben( mooi geschreven) .   Ik ben natuurlijk al begonnen vandaag 4 dagen, vandaag heb ik het er wel moeilijk mee, zeker omdat mijn huisgenoten nog niet weten dat ik niet meer drink. dus ik kan alle kanten op gaan. maar vandaag is dag 4. En bedankt voor jullie mooie prachtige emotionele verhalen en knap voor de prestaties. hoop dat ook ik hier bij kan aansluiten over een tijdje.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Smilles, welkom. Waarom heb je je huisgenoten nog niets verteld, als ik vragen mag. Enne.... ik wist heel zeker dat zonder roken en drinken het leven saai zou zijn. Misschien komt dat nog, maar voorlopig is het tegenovergestelde het geval. Ik ontdek op mijn 46 ste nog steeds nieuwe dingen elke dag. Dat is fijn. Gun ik jou ook. En of ik nooit meer drink....ach vandaag in ieder geval niet. Eigenlijk bekijk ik het per week. Het is voor iedereen anders, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai. nou weten mijn huisgenoten het wel..

vandaag dag 6 er zitten moeilijke momenten tussen. maar niks gerookt of gedronken, ben erg trots op mezelf.  probeer mezelf ook goed bezig te houden. lukt niet altijd maar ik ga er nog steeds voor. niet roken niet drinken. heb wel een afspraak gemaakt over 2 weken bij mijn huisarts, voor het geval ik het op eigen kracht niet ga redden. heb mezelf 3 weken gegeven en dan moet ik me beter voelen. in ieder geval rustiger, heb het gevoel dat alles aan me voorbij gaat. slaap al wel weer beter, begin mijn humeur al weer een beetje onder controle te krijgen,(beetje dan). maar kan me moeilijk concentreren, morgen weer een dag naar school, hopen dat ik me daar wel kan focussen, dat heb ik nodig ik loop al achter. en stress is nu net het geen wat ik wil ver komen.. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai. nou weten mijn huisgenoten het wel..

vandaag dag 6 er zitten moeilijke momenten tussen. maar niks gerookt of gedronken, ben erg trots op mezelf.  probeer mezelf ook goed bezig te houden. lukt niet altijd maar ik ga er nog steeds voor. niet roken niet drinken. heb wel een afspraak gemaakt over 2 weken bij mijn huisarts, voor het geval ik het op eigen kracht niet ga redden. heb mezelf 3 weken gegeven en dan moet ik me beter voelen. in ieder geval rustiger, heb het gevoel dat alles aan me voorbij gaat. slaap al wel weer beter, begin mijn humeur al weer een beetje onder controle te krijgen,(beetje dan). maar kan me moeilijk concentreren, morgen weer een dag naar school, hopen dat ik me daar wel kan focussen, dat heb ik nodig ik loop al achter. en stress is nu net het geen wat ik wil ver komen.. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He bah ging weer iets mis met plaatsen..

vandaag dag 10 mag ik melden geen druppel geen sigaret.  heb moeilijke momenten meer dat ik vervanging zoek, nog steeds voor de volle 110% achter mijn keuze.

lichamelijk wel veel klachten( mede door fibromyalgie) merk dat ik er thuis het meeste moeite heb. en zou nu toch wel erg graag een biertje/wijntje willen pakken,

vroeg naar bed dan maar. hoop wel dat die drang een keer uit mijn hooft gaat, ik wens jullie alleen een goed weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...