Spring naar bijdragen

Maandag 20 februari 2017


Antoinnette

Aanbevolen berichten

Dagpact;
Lars
Lieselotje
Nadia
Kohtje
Quinn
Reacher
Bor

Spirit

Spud

Nog een klein dingetje wat ik kan doen vandaag. Want ik vertrouw mezelf vandaag niet echt helemaal dat ik alleen thuis zal komen met sigaretten. Voel me vandaag helegaar niet standvastig in mijn besluit om dat stoppen met drinken nu echt eens door te zetten tot een climax. De euforie is weg dus het echte werk is begonnen en dan moet je gewoon even alle hulpmiddelen die er beschikbaar zijn aangrijpen. Dagje dagpacten dus.

(nu hoop ik alleen dat ik er niemand vanaf gegooid heb, want ook dit is weer best lang geleden ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is me ook wat.... Zit ik hier het hele weekend met kiespijn op de maandag te wachten, duf van de pijnstillers, zodat ik een afspraak met de tandarts kan maken. Word ik vandaag wakker zonder kiespijn:huh:

Voor iedereen een knuffel die het kan gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor .. door die dokters begin je heel misschien soms een ietsje pietsie klein beetje in te zien hoe ziek je bent? 
Wees, in plaats van zo stom over ze te doen, maar blij met ze, misschien helpen ze je nog wat langer te leven.

Ik ben op zoek naar een leuke nieuwe theepot en een dienblad met leuke tegeltjes ofzo .. kleine gezellige aanwinst lijkt me dat.

bewerkt door Vol
Beetje helderheid scheppen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Bor, waar komen die artsen vandaan die ineens om je heen zijn?
Bij een normaal huisartsbezoek, staan er doorgaans geen hordes 
artsen in de rij om toe te slaan.

Het gaat wel heel vreemd toe daar.

Ook het uitwisselen van klachten op dit forum is niet de aangewezen weg.
Een onrustig hart of hoge bloeddruk kan vele oorzaken hebben.

Hyperventilatie kan ook een scala aan klachten geven.

Het staat je wel vrij om eens te vragen of je een cardioloog kan zien.

Je had toch een 24 uur kastje. Wat was de uitslag daarvan.


 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Vol:

Bor .. door die dokters begin je heel misschien soms een ietsje pietsie klein beetje in te zien hoe ziek je bent? 
Wees, in plaats van zo stom over ze te doen, maar blij met ze, misschien helpen ze je nog wat langer te leven.

Ja, Bor... (***)

(Even een aanvulling hierop weggehaald. Dat kwam wel erg rampenfilm-achtig over..)

30 minuten geleden zei Vol:

Ik ben op zoek naar een leuke nieuwe theepot en een dienblad met leuke tegeltjes ofzo .. kleine gezellige aanwinst lijkt me dat.

Kijk, dit vind ik nou leuke, realistische en inderdaad gezellige berichtjes en speurtochten.
Succes Vol.. en veel plezier met zoeken. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor domme dingen te doen hoef je niet perse te drinken Spud. Ik ken mensen die zomaar compleet nuchter hun flat op de verkeerde verdieping open doen. Gespannen of euforisch kan ik van alles doen. In een euforisch bui verlies ik bankpassen en doe wel meer doms. Een wachtwoord vergeten en aanmodderen met aanmelden is nog niet drank gerelateerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die euforie in het begin van het stoppen met drinken zie ik tegenwoordig als een beloning/hulpje van de natuur voor het
stoppen met drinken... een soort van "godgegeven" tijdelijk gevoel van vervangend gebruik..
De échte euforie komt in mijn ogen pas veel later. Ik zit in die fase van late euforie en die duurt nu al enkele jaren. Die begon ook eigenlijk pas na enkele jaren.
Het blije gevoel in het begin van gestopt zijn was bij mij ook maar tijdelijk. Na een paar maanden kwam die fase van: is dít het nou? Is dit álles?..

Toen kwamen de jaren van met alle sh@t in het leven leren omgaan zónder (telkens) terug te vallen in alcoholgebruik.
Ik was blij dat ik in die jaren druk bezig was met het 12-stappen programma. Met hulp van de combinatie sponsor (hebben én zijn), stappenwerk, meetings én
service-verlenen (= taken op me nemen binnen de NA**), variërend van o.a. koffie zetten, literatuur op peil houden, tot groepsvertegenwoordiger
zijn op landelijke vergaderingen) lukte het me om mijn doel (alcoholvrij leven) voor ogen te houden, ook al was de verleiding om terug te vallen
regelmatig levensgroot aanwezig. Door betrokken te zijn bij mijn wereld van en met mede-herstellenden kon ik me makkelijk voor ogen houden dat
niet drinken (gebruiken) uiteindelijk beloning zou opleveren.. al liet die wel erg lang op zich wachten, vond ik soms.
Achteraf is het altijd makkelijk vertellen. Maar feit is dat ik, na jarenlang zonder alcohol geleefd te hebben, moet toegeven dat ik blij ben.
Blij dat ik niet meer drink. Actief zijn tijdens mijn herstel heeft me daar enorm bij geholpen. Herstel is voor mij niet stoppen met drinken en dan maar
hopen dat ik nooit meer in omstandigheden terecht kom waarin ik wél zou moeten/willen drinken. Herstel is mezelf dusdanig veranderen dat
omstandigheden nooit (meer) een reden zijn om drank als vlucht/ontwijkmogelijkheid te zien. Dat is me dankzij hulp van alle kanten gelukt. Ook omdat
ik me ontvankelijk voor hulp heb opgesteld.

Zoals ik zei zit ik nu in een fase van euforie. Niet de euforie van het gestopt zijn maar de euforie van het leven vieren. Daar hoort ook sh@t bij.
Deze fase van euforie voelt niet zo extreem als die eerste fase van euforie uit het begin. Dit is meer een algemeen en normaal gevoel van
vreugde, van vrijheid. Een ander soort beloning dan ik me in eerste instantie had voorgesteld. In deze fase van euforie
passen ook heel gewoon gevoelens van "bluuuuuhhhh", zonder gevaar dat ik het leven in z'n algemeenheid niet meer leuk vind.
Momenteel zit ik fysiek niet erg lekker in m'n vel. Maar het totaalplaatje is acceptabel. Zéér acceptabel. Héél erg zeer acceptabel.

 

**) NA = Narcotics Anonymous, NA-Anonieme Verslaafden

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar de film geweest met mijn dametjes. 'Sing' kinderfilm, maar die zijn vaak het leukst. Hele feelgood film met leuke muziek. Uit mijn tijd ook... 

Gisteren met hetzelfde gezelschap naar 'Vleugelbroertjes'. Hele mooie beelden. 

En gisteren @lady jane yerba maté gekocht. Twee zusjes hebben een handeltje opgezet. Yermana. Grappig. Als antwoord op de  vraag 'hoe heeft u dan van deze thee gehoord', moest ik even op mijn tong bijten. Kan moeilijk zeggen: van Lady Jane. Forum alcohol de baas....:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...