Spring naar bijdragen

Zondag 19 februari


Gast

Aanbevolen berichten

Had je hem als een soort "waarschuwing" laten weten dat er geen alcohol zou zijn dan?
Ik ga mijn gasten nooit van tevoren vertellen wat ik wel en niet in huis heb. Ze kunnen hier ter plekke kiezen uit wat ik heb.
Je kunt zeggen dat ie z'n flesje dan maar buiten moet nuttigen.. rokers worden ook naar buiten 'verbannen", (terecht) waarom drinkers niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij jezelf goed voelen waar je eigen grens ligt. Is het oké als mensen drank meenemen of is het voor jou eigenlijk niet oké maar durf je het niet te zeggen. Kan je er tegen en nog steeds een leuke avond hebben of ben je hierdoor steeds met de drank bezig in je hoofd. Het kan ook een mooi moment zijn voor een statement over jij en drank naar gelijk de hele groep......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ALs jij er ZELF geen probleem mee hebt, is het misschien een goede oefening om controle te laten gaan. Ik bedoel. Jij hebt je koers bepaald. Geen alcohol. Hij doet dat wel. Dat controleer jij dan niet. Zie maar wat er gebeurt. Jij drinkt niet. Zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet doen wat voor jou goed voelt Lieve. Met mijn verjaardag had ik ook geen alcohol in huis maar zei dat ze zelf wel wat mee mochten nemen als het maar niet bij mij thuis bleef staan. Dus ook weer meenemen als je weg gaat. Maar dat paste bij mij toen. Misschien ook een idee om ze de drank dan ook weer mee te laten nemen als ze weg gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de week had ik 2 vriendinnen te eten.

Speciaal 1 fles rode en 1 fles witte wijn gehaald voor ze.

De een wilde de wijn die ik open had staan.

Sorry, ik heb niets open staan, ik drink het toch niet
Antwoord ;Nog steeds niet ??
Ben er maar niet op in gegaan
Ik dacht, dan nemen ze de rest maar mee als ze naar huis gaan
Toen wilde ze allebei wit, want anders bleef ik met rood zitten
Dan neem je dat toch mee naar huis, zei ik
Neeeee, dat deden ze niet
Nou, zo zit ik dus met een aangebroken fles wit en een volle rood
Zonde om weg te gooien
Enfin, misschien kan ik er nog ooit iemand blij mee maken, maar heb het gewoon liever niet in huis
Dat zullen ze echt nooit snappen:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Rapilos, als je netjes gestopt blijft, komt er een moment dat het
niet meer boeit. Overal wordt immers gedronken.

In de pauze in het concertgebouw staan de plateaus met wijn al
klaar. Gelukkig ook Jus d'orange voor mij en Anna.
Heel moeilijk om het voor altijd te ontlopen. Ik begon het bewust
al vrij snel te accepteren en doe er niet moeilijk over.

Ook hier mag men drinken en roken. Maar ...niet bezatten.

Stoppen met drinken betekent ook, niet continue er mee bezig zijn.
anders zouden we Nederland moeten droog leggen.

 

Maar in het begin zou ik de fles een beetje uit het zicht zetten,
of iemand verblijden.:)

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Soothe
lettertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kohtje:

Had je hem als een soort "waarschuwing" laten weten dat er geen alcohol zou zijn dan?
Ik ga mijn gasten nooit van tevoren vertellen wat ik wel en niet in huis heb. Ze kunnen hier ter plekke kiezen uit wat ik heb.
Je kunt zeggen dat ie z'n flesje dan maar buiten moet nuttigen.. rokers worden ook naar buiten 'verbannen", (terecht) waarom drinkers niet?

Interessante observatie, ik weet niet of ik het ermee eens ben. Passief roken en drinken zou je dan namelijk gelijkstellen en dat is niet zo: als je naast een baby drinkt gaat zo'n baby niet dood door longkanker later.

Alcoholisme is wat dat betreft een prettige ziekte, je hoeft er niets voor in te nemen om te herstellen, nog sterker..

Echter: het is wel jouw huis en als jij aangeeft geen alcohol in huis wilt hebben, dan vind ik het doodnormaal dat mensen inderdaad "hun" fles meenemen. Kan je op de Hollandse manier ook verkopen dat het doodzonde is te laten staan dus neem mee. Of je zegt gewoon eerlijk dat je die troep niet in huis wil na een feestje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gedsie, een heel stuk getypt, is het ineens weg.

Wilde dus zeggen; helemaal eens met Soothe

En TomTom had een goede opmerking, dat ik het mee had kunnen geven omdat het juist doodzonde zou zijn om het te laten staan
En als de halve witte er over 3 maanden nog staat, gooi ik het wel weg

Houdt zelf niet van wit, dus geen gevaar

Hoe dan ook, ga afsluiten.

Naar verjaardag
Ga lekker lopen, is 4 km.kijken of mijn hiel daarna nog steeds van me houdt :blush:
Kan terug mee rijden.

Doeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei tomtom2:

Interessante observatie, ik weet niet of ik het ermee eens ben. Passief roken en drinken zou je dan namelijk gelijkstellen en dat is niet zo: als je naast een baby drinkt gaat zo'n baby niet dood door longkanker later.

Als je maar lang genoeg drinkt naast een baby, jarenlang, dan zal zo'n baby dat misschien als normaal gaan zien...
Naast een alcoholist die wil stoppen met drinken gaan drinken is ook niet ongevaarlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag,

Ik weet niet wat ik deze morgen gedaan heb maar mijn wachtwoord klopte ineens niet meer.

Dus heb een hele mooie nieuwe moeten bedenken.

Was wel een hele fijne begrenzer om niet de hele dag lui op het forum te zitten maar iets anders te doen. Niet echt productief een boekje lezen maar is een begin om ook forum de baas te worden of zoiets.

Met het niet drinken gaat het goed, maar merk nu al dat ik op mijn tellen moet gaan passen. Ben namelijk ook weer gestopt met roken vandaag omdat ik geen zin had om naar de winkel te gaan. Maak het mezelf dus weer enorm moeilijk door de lat weer zo onhaalbaar hoog te leggen. Toch maar even ergens peuken gaan scoren dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soheeee zit ik denieuwe opmaak van t forum te bekijken. Men wil dus een positieve in en output. Vooral niks negatiefs en niet boos worden. En wie de meeste likes heeft wint. Hier moet ik over nadenken hoor. Ik weet het niet. Wellicht was het wel nodig. Maar ik voel me als een klein kind dat een stikker krijgt als ze maar braaf is.  :):D Het zal wel weer wennen. 

 

En. En ook in de weer geweest om alle automatische e-mails te stoppen. Ben benieuwd of t stopt nu. Verder alles goed hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond!

Kben er niet zo lang meer mee bezig geweest lieve. Ben na één kast tot de conclusie gekomen dat luieren een betere optie was. Hoop dat je een fijne avond hebt!

Nog kleiner pelle? Zou me inderdaad wel dwingen bepaalde spullen te laten gaan. Volgende week nog maar es proberen.

Morgen je eerste hapbeurt spirit! Toch een beetje spannend niet? Nu ben ik ook wel benieuwd naar de looks van AR...Lijkt hij wat op bolletje haar vlam? Een gespierd stukske spek...

I love bacon! Zit er spek tussen?? Yep geef maar aan fleurtje.

Reacher, ben je vandaag niet langsgekomen? De fles is nog halfvol.. ik laat t staan voor jou. Niets zo lekker dan nog een slokje voor t slapengaan

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...