Spring naar bijdragen

FF Voorstellen


Ton

Aanbevolen berichten

Hallo mijn naam is dus Ton , Woon in Rotterdam, en al 30 Jaar aan de Lorazepam ben zelf 54.

Ja ,zal mijn relaas in het kort vertellen , ik lijd aan een paniekstoornis, zit in de fam. dat uit zich in spannende tijden uit in Hyperventilatie puur paniek zijn.

Nu is het zo dat ik in 1987 mijn eerste aanval heb gehad , der arts die bij mij thuiskwam constateerde Hyperventilatie ,nu hij schreef mij 3x daags 1mg Loraze[pam voor, dat hielp een poosje werd al vrij snel 3x 2,5mg, ging weer even goed , maar ik had dan ook geen fijne relatie ,was iemand die trouw niet zo erg nauw nam zeg maar, ik dronk er ook alcohol bij , een jaar later zat ik opeens op 12 per dag ongelooflijk , ik ging verhuizen en mn nieuwe Huisarts zei direct terug naar 3x 2,5, , een paar jaar later 1992 heb ik uiteindelijk de relatie beeindigd, ik stopte met de alcohol in 1x ,maar nam nog steeds netjes 3x mijn 2,5mg, dit ging jaren goed totdat ik weer een angstaanval kreeg en daar ging ik weer 6x 2,5mg, Gisteren moest ik voor Diabetes Controle naar de huisarts ik wis dat ik te veel gebruikte ongeveer 8 a 9 x 2,5 mg per dag, geloof me ik heb een baan ben service technicus ,en dat gaat goed perfect zelfs, nu ik dacht ga gelijk mijn Lorazepam ff bijbestellen, de Ass. vertelde ja maar je hebt tot volgende week ,ik natuurlijk weer een smoes verzinnen (deed ik vaak ) maar zij ging misschien wel gelukkig overleggen met de huisarts ,ja die schrok op zijn zachts gezegt, ben sinds vandaag weer op 6x daags en as Vrijdag een gesprek bij de Huisarts, de gedachte alleen al dat ik er nu 6 slik maakt me zoooooo bang en het is al zoveel en ik weet dat ik MOET minderen ,het is mn vriend (raar) geworden die rotzooi,heb een wel heeeel lange weg te gaan vrees ik, maar tis genoeg nu dit kan niet goed blijven gaan , nu op de dag voelde ik mezelf meer nerveus beverig denk afkick, nu gaat het een beetje, maar ja hoe nu verder 6x 2,5 is ook veel te veel maar dat doe ik nu sinds 2002, kom ik ooit van die zooi af en zonder schade.......................benzo bang............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ja ik zit nu op 6x 2,5 mg valt me reuze mee , maar nog veeeeel te veel natuurlijk ben verder nooit suf of iets , ja het begon ooit met 1mg maar ja na een paar maanden..............

Nu ben ik sinds 2 weken op 6 en het gaat beter kan me beter concentreren niet zoveel slaap meer, ja ga nu echt door, met een halve per maand moet lukken eindelijk na meer dan 30 jaar die rommel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Hoi Ton ik begrijp jouw  gevoelens  ik slik al jaren lorazepam 2 miligram  door een val  4 jaar geleden veel pijn ,kon niet slapen  slik nu dan weer 2  en soms  3 miligram. kreeg seen snelle hartslag  dokter gaf mij Mepropolol  50 miligram .daar kreeg  ik maag en darm  problemen  mee . moest Stoppen  ermee ,  maar  toen ik dat  deed  kreeg ik weer en te snellle hartslag . de dokter zei neem dan als het nodig is  die mepropolol in , en in de middag word ik onrustig , en  ik neem dan  een kwart van  en halve lorametazepam in en word er rustig  van , te gek  eigenlijk . door  die  mepropolol   krijg je zulke nare   bijwerking  gewoon niet  leuk voel mij opgelaten onrustig  noem maar op  zit mij zelf in de  weg , echt een *  gevoel . maar  ik  begrijp heel goed hoe jij je nu voel , Maar  jij gebruikt  wel heel veel lorametazepam , ik zelf zit nu   op 2  a  3 miligram  met die  kwart van een miligram . wil ook slapen  vandaar  Ton . Slik ik dat  , en het gekke  is als ik onrustig ben in de  avond  en ik slik die pillen   word ik rustig ,  helaas  ,kan niet slapen  zonder die pillen , lieve Ton , Ik wens  je veel sterkte  en hoop dat je het wat kan afbouwen , want  het is wel iets teveel wat jij gebruikt . Liefs Sarah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Ton,

Voordat ik het vergeet, we zitten het meest op Thema's rondom benzo's. "Terugval of niet." Als je daar leest zie je onze strijd, voel je onze steun en kun je je verhaal delen.

30 JAAR LORAZEPAM???????:blush: Jezus man dat is nogal niet wat zeg. Natuurlijk kom je van die rotzooi af maar ik denk dat je er wel een tijd voor uit moet trekken.

Belangrijk is dat je hier bij thema's gaat schrijven, dingen deelt en gevechten omtrent de benzo herkent, zodat je weet dat je niet de enigste bent die dit mee maakt.

Ik wens je heel veel sterkte en vechtlust.

Zo ik ga nu naar de tandarts en.................................zonder tablet.:D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ton, 

Hoe is het nu en wat zegt de dokter? 

Je hebt mogelijk een lange weg te gaan om dit uit je systeem te krijgen en je hersenen te laten genezen.  Maar het is mogelijk.  Paniek of niet.  

Tip: De buteyko ademhalings training doen kan je leren zelf je angst in de toekomst onder controle te krijgen.  

Maar weet ook dat de afbouw je een hoop angst kan geven. Chemische angst noem ik dat maar want ook mensen die nooit last hadden van angst krijgen het bij de afbouw van een benzo. Maar iedereen die de afbouw heeft gedaan en herstelt is zeer blij dat ze het hebben gedaan en ervaren de voordelen van het vrij zijn van de benzo en voelen veel meer vreugde en genieten meer. 

Dat gun ik je.  

 

Gr. Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ton! Ik zit vanaf 2009 ook fulltime aan de benzos, diazepam welteverstaan. Daarvoor heb ik gekauwd op oxazepam, lorazepam, rivotril. Niet in combinatie maar dan dat middel een jaar en ga zo maar verder. In het begin is het allemaal mooi spul maar langzamerhand sijpelen de klachten er weer rustig doorheen om er vervolgens doorheen te knallen!. Benzogebruik om andere verslavingen de kop in te drukken werpte bij mij ook zijn vruchten af, jij alcohol ik roken. Ik rook al 2,5 jaar niet meer. Mede door benzos. @Kannietmeer heeft het over een "hersenbeschadiging "die ze gekregen heeft door langdurig Benzogebruik. Ik ga daar deels in mee. Deels, omdat de definitie "hersenbeschadiging "uit verschillende invalshoeken definieerbaar is. Ik weet bijna wel zeker als ik mijn hoofd ter beschikking stel aan een eeg onderzoek dat er verhoogde of juist het gemis aan activiteit te zien is. Stiekem wil ik daar meer van weten; zijn mijn hersens nou blijvend verandert? Na het minderen, nu bijna een half jaar, heb ik nog steeds klachten. De afkickverschijnselen zijn bij vele hetzelfde maar de restverschijnselen zijn anders. Ik heb er bijvoorbeeld een dissociatief hoofd aan over gehouden; zit soms teveel in het verleden of toekomst maar weinig in het moment. Mijn hoofd zit er slecht op, alsof je naast jezelf loopt en praat. Ook ben ik erg geschrokken van de "nieuwe realiteit " nu het rookgordijn langzaam voorbij trekt heb ik het gevoel dat ik 15 jaar in gevangenschap heb geleefd. Het leven is ineens ontelbaar groter. Gelukkig zijn hersens flexibel en kunnen zij zich goed aanpassen aan veranderde omstandigheden. Maar als mijn hersens nou biologisch verandert zijn? Ik geef het nog 6 maanden en anders slik ik het tot de laatste zucht, dit is geen deel van leven. Zelfs het stoppen met roken was 10 keer easier. Ton! Succes. 30 jaar? Neem heeeeel rustig de tijd. Kannietmeer! Ik snap je volkomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekkere benzobraintjes hier. Ton was hier in februari. Omdat lieve Sarah er op heeft gereageerd doen we dat nu allemaal, maar Ton....  is niet hier.

@benzodizzy

4 uur geleden zei benzodizzy:

Na het minderen, nu bijna een half jaar, heb ik nog steeds klachten.

Ben jij nu benzovrij of gebruikt je nog steeds een lagere dosis benzo's ? 

Studies  van Professor Malcom Lader laten zien dat er wel degelijk vermindering van hersenen te zien is. Door verminderde activiteit in de emoties bijvoorbeeld heb je ook minder hersenmateriaal.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@benzodizzy Veel  mensen stabiliseren niet echt helemaal 100% als ze stoppen met afbouwen en dus op een dosis blijven hangen. Mocht dat voor jou ook zo zijn, dan betekend dat, dat wachten je niet veel meer brengt en alleen echte afbouw je genezing kan brengen. Just so you know.....  Sterkte...

Ik ben nu afgebouwd en voel me dood gaan. Kan nog even duren hier blijkbaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...