Spring naar bijdragen

Hallo ik ben nieuw

WinvanWijn

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Win van Wijn, althans dat is de bedoeling :)

Ik ben een vrouw met een alcoholprobleem. Wijn: liter per dag de afgelopen jaren. Soms zelfs meer.

Erg om het zo te lezen van mezelf..Inmiddels heb ik last van mijn lever. Nog geen cirrose gelukkig; dus ik kan nog terug, maar het is 5 voor 12. Ik was sinds december gestopt, maar toch weer een paar keer een terugval gehad, de laatste gisteravond. Baal als een stekker van mezelf. Ik heb kennelijk toch hulp erbij nodig, en daarom heb ik me hier aangemeld. Helpt het jullie? Hebben jullie ook contact met verslavingszorg? Ik niet. Ik werk in die sector...hoe bizar het ook klinkt. Ik wil niet dat men dit weet van mij, dus mijn alcoholprobleem is grotendeels geheim (behalve mijn man en een goede vriendin). Ik ben laatst toch een maand nuchter geweest; dus ik kan het. Ik hoop dat ik hier het steuntje in de rug vind die ik nodig heb. 

Groetjes Win 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Win,

Goede naam!

Welkom en dapper dat je een stap hebt genomen. Het besef dat er iets moet veranderen heb je al. Dat is al heel wat.

Je zult hier een hoop tips en steun vinden. We hebben allemaal min of meer hetzelfde doorstaan.

Ik heb hier veel hulp gehad. Het lezen van de verhalen van anderen heeft mij gesterkt in mijn eigen overtuiging dat ik wel mocht drinken, maar dat ik niet meer wil drinken.

Dat is gelukt.

Nu jij nog. Dat het een WinWin situatie mag worden!

Ph.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie naam die je bedacht hebt, Win van Wijn, welkom hier. Goed dat je het probleem actief de strijd aanbindt. Lastig, hè, dat het zo makkelijk blijkt te zijn een eerder genomen besluit later weer in de wind te slaan. Het is soms net alsof er verschillende persoonlijkheden in je zelf tegen elkaar strijden. Dus je moet niet alleen winnen van de wijn, maar ook van dat deel in jezelf dat nog verslaafd is aan die wijn. Ik denk zeker dat je hier steun kunt vinden en misschien ook goede ideeën op kunt doen over manieren om het aan te pakken.

Ken je de presentatie van Els Noorlander over verslaving? Heel verhelderend. Duurt ongeveer 30 minuten. Je kunt hem op Youtube vinden of via deze link:  
http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/8662-presentatie-verslaving-valkuilen-en-behandeling/

Misschien kun je ook eens kijken bij voorbijalcohol.nl. Zelf heb ik veel baat gehad bij de online cursussen die daar te vinden zijn. 

Heb je voor je zelf in kaart onder welke omstandigheden en om welke momenten de trek zo sterk wordt dat je er voor zwicht? Misschien kun je door betrekkelijk eenvoudige wijzigingen in je dagpatroon dat al minder lastig maken. En het helpt ook als je het aan kunt zien komen en van te voren gaat bedenken wat je er tegen zou kunnen doen. Afijn, lees ook maar eens wat anderen zoal schrijven op dit forum. Het bevat een schat aan informatie en goede ideeën. Je zou ook eens met je huisarts kunnen overleggen, bijvoorbeeld over de vraag of het zin heeft tijdelijk medicijnen te gebruiken die je kunnen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Win! 

Goed dat je je hebt aangemeld hier op het forum, een extra stok achter de deur.

Er is ook een dagpact, weekpact en jaarpact bij "ditjes, datjes & dagdraag). Hier meld je je op de dag aan dat je die dag niet drinkt (of die week of het jaar) kijk maar eens.

Ik snap als je in de verslavingssector werkt dat het moeilijk is om kenbaar te maken. Goed dat je wel je partner en vriendin in vertrouwen hebt genomen. Je lever is natuurlijk belangrijk voor je gezondheid.

Zet hem op en schrijf vooral van je af hier. Veel succes!  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI Win van Wijn! Welkom en wat een top naam heb je! Ook ik dronk vele liters wijn en was er klaar mee. Wel al eerdere pogingen gedaan om te minderen en zelfs bij de Brijder geweest. Helaas heeft dat voor mij niet geholpen en ben ik uiteindelijk ook hier terecht gekomen. Het helpt mij erg goed dus ik hoop dat wij jou ook tot steun kunnen zijn zodat eht wel lukt! Heb je zelf een idee hoe je het nu vol wil houden? wil je helemaal stoppen of wil je minderen of ben je daar nog niet uit? Kom hier met je ellendige verhalen en je positieve, na een paar dagen ga je je echt beter voelen!!

Zet hem op! Je kan het echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Win, welkom hier. Goede plek voor herkenning en ervaringsdeskundigen. Je bent vast de enige niet in je sector, maar het is inderdaad tamelijk ironisch. Maar hé, het schijnt dat bij de loodgieter de kraan ook lekt. De dagdraad is niet alleen het dagpact trouwens, het is voornamelijk de plek waar over van alles gepraat wordt door de dag heen. Ook als je dringend contact nodig hebt, is dat een goede plek om een gil te geven. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...