Spring naar bijdragen

Opnieuw weer hier


herman0167

Aanbevolen berichten

tja, hoe moet ik het zeggen, opnieuw weer hier, een aantal jaren geleden was ik hier regelmatig te vinden, en was overtuigd van mijn visie dat minderen ook kon en totaal stoppen niet nodig was. ik heb intussen geleerd dat ik niet normaal kan drinken , meerdere dagen achter elkaar zonder drank geen probleem, maar als ik een wijn pak dan ik niet kan stoppen en moet alles op inclusief de beerenburg enzovoort , ik ervaar geen high gevoel meer van de de alcohol en alleen nog maar de kater de volgende dag, maar wel direct het gevoel dat ik kan drinken, dus niet het gevoel dat je niets meer wilt of zo, dus eigenlijk voel ik mij constant hetzelfde maar moet die alcohol erbij ook al voegt die op dit moment niet iets toe.ik lees veel op internet en zo en heb ontdekt dat mensen die het sociale drinken voorbij zijn soortgelijke reactie`s hebben.ik zie programma`s op tv over verslaafden die gaan afkicken en naar langdurige opvang gaan en als ze dan vertelden wat ze dronken dacht ik soms , daar heb je toch geen kliniek voor nodig dat kan ik zelf wel aan en ik drink meer dan jij ooit gedaan hebt, op goede dagen drink ik twee flessen wijn en een halve fles sterke drank zonder daar de andere dag veel last van te hebben, dus wat moeten die gasten wel niet drinken dacht ik dan, en dan valt het bij mij toch nog wel mee of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij waren het tot vorige zomer minstens twee flessen wijn per dag en soms meer. Een dag overslaan lukte me nauwelijks, evenmin als pogingen het beter te reguleren of structureel minder te gaan drinken. Besluiten om minder te drinken nam ik welliswaar veelvuldig 's morgens, maar die schoof ik steevast 's middags weer terzijde.

Het enige wat mij wel bleek te kunnen motiveren was het besef dat mijn lichaam dergelijke hoeveelheden niet meer aankon en er wel eens voortijdig aan kapot zou kunnen gaan. Ik heb toen mijn huisarts om een check gevraagd die inderdaad serieuze waarschuwingen aan het licht bracht en ben op basis daarvan zonder veel problemen helemaal gestopt. Eerst dacht ik nog dat ik mogelijk af en toe nog wel iets zou kunnen nemen, maar al gauw merkte ik dat het domweg veel makkelijker en ook veel prettiger is gewoon voor langere tijd helemaal geen alcohol te nemen. Dat gaat nog steeds uitstekend.

Misschien werkt het bij jou ook als je je gezondheid op langere termijn eens relateert aan alcoholgebruik. Het gaf mij een goede motivatie die echt vanuit mezelf kwam. Daarna is er nog als extra motivatie bijgekomen dat ik me veel prettiger ben gaan voelen en ook nog eens een hoop minder geld uitgeef.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug Herman  :rose:

 

We zijn daar allemaal bekend mee. Ik ben ook zo'n 'draaideur terugvaller'. Maar gelukkig kom ik weer tot

inkeer na 2 a 3 dagen. Bij mij 'valt het wel mee' bagatelliseer ik het altijd zelf: 1 fles wijn per dag. En dan

drink ik de biologische... "want daar heb ik dan geen kater van". Venijnig gegeven natuurlijk en zeker geen

'helpende gedachte'. 

 

Wat ik wel weet is dat ik er eigenlijk ook geen plezier meer van heb... van dat thuisdrinken en wat velen niet

weten is dat de drug alcohol een downer is en het maakt mij dan ook altijd zwaar depressief (huil buien).

 

Idd, zonder alcohol is een gezond leven, minder zorgen en niet dagelijks bezig zijn weer met het organiseren

van alcohol. Bij welke casseer ben ik nog niet geweest vandaag of is nieuw en kent mij nog niet.

 

En op de lange termijn voel ik mij altijd vrolijker, frisser en mijn lijf wordt ook strakker. Maar het belangrijkste is

wel het MENTALE. Okay, je kunt je af en toe een beetje down voelen, maar dat hoort bij het leven. Met de drank

konden we het altijd wegstoppen, maar ga er juist mee aan de slag (zeg ik ook nu tegen mezelf).

 

Afijn Herman, vandaag nemen we die eerste niet!  :clock:  :rose:

bewerkt door Burchill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

April 2020, reactie op mijn eigen bericht, de situatie is eigenlijk nog steeds ongewijzigd, alleen heb ik Nederland verlaten en woon nu in het oosten van Duitsland in een klein dorpje in de voormalige DDR, de wijn en Korn is hier erg goedkoop, dus geen aanslag meer op de inkomsten, heb een therapie gehad eind 2017, maar daar is weinig van blijven hangen, behalve twee maand niet drinken, ik zit nu op 1 fles wijn en een halve fles korn op een dag, dat kan ik aan om goed bij te kunnen werken en zo,maar is natuurlijk nog altijd te veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach je weet hoe het is, je komt bij het pc opruimen deze site weer tegen, inlog en passwort werken nog, dus voor je het weet iets posten wat ik ook op ditjes en datjes weer gedaan heb. maar dit forum helpt niet echt voor mij dat weet ik intussen, huisarts en therapie is ook een gepasseert station, maar ik heb er verder ook niet een probleem meer mee, ik functioneer naar zoals verwacht wordt en weet dat het zo zal zijn, maar bedankt voor het medeleven en ik hoop dat het met jullie goed gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, ik zou eens in drie jaar hier kijken hoe het is, maar misschien moet ik het een tijdje aan  kijken hoe het hier is, valt toch steeds in de drie jaar toch? wat je zegt raakt me want zo ervaar ik het ook, mijn vrouw en dochter reageren niet op me als ik gedronken heb, ik maak geen ruzie of zo, maar discussie of serieuze gesprekken weten ze heeft dan geen zin, en verder hebben we een normaal gezinsleven waar ik werk en mijn vrouw huishouden doet en dochter naar school gaat, nu in de corona crisis is alles even anders maar dat is bij de meesten zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-4-2020 om 00:03 zei lady jane:

en dochter is volwassen intussen?

die is 13 intussen, en heeft onze overgang van Nederland naar Duitsland heel goed gedaan, ze zit op de middelbare school intussen en doet het heel goed, kan duits zoals ik zou willen, en is op school 1 van de beste van de klas, het onderwijssysteeem hier is goed voor haar, zij komt hier beter tot haar recht dan in nederland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...