Spring naar bijdragen

Nieuwe ronde, nieuwe kansen


Gast

Aanbevolen berichten

Weet. Niet echt hoe te reageren. Behalve dat ik het heel rot voor je vind. Het is vreselijk je zo te voelen en je zou vanwege je hele goede gedrag ( niet drinken, roken en wel sporten) juist beloond moeten worden. Ook in je gevoel. Sterkte rups. ❤

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belangrijke analyse, en wat een inzicht!

Je meeste conclusies kan ik ook helemaal onderschrijven:

- weglopen heeft geen zin als de onderliggende patronen niet veranderen en later zo maar weer een vergelijkbare situatie kan onstaan;

- wegzuipen is absoluut geen goede oplossing, en al helemaal niet op langere termijn;

- een beetje proberen los te laten, ja, niet alles opkroppen en dan ontploffen, helemaal mee eens.

 

Alleen denk ik dat je toch kunt zoeken naar manieren om je iets actiever hierin op te stellen en niet alleen te hopen op verbetering die toch een keer uit het karma zou moeten komen.

- Iets van schouder ophalen, lichte minachting, antwoorden in de trant van "ieder doet het op zijn/haar manier" mag best, als is het alleen maar in je lichaamshouding

- Misschien heel af en toe een licht stekelige opmerking in de trant van: "was dat het wat je wilde zeggen? OK, dan ga ik weer verder met waar ik mee bezig was."

- In de terugblik als je thuis bent niet steeds stilstaan bij wat er fout ging maar primaire aandacht proberen te richten op wat wel lukte en daar op verder bouwen.

 

Ik hoop echt dat je er een beetje los van kun komen, en als dat niet snel genoeg lukt moet je maar denken "ach, het is maar werk".

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rups, ik ken die mensen... ze lokken je uit om in de verdediging te gaan!

Vaak zijn het de grootste controlfreaks die er bestaan.

Erg belangrijk om vanuit rust te reageren, of met een vage grap... : "ahh, ik doe het fout in jouw ogen..!?" of " zeg... is er wat?"

In gedachten kun je je voorbereiden op situaties! Maar vragen stellen en doorvragen kunnen je erbij helpen.

Niet in de underdog positie gaan. Niet " laten gebeuren"  zonder iets te zeggen of doen!

 

(makkelijk gezegd)

 

Sterkte! Je ziet het gelukkig; en wat Bob erover zegt is ook helemaal waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi! Herkenbare situatie. Jaren geleden ook meegemaakt. En op je werk in een rotsfeer zitten is niet niks, je zit er een groot deel van je leven. Ik heb op n gegeven moment smoesjes bedacht om op een andere kamer te zitten. Maar als het probleem bij jouw leidinggevende besproken is dan kun je misschien om een coach vragen. Als je portemonnee het toelaat kun je er ook zelf 1 in de arm nemen. Je kijkt al zoveel aan..niet drinken, sporten, je bent super bezig!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn coaches zoals http://ikwerkcoaching.nl/professional of http://www.coaching.nl/groeien-in-mijn-werk/ . Bij beiden kun je een coaching op maat aanvragen. Ze zijn wel 'n beetje popi-jopie met het accent op carrière maken, maar als je goed kijkt gaat er ook veel over hoe je met werkconflicten om kunt gaan. Soms weet ' n leidinggevende ook iemand. Een assertiviteitstraining is soms al voldoende overigens. Daar zijn leidinggevenden dan vaak niet zo gek op, omdat je vaak ook mondiger naar hen toe wordt. 

Vandaag een gesprek? Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...