Lika Geplaatst 29 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2017 Hoe is het Pelle? Heeft het je iets gebracht? Als je door wilt, gewoon opstaan, knietjes afvegen en door. Lief zijn voor jezelf hoor. Vandaag de eerste niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 29 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2017 Oooooh.... Ik vind het heel erg jammer, Pelle. Stomme verslaving. Je hebt er niks aan dat ik het zeg en ik hoop dat je de moed weer bij elkaar schraapt, maar jee... je was zo tevreden. Is het verwarrend? Sterkte, hoe dan ook! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Goedehoop Geplaatst 30 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2017 (bewerkt) HI Pelle, wat * vervelend dat dit is gebeurt! Maarje weet ook hoe het is om niet te drinken en ik hoop dat jou dat weer goede moed geeft om weer door te gaan! Laat je wel even weten hoe het met je gaat?? 30 maart 2017 bewerkt door moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 30 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2017 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 30 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2017 Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2017 Bedankt voor de lieve reacties. Ja, heel veel nagedacht, afgelopen 3 maanden, maar ook afgelopen twee dagen. Dat is ok. Ik heb 3 maanden (bijna 3 dan) niet gedronken. En ik heb me heel goed gevoeld. Dat is hoe het moet zijn, dat voel ik wel. Maar ik voelde me ook gevangen in een situatie, en dat knelde zo... Ook de gevolgen van drank ervaren. Weer geleerd wat ik al wist. Van alcohol krijg je een kater. Dat is niet zo zeer hoofdpijn als wel een mat en stoffig gevoel. Terwijl ik vooral zo opgetogen was over het sprankelende gevoel al direct bij het opstaan. Dat was vandaag en gisteren wel anders.... En het lastigste, een dag later wil ik ook weer. Kon ik maar één keer per kwartaal dronken worden. Wat nu? Ik voel dat ik me opnieuw moet opladen, maar ik voel ook dat ik dat ook echt ga doen. Al die voordelen waar ik me op verheugd had.... Pff, kostte me ook moeite om hier weer te komen, voel me wel een beetje een loser. Maar goed, het was echt één druppel, en toen liep de emmer toch nog vrij plotseling over. Ik zag het wel aankomen, maar daar was niets aan te doen. Ergens diep in de hersenen, daar begon iets te gloeien. Geen houden meer aan. Alle goede voornemens wegberedeneerd, Maar wel weer veel wijzer. Wordt vervolgd... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 31 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2017 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Goedehoop Geplaatst 31 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2017 Niks geen looser, dapper om gewoon weer op te staan en door te gaan! Ik hoop toch dat je weer op de goede weg wordt geholpen en straks weer kan genieten van alle voordelen! Zet hem op, je kan het, dat heb je in de afgelopen maanden ook bewezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 31 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2017 'Maar wel weer veel wijzer' En dat maakt dat je draad weer kunt oppakken. Velen lukt het niet in één keer. Dat is niks om je voor te schamen (weet ik inmiddels ook). Wel leren, inzicht vergaren, hulp aanvaarden om weer door te gaan. Je hebt alleen maar te winnen. Dank voor het delen, de herkenning voor mij is fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 31 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2017 Ja maf he, dan ineens het lastig vinden om op het forum te komen, herkenbaar. Je zult dat supergevoel echt weer terug willen en vinden ook! Zet m op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 31 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2017 Pelle, wat fijn dat je de moed hebt gevonden om hier jouw bevindingen te delen. Ik ervaar de eerlijkheid die jij geeft als een cadeau. Dank je voor je openheid. Ik ben heel blij voor je dat je de draad weer oppakt en kiest voor helderheid. Je bent geen loser! Je was al één van ons, nu ben je nog steeds één van ons. Want niemand komt op dit forum voor zweetvoeten; we lijken allemaal verdacht veel op elkaar. Je bent geen loser. Je bent niet raar. Je bent een mooi mens met mooie inzichten.......... kruidenthee67 en basta reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 31 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2017 Fijn dat je er weer bent Pelle!! ^^ Ik heb aan je gedacht ^^ En je bent wijzer nu!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 1 april 2017 Rapport Share Geplaatst 1 april 2017 (bewerkt) Pelle, we zijn allemaal op die plek geweest als waar jij nu bent. In alcohol limbo. Ergens in een staat van 'ik wil stoppen met drinken' en 'ik ben nog niet gestopt met drinken' . Met alle emoties die daaruit vloeien. Ik hoop dat je vooral die positieve eruit haalt zoals ' een beslissing om meer uit het leven te halen' en weer uit de limbo geraakt. 1 april 2017 bewerkt door Reacher Stukje van Etty naar mijn eigen draadje gezet en er een rommeltje van gemaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 april 2017 Rapport Share Geplaatst 1 april 2017 Limbo....? Ik vind dit op wikipedia, klinkt toepasselijk , maar achterhaald blijkbaar ... Het Voorgeborchte (Latijn: limbus of limbo, "rand, zoom"), was tot 2007 in de rooms-katholieke theologie een aanduiding van het verblijf van de zielen die na het sterven niet toegelaten worden tot de hemelse glorie van Christus en ook niet naar de hel of het vagevuur gezonden worden. Op 21 april 2007 heeft Paus Benedictus XVI officieel het voorgeborchte voor ongedoopte dode kinderen achterhaald verklaard. Zij wonen aan de rand van de hemel of de hel. Zij genieten daar - volgens de gangbare opvatting van het voorgeborchte - de volledige en opperste natuurlijke gelukzaligheid, maar zonder de directe aanschouwing van God zoals de hemelingen. Zij worden bovendien niet gekweld door de eeuwige hellestraffen, daar zij geen persoonlijke zonden (misdaden) bedreven hebben. Bedankt voor de bemoedigende woorden. Dat is toch wel fijn om te lezen als ik hier inlog met lood in de schoenen... Het lijkt wel of er twee werelden bestaan, die met alcohol en die zonder. En ik schijn één van die twee te moeten kiezen. En eerlijk gezegd vind ik dat heel moeilijk. (Nu is keuzes maken voor mij nooit een sterk punt geweest...) Mijn laatste strohalm is een lijstje. Ik maak afspraken wanneer ik mag drinken en wanneer niet. En hoe veel. Als ik dat dichttimmer, hoef ik geen beslissingen meer te nemen. Hou ik me daar niet aan, dan is er nog maar één optie. Er aan vast over een tijdje een evaluatie, word ik hier gelukkig van? Ik ben bang dat dit het niet wordt, maar ik heb nieuwe energie nodig om weer helemaal te stoppen. Want alcohol is ook lekker en ik heb ontzettend gelachen gisteren en woensdagavond. En ik heb ook ontzettend gebaald, met name vandaag. Ik kan op wilskracht een tijd niet drinken, maar ik wil (moet) in een modus komen dat ik het ok vind om niet meer te drinken. Ik weet inmiddels dat het kan, leven zonder alcohol. En dat dat best ok is. En dat klinkt dan weer niet overtuigend genoeg. Pfff. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 1 april 2017 Rapport Share Geplaatst 1 april 2017 Klinkt als een ware zoektocht Pelle, maar met een goed voorbedacht plan! Kom hier vooral om je gedachtes op te schrijven! Iedereen is wel eens teruggevallen hoor, niemand veroordeelt je!!! Voorwaarts!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 april 2017 Rapport Share Geplaatst 1 april 2017 Succes Pelle. En blijf schrijven over hoe het met je gaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 1 april 2017 Rapport Share Geplaatst 1 april 2017 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 2 april 2017 Rapport Share Geplaatst 2 april 2017 Ik ken het fenomeen vooral uit de comics die ik lees, voordat je denkt dat ik Dante heb gelezen of katholiek ben, maar is inderdaad een synoniem voor vagevuur of voorgeborchte. De plek van vlees noch vis. De ruimte van besluiteloosheid. Maar je hebt een besluit genomen! Dit gaat je lukken! Go for it! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 april 2017 Rapport Share Geplaatst 2 april 2017 Zo, ik ben er weer klaar voor. De hele analyse is dan toch weer vrij eenvoudig: ik voel me veel beter als ik niet drink. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 2 april 2017 Rapport Share Geplaatst 2 april 2017 Zo dan!! Dat heb je mooi en snel geconcludeerd! good to have you back on board Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 2 april 2017 Rapport Share Geplaatst 2 april 2017 Wat goed van je Pelle. Ik was mezelf dit weekend dat we weg waren dankbaar. 's Ochtends gewoon opstaan zonder te grommen. Maar ik herken het gevoel dat jij had ook hoor en zeg niet dat ik fluitend van geluk dat ik niet drink de dagen doorkom. Maar uiteindelijk fluit ik wel meer en vaker dan vroeger. Wat goed van je besluit en wat fijn voor jou en je kinderen. Het maakt uit. Goedehoop reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 april 2017 Rapport Share Geplaatst 2 april 2017 Back on track! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 3 april 2017 Rapport Share Geplaatst 3 april 2017 Gelukkig!!! Ik schrok al van je plan Dat niet kunnen kiezen is héééél herkenbaar. Maar als voor mij één ding wel duidelijk is en eigenlijk geen keuze....goed van je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 april 2017 Rapport Share Geplaatst 3 april 2017 Ik heb afgelopen week dus gedronken, 5 dagen, ik werd er niet gelukkig van. Het was iets groots geworden in mijn hoofd, dat hemelse drinken wat ik niet meer mocht... Na één dag was ik al weer die suffe man geworden, moeilijk in beweging te krijgen, wachtend op het moment dat het weer mocht. Alles wel best, straks weer aan de alcohol. Na vijf dagen zag ik een vermoeide kop, voelde me lusteloos. En alle voordelen die ik me de afgelopen maanden had toebedeeld waren weg. Dat was een trieste vaststelling. Het is fijn om weer helder te zijn. En om het weer te willen zijn. Ik voel weer de afkeer van alcohol. Het is op dit moment fijn om niet meer te hoeven drinken en dat ik gewoon alle plannen kan uitvoeren die ik bedenk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 3 april 2017 Rapport Share Geplaatst 3 april 2017 Uitprinten en voor de dag halen als je hoofd weer met je aan de haal gaat Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden