Spring naar bijdragen

Een poging wat meer uit het leven te halen

Gast

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de lieve reacties.

Ja, heel veel nagedacht, afgelopen 3 maanden, maar ook afgelopen twee dagen. Dat is ok. Ik heb 3 maanden (bijna 3 dan) niet gedronken. En ik heb me heel goed gevoeld. Dat is hoe het moet zijn, dat voel ik wel. Maar ik voelde me ook gevangen in een situatie, en dat knelde zo...

Ook de gevolgen van drank ervaren. Weer geleerd wat ik al wist. Van alcohol krijg je een kater. Dat is niet zo zeer hoofdpijn als wel een mat en stoffig gevoel. Terwijl ik vooral zo opgetogen was over het sprankelende gevoel al direct bij het opstaan. Dat was vandaag en gisteren wel anders....

En het lastigste, een dag later wil ik ook weer. Kon ik maar één keer per kwartaal dronken worden.

Wat nu? Ik voel dat ik me opnieuw moet opladen, maar ik voel ook dat ik dat ook echt ga doen. Al die voordelen waar ik me op verheugd had.... 

Pff, kostte me ook moeite om hier weer te komen, voel me wel een beetje een loser. Maar goed, het was echt één druppel, en toen liep de emmer toch nog vrij plotseling over. Ik zag het wel aankomen, maar daar was niets aan te doen. Ergens diep in de hersenen, daar begon iets te gloeien. Geen houden meer aan. Alle goede voornemens wegberedeneerd, Maar wel weer veel wijzer. 

Wordt vervolgd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Maar wel weer veel wijzer'

En dat maakt dat je draad weer kunt oppakken. Velen lukt het niet in één keer. Dat is niks om je voor te schamen (weet ik inmiddels ook). Wel leren, inzicht vergaren, hulp aanvaarden om weer door te gaan. Je hebt alleen maar te winnen. Dank voor het delen, de herkenning voor mij is fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pelle, wat fijn dat je de moed hebt gevonden om hier jouw bevindingen te delen. Ik ervaar de eerlijkheid die jij geeft als een cadeau. Dank je voor je openheid.
Ik ben heel blij voor je dat je de draad weer oppakt en kiest voor helderheid. Je bent geen loser! Je was al één van ons, nu ben je nog steeds één van ons. Want niemand komt op dit forum voor zweetvoeten; we lijken allemaal verdacht veel op elkaar.

Je bent geen loser. Je bent niet raar. Je bent een mooi mens met mooie inzichten..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pelle, we zijn allemaal op die plek geweest als waar jij nu bent. In alcohol limbo. Ergens in een staat van  'ik wil stoppen met drinken'  en 'ik ben nog niet gestopt met drinken' . Met alle emoties die daaruit vloeien. Ik hoop dat je vooral die positieve eruit haalt zoals ' een beslissing om meer uit het leven te halen' en weer uit de limbo geraakt. :rose:

bewerkt door Reacher
Stukje van Etty naar mijn eigen draadje gezet en er een rommeltje van gemaakt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Limbo....? Ik vind dit op wikipedia, klinkt toepasselijk :), maar achterhaald blijkbaar ...

Het Voorgeborchte (Latijn: limbus of limbo, "rand, zoom"), was tot 2007 in de rooms-katholieke theologie een aanduiding van het verblijf van de zielen die na het sterven niet toegelaten worden tot de hemelse glorie van Christus en ook niet naar de hel of het vagevuur gezonden worden. Op 21 april 2007 heeft Paus Benedictus XVI officieel het voorgeborchte voor ongedoopte dode kinderen achterhaald verklaard. Zij wonen aan de rand van de hemel of de hel. Zij genieten daar - volgens de gangbare opvatting van het voorgeborchte - de volledige en opperste natuurlijke gelukzaligheid, maar zonder de directe aanschouwing van God zoals de hemelingen. Zij worden bovendien niet gekweld door de eeuwige hellestraffen, daar zij geen persoonlijke zonden (misdaden) bedreven hebben.

Bedankt voor de bemoedigende woorden. Dat is toch wel fijn om te lezen als ik hier inlog met lood in de schoenen...

Het lijkt wel of er twee werelden bestaan, die met alcohol en die zonder. En ik schijn één van die twee te moeten kiezen. En eerlijk gezegd vind ik dat heel moeilijk.  (Nu is keuzes maken voor mij nooit een sterk punt geweest...) 

Mijn laatste strohalm is een lijstje. Ik maak afspraken wanneer ik mag drinken en wanneer niet. En hoe veel. Als ik dat dichttimmer, hoef ik geen beslissingen meer te nemen. Hou ik me daar niet aan, dan is er nog maar één optie. Er aan vast over een tijdje een evaluatie, word ik hier gelukkig van? Ik ben bang dat dit het niet wordt, maar ik heb nieuwe energie nodig om weer helemaal te stoppen. Want alcohol is ook lekker en ik heb ontzettend gelachen gisteren en woensdagavond. En ik heb ook ontzettend gebaald, met name vandaag. Ik kan op wilskracht een tijd niet drinken, maar ik wil (moet) in een modus komen dat ik het ok vind om niet meer te drinken. Ik weet inmiddels dat het kan, leven zonder alcohol. En dat dat best ok is. En dat klinkt dan weer niet overtuigend genoeg. Pfff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken het fenomeen vooral uit de comics die ik lees, voordat je denkt dat ik Dante heb gelezen of katholiek ben, maar is inderdaad een synoniem voor vagevuur of voorgeborchte. De plek van vlees noch vis. De ruimte van besluiteloosheid. 

Maar je hebt een besluit genomen! Dit gaat je lukken! Go for it! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed van je Pelle.

Ik was mezelf dit weekend dat we weg waren dankbaar. 's Ochtends gewoon opstaan zonder te grommen. Maar ik herken het gevoel dat jij had ook hoor en zeg niet dat ik fluitend van geluk dat ik niet drink de dagen doorkom. Maar uiteindelijk fluit ik wel meer en vaker dan vroeger.

Wat goed van je besluit en wat fijn voor jou en je kinderen. Het maakt uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb afgelopen week dus gedronken, 5 dagen, ik werd er niet gelukkig van. Het was iets groots geworden in mijn hoofd, dat hemelse drinken wat ik niet meer mocht... 
Na één dag was ik al weer die suffe man geworden, moeilijk in beweging te krijgen, wachtend op het moment dat het weer mocht. Alles wel best, straks weer aan de alcohol. Na vijf dagen zag ik een vermoeide kop, voelde me lusteloos. En alle voordelen die ik me de afgelopen maanden had toebedeeld waren weg. Dat was een trieste vaststelling. 

Het is fijn om weer helder te zijn. En om het weer te willen zijn. Ik voel weer de afkeer van alcohol. Het is op dit moment fijn om niet meer te hoeven drinken en dat ik gewoon alle plannen kan uitvoeren die ik bedenk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...