Spring naar bijdragen

SUCCESVERHALEN van LANGGESTOPTEN


Krullebol60

Aanbevolen berichten

Lieve ForumGebruikers,

 

Ik ben Krullebol60 en ben nu 2,5 week vd alcohol af samen met mijn partner.

Inmiddels drink ik 19 jaar (waarvan een tussenperiode van 2 jaar zonder alcohol)

Dat zijn 17 jaren teveel, zeg ik nu.

Er passeren nog regelmatig momenten de revue dat ik of door verdriet of door stress of door onmacht merk dat ik zoooooo ontzettend verlang naar het verdovende gif wat alcohol heet.

Iedere avond ben ik dan ook heel erg blij als de dag erop zit en ik aan het einde van de dag mijn mandje in kan rollen.

En uiteraard ben ik dan mega trots de volgende morgen dat het me weer gelukt is om niet naar de alcohol te grijpen.

Mijn partner (we zijn 9 jaren samen) doet mee, we dronken beide dagelijks en erg veel, dat hij met me mee stopt dat geeft me enorm veel steun.

Maar je maakt natuurlijk ook dan samen de begin periode door van sneller geïrriteerd en wat daar bij hoort.

Persoonlijk heb ik ook veel meer last van het niet drinken dan mijn partner, ieder zoekt zijn/haar weg in het verloop.

Als ik naar mezelf kijk dan heb ik een enorme behoefte aan SuccesVerhalen van Forumgebruikers die al jaren droog staan en het (misschien) steeds makkelijker vinden?

Ik hoop hiermee dat het voor mij nog meer een stimulans geeft en dat ik in mezelf kan gaan geloven dat ook ik dit gevecht ga overwinnen.

Tenslotte heb ik dit ooit al eens 2 jaar weten vol te houden, maar nu lijkt het moeilijker, waarom? geen idee.

Ik wens jullie allen een fijne herfstdag en zie uit naar SuccesVerhalen/OverwinningsVerhalen van langgebruikers.

Alvast dank hiervoor,

 

Groetjes,

Krullebol60

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nada,

Het loopt nog niet echt storm zoals je ziet, maar goed ik ben hier ook nieuw en misschien zijn de meeste mensen hier telkens opnieuw naar een terugval?

Dan is een succesverhaal ook moeilijk om te schrijven, dat begrijp ik wel.

Bij de AA zijn er bijvoorbeeld mensen die al 20 jaar droog staan en toch nog iedere week trouw naar de AA gaan, misschien werkt dat hier anders, geen flauw idee.

En ik merk dat ik het zelf ook erg lastig vind (ben niet zo"n ster met computers) om bij de onderwerpen te komen die me aanspreken.

We wachten maar af, en hoop op toch nog een paar mooie verhalen van mensen die nu in een fase zitten waarin het licht weer wat lichter wordt en het een stuk makkelijker gaat dan in de beginfase.

Fijne dag vandaag,

Groetjes,

Krullebol60

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Krullebol,

 

Welkom hier!

Misschien laten "succesverhalen" zich niet zo een-twee-drie gemakkelijk samenvatten?

Ik zie ze zich ontplooien op de Wie is wie draadjes, na verloop van tijd. En juist dat proces, die ontwikkeling die iemand doormaakt, daar zit veel schoonheid in waar iemand zich wellicht aan kan optrekken. Zo'n draadje leest wel meer als een "long story", niet als een hapklare column.

 

Ik vind mijn eigen verhaal wel "succesvol" eigenlijk... (http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/7677-hallo-ik-ben-yogajuf/?hl=yogajuf). En ik word altijd bijzonder blij van de levensverhalen die zich reflecteren in de bijdragen van frummers zoals Erik, Anette69, LadyJane, Monster, MijnGerrit, Kate, jowan, Kohtje, om alleen maar een paar namen te noemen. lees wellicht ook eens het draadje van Adam, "Alleen voor de echte stoppers": http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/9407-alleen-voor-de-%C3%A8chte-stoppers/

 

Groetjes & succes! Yo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn verhaal is niet zozeer een succesverhaal van een langgestopte als wel een langverhaal van een "succes"gestopte.

Een te lang verhaal om hier neer te zetten. Ben al tien jaar op dit forum aan het schrijven en lezen. Die tien jaar

zijn een deel van mijn verhaal.

Dat succesgestopte is betrekkelijk. Geruime tijd droog, ja.. maar m'n verhaal is zo lang omdat het dagelijks verder gaat.

Door m'n verhaal per dag te beleven hou ik het overzichtelijk en is het nooit af. Morgen is alles weer anders. Vandaag drink ik niet,

morgen weet ik nu nog niet.

Het licht wordt soms lichter, soms weer donkerder.. niet door het drinken maar door dynamiek. Sinds ik niet meer drink sta ik

in elk geval niet meer stil en passief. De landschappen veranderen per dag, evenals de "bewolking". Dat zie ik als winst van niet meer drinken.

Wat niet wil zeggen dat winst altijd goudblinkend is. Maar winst is winst.. Als ik drink is er alleen verlies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woorden als succesverhaal en overwinnaar zetten mijn nekharen omhoog. Omdat ik de woorden niet vind kloppen. Maar als het je gaat om ervaringen van mensen die al lang niet meer drinken, lees dit dan eens http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/2518-jaarpact-voor-gevorderden/page-572

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Thanks allemaal voor de positieve reacties, en A3b zoals jij het beschrijft heb ik het ook bedoeld.

Iedere stap die je/men maakt om te stoppen of volhoudt om van te alcohol af te blijven vind ik een overwinning.

Zelf heb ik totaal geen competitie drang in mijn dagelijks leven (loop er vaak tegenaan tijdens de bridgecompetitie als andere mensen dat wel hebben, vind ze dan te fanatiek en dat stoot me af) of op welk gebied dan ook, ik doe mijn best om er iets moois van te maken en dat is voor mij wat belangrijk is in het leven, de kleine dingen blijven zien. (wat me overigens ook lukte toen ik nog wel dronk)

Maar dagelijks niet drinken is voor mij wel degelijk een wedstrijd en dus bij (weer) een nieuwe dag zonder alcohol een duidelijke overwinning.

a.s. Maandag ben ik 3 weken van de alcohol af, en dat is toch weer mooi 3 weken zonder :) dat spul wat men gif noemt.

Mijn conditie begint langzaam aan weer terug te komen, merk een groot verschil bij de dagelijkse wandeling van 1,5 uur.

Overdag drink ik heellll veelll thee/water, let op mijn voeding, beweeg voldoende, en probeer de rust te vinden om weer te gaan lezen en knutselen.

En sävonds rond 21.00 uur (klinkt heel banaal) maar dan poets ik mijn tanden voor de nacht,en dat geeft me de rust, zodat ik me niet ga volstoppen met alles wat ik lekker vind (als vervanger vd alcohol)

Zo heeft een ieder zijn of haar manier/trucjes om van de alcohol af te blijven, voor als nog werkt dit voor mij nu prima.

Ik ga naar buiten en heerlijk genieten van het zonnetje.

Maak er een mooie herfstdag van.

En nogmaals thanks voor jullie ervaringen, ik ga ze zeker lezen :)

Groeten,

krullebol60

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...