octavia Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 Helaas, ruim drie jaar zonder drank en opnieuw helemaal de verkeerde weg opgegaan. Gestopt met werken en de hele dag thuis en alle vrijheid. Hoe verder? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 (bewerkt) Dag Octavia, Bij was het wat korter, maar dat komt op hetzelfde neer. Hoe verder? Gewoon de draad weer oppakken. Zelf heb ik in ieder geval geleerd van mijn vorige poging, ontdekt wat er allemaal goed ging door te stoppen. Mijn aanpak twee jaar geleden heeft op zich goed gewerkt. Toch weer wat teruggevallen, maar niet in het patroon en de hoeveelheden van 2 jaar geleden. En sinds ik weer op dit forum zit heb ik weer nieuwe valkuilen ontdekt. 28 oktober 2016 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 back to work on your dream welkom terug octavia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 Oooh, wat balen... vond je die drie jaar fijn, Octavia? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 Hoe heb je het de vorige keer aangepakt? Dat kan weer hè Die 3 jaar is niet weggegooid Daar kan je van leren. Goed dat je je weer meld...welkom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 Welkom Octavia. En petje af voor die drie jaar. Ik begrijp dat je weer terug wilt naar hoe het was, dus helemaal droog? Wat heb je nodig om het weer op te pakken? Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 Alleen thuis, vrijheid. Zuur hoor. Is er iets gebeurd? Wat zijn je plannen nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
octavia Geplaatst 31 mei 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2017 Daar ben ik weer, helemaal van de goede weg af. Wat nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 31 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2017 Terug de goede weg weer op. Een verkeerde afslag genomen, maar je weet de weg wel toch? Heb je hulp? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
octavia Geplaatst 31 mei 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2017 Nee, geen hulp, jaren niet meer gedronken maar al sinds enige tijd weer helemaal op de verkeerde weg. Elke gelegenheid gebruiken om weer te drinken. Gaat helemaal weer de verkeerde kant op. Gestopt met werken, mijn vrouw werkt nog wel, dus overdag helemaal vrij. Bah. Ik baal van mezelf maar kan er niets aan doen, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 31 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2017 Misschien is het een goed idee om wel hulp in te gaan schakelen? Dat verdien je. Kom op, zet 'm op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
octavia Geplaatst 31 mei 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2017 Terug naar Tactus? AA? Heb ik al eerder gedaan. Als ik het zelf niet kan, helpt Tactus en AA ook niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2017 kan er niets aan doen, ???? kom octavia, je weet hoop ik wel beter dan in dit slachtofferstukje gaan hangen toch? Juist als je zo lang zonder hebt gekund. Misschien toch een hulp traject op starten anders, dan doe je het ook zelf, en wel met anderen, zoals hier ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
octavia Geplaatst 31 mei 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2017 Je hebt gelijk, behalve dat ik geen slachtoffer ben. Ik doe het zelf. Ga een poging ondernemen bij AA. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2017 (bewerkt) aangezien je het zelf doet kun je ook zelf er iets aan doen.(dus je laatste zin 10 min. geleden klopt dan niet) AA is een prima start denk ik, succes! 31 mei 2017 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 31 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2017 Top! En het lijkt mij wijs om de huisarts te spreken. Misschien helpt het als die op de hoogte is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 31 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2017 (bewerkt) Hallo Octavia, goed dat je weer hier komt, maar wij kunnen niet alles voor je doen, he. Ik ben vorig jaar met alcohol gestopt juist toen ik ook met mijn werk stopte, vanwege mijn pensioen. Ik verveel me geen moment. Zat andere leuke dingen te doen. Zet eens voor jezelf op een rij wat je voor dingen zou willen aanpakken om afleiding te zoeken. Hobbies, klussen in je huis of tuin, sport, lezen, films kijken, naar buiten gaan, nieuwe dingen ontdekken? Je krijgt vast wel leuke ideeën als je er een tijdje over nadenkt. 1 juni 2017 bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 8 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2017 Hoe gaat het octavia? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 8 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2017 Octavia, misschien kliniek voor paar maandjes? Dan kun je in ieder geval die paar maanden niet drinken, en heb je je eerste start weer gemaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden