Spring naar bijdragen

Voorstellen


Eef123

Aanbevolen berichten

Het hoeft niet weg Basta, voelt veilig en respectvol. Dankjewel hiervoor!

Is de kracht hiervan dat je merkt wat je gedachten doen met je gevoel? Als je een andere gedachte denkt, dat je je dan anders voelt, met meer ruimte?

Heb jij dit zelf ook ervaren? Kun je een verhaal ook echt loslaten? Het lijkt me best moeilijk om dat ook echt te kunnen.

 

(jammer dat die pup niet tot de methode behoort :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*fietst naar het huis van de schoonmoeder van Eef. Belt aan en loopt langs de verblufte schoonmoeder de trap op naar boven. Gooit een fotolijst aan gruzels. Loopt naar beneden langs de nog steeds verblufte schoonmoeder. Fietst naar huis*.

*Doet onderweg tevreden de groeten aan Basta*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het raakt aan mijn behoefte aan een veilig thuis. Aan mezelf mogen zijn, geliefd worden, niet beoordeeld worden. Om daarin weer wat ruimte te krijgen, moet ik binnenin mezelf zijn en niet bij mijn schoonmoeder.

Fijn hoor.... echt... want ik hoef hiervoor niet bij een ander te zijn maar heb ik het in eigen hand.

 

Drank was hierin een bedwelmer. Hoef ik mijn nare gevoelens zoals eenzaamheid en onveiligheid niet te voelen.

 

Thnx Basta, Meya, Etty :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk!

Ja, dat is het Eef, het je realiseren dat je het (al met al) in eigen hand hebt.

Er is een soort nieuwsbrief van een groep mensen die elke dag zo'n probleem/zorg/irritatie met elkaar kraken, en vandaag gaat het toevallig over cravings. Ik zal straks verslag doen.

Fijne dag allemaal!

(Dat grazige veldje op jouw plaatje, daar moet een asielhond rondrennen... Kan het niet?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote; Hoef ik mijn nare gevoelens zoals eenzaamheid en onveiligheid niet te voelen.

 

je hoefde ze misschien niet te voelen

maar intussen voedde je ze wel (door drinken)

misschien komt alles er nu sowieso anders uit te zien

alle methodes zijn gereedschappen

alleen jij kan de jouwe hanteren

zo dat ze voor jou werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk!

Ja, dat is het Eef, het je realiseren dat je het (al met al) in eigen hand hebt.

Er is een soort nieuwsbrief van een groep mensen die elke dag zo'n probleem/zorg/irritatie met elkaar kraken, en vandaag gaat het toevallig over cravings. Ik zal straks verslag doen.

Fijne dag allemaal!

(Dat grazige veldje op jouw plaatje, daar moet een asielhond rondrennen... Kan het niet?)

Graag, dat verslag over cravings. En ik ben bezig het mogelijk maken van een hond hebben, en dat vraagt dat ik mijn leven anders inricht. Wat ook helemaal in de lijn is met het serieus gaan nemen van mijn behoeften, wat alleen maar kan als ik niet drink. Vraagt gewoon om helderheid, en om energie. Het is allemaal deel van hetzelfde proces. En 't wordt inderdaad een hond uit een asiel  :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooie uitwisselingen hier! Dank :) .

 

Eef wat leuk: een hond. Die beslissing hebben we genomen toen we wisten dat we gingen emigreren en heb nooit geweten wat een mooie dieren dat zijn: lief, speels, trouw, onvoorwaardelijk, in het nu, etc. etc. Je geeft jezelf een heel mooi cadeau! En veel 'werk' ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Honden zijn fantastisch. In jouw rijtje hoort ook 'geestig' Sita, ik moet zo vaak om ze lachen. Op dit moment probeert de mijne me te hypnotiseren met z'n schijnheilige Bambi-ogen omdat hij naar buiten wil, maar ik ga niet, ik ga niet, ik...

nou ja, vooruit, een ommetje dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieven! Wat lief van jullie! Ik ben er. Alles okay. Geen drup :-) En hoop dat 't met jullie ook goed gaat. Heb al de hele tijd in m'n achterhoofd: wil even op het forum inloggen, kijken hoe het is en vertellen hoe het gaat...

Was even weg want er is een moeilijke situatie. Mijn vader gaat niet goed. Heb er m'n handen vol aan. Raad eens wat. Hij is verslaafd.

Aan medicijnen. Zwaar verslaafd. En vertoont dus ook alle verschijnselen die ik sinds kort heel goed kan plaatsen  (ervaringsdeskundige enzo): ontkenning, bagatelliseren, agressie, wantrouwen, complotdenken. (Hoewel ik die verschijnselen niet zo erg heb gehad als hij)

Zou het in de familie zitten die gevoeligheid voor verslaving?

Het is een trieste situatie, want hij is al op leeftijd. En nu pas wordt er actie ondernomen. Nu afkicken dreigt, springt hij alle kanten uit. Dit gaat richting opname, waarschijnlijk dit jaar nog.

Overigens, de dealer van de middelen is de huisarts. Ongelooflijk hoe die tientallen jaren veel te veel medicatie heeft geleverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is heftig..

 

Er gaat een boel door me heen/onmiddellijk.

 

Ik vertaal dat politiek: wat maakt ONS zo ziek! Uitroepteken." we zitten in een ziekmakend systeem...."

 

sorry, lijkt niet zo opbouwend. Het voedt mijn vechtlust juist.

 

WEER iemand die verdrietig/somber/verslaafd is....................?

 

Waar is de liefde?

Voor elk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...