basta Geplaatst 23 november 2016 Rapport Share Geplaatst 23 november 2016 Eef, als je zegt: weg! delete ik het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 23 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2016 Het hoeft niet weg Basta, voelt veilig en respectvol. Dankjewel hiervoor! Is de kracht hiervan dat je merkt wat je gedachten doen met je gevoel? Als je een andere gedachte denkt, dat je je dan anders voelt, met meer ruimte? Heb jij dit zelf ook ervaren? Kun je een verhaal ook echt loslaten? Het lijkt me best moeilijk om dat ook echt te kunnen. (jammer dat die pup niet tot de methode behoort ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 23 november 2016 Rapport Share Geplaatst 23 november 2016 Ja, de kracht is dat je die strakke gedachten in elk geval een beetje loswrikt. En ik kom vaak uit op: 'oooh, ik vind het zélf eigenlijk stom van mezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 23 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2016 Oprechte dank Basta. Ik ga dit onderzoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 23 november 2016 Rapport Share Geplaatst 23 november 2016 *fietst naar het huis van de schoonmoeder van Eef. Belt aan en loopt langs de verblufte schoonmoeder de trap op naar boven. Gooit een fotolijst aan gruzels. Loopt naar beneden langs de nog steeds verblufte schoonmoeder. Fietst naar huis*. *Doet onderweg tevreden de groeten aan Basta* Eef123, Sita2, basta en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 24 november 2016 Rapport Share Geplaatst 24 november 2016 Heel relevant gesprek voor mij. Dank je wel Basta, Etty en natuurlijk vooral Eef. Ik ga er op broeden en oefenen. Eef123 en basta reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 24 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 november 2016 Ja, het raakt aan mijn behoefte aan een veilig thuis. Aan mezelf mogen zijn, geliefd worden, niet beoordeeld worden. Om daarin weer wat ruimte te krijgen, moet ik binnenin mezelf zijn en niet bij mijn schoonmoeder. Fijn hoor.... echt... want ik hoef hiervoor niet bij een ander te zijn maar heb ik het in eigen hand. Drank was hierin een bedwelmer. Hoef ik mijn nare gevoelens zoals eenzaamheid en onveiligheid niet te voelen. Thnx Basta, Meya, Etty Meya, basta en Sita2 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 24 november 2016 Rapport Share Geplaatst 24 november 2016 Leuk! Ja, dat is het Eef, het je realiseren dat je het (al met al) in eigen hand hebt. Er is een soort nieuwsbrief van een groep mensen die elke dag zo'n probleem/zorg/irritatie met elkaar kraken, en vandaag gaat het toevallig over cravings. Ik zal straks verslag doen. Fijne dag allemaal! (Dat grazige veldje op jouw plaatje, daar moet een asielhond rondrennen... Kan het niet?) Eef123 en Sita2 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 november 2016 Rapport Share Geplaatst 24 november 2016 quote; Hoef ik mijn nare gevoelens zoals eenzaamheid en onveiligheid niet te voelen. je hoefde ze misschien niet te voelen maar intussen voedde je ze wel (door drinken) misschien komt alles er nu sowieso anders uit te zien alle methodes zijn gereedschappen alleen jij kan de jouwe hanteren zo dat ze voor jou werken Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 24 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 november 2016 Leuk! Ja, dat is het Eef, het je realiseren dat je het (al met al) in eigen hand hebt. Er is een soort nieuwsbrief van een groep mensen die elke dag zo'n probleem/zorg/irritatie met elkaar kraken, en vandaag gaat het toevallig over cravings. Ik zal straks verslag doen. Fijne dag allemaal! (Dat grazige veldje op jouw plaatje, daar moet een asielhond rondrennen... Kan het niet?) Graag, dat verslag over cravings. En ik ben bezig het mogelijk maken van een hond hebben, en dat vraagt dat ik mijn leven anders inricht. Wat ook helemaal in de lijn is met het serieus gaan nemen van mijn behoeften, wat alleen maar kan als ik niet drink. Vraagt gewoon om helderheid, en om energie. Het is allemaal deel van hetzelfde proces. En 't wordt inderdaad een hond uit een asiel Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 24 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 november 2016 je hoefde ze misschien niet te voelen maar intussen voedde je ze wel (door drinken) Zo is het. Ik voelde mijn nare gevoelens minder. En ik voedde ze meer. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 24 november 2016 Rapport Share Geplaatst 24 november 2016 Wat een mooie uitwisselingen hier! Dank . Eef wat leuk: een hond. Die beslissing hebben we genomen toen we wisten dat we gingen emigreren en heb nooit geweten wat een mooie dieren dat zijn: lief, speels, trouw, onvoorwaardelijk, in het nu, etc. etc. Je geeft jezelf een heel mooi cadeau! En veel 'werk' Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 24 november 2016 Rapport Share Geplaatst 24 november 2016 Honden zijn fantastisch. In jouw rijtje hoort ook 'geestig' Sita, ik moet zo vaak om ze lachen. Op dit moment probeert de mijne me te hypnotiseren met z'n schijnheilige Bambi-ogen omdat hij naar buiten wil, maar ik ga niet, ik ga niet, ik... nou ja, vooruit, een ommetje dan. Sita2, Quinn en Eef123 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 24 november 2016 Rapport Share Geplaatst 24 november 2016 Honden zijn fantastisch. In jouw rijtje hoort ook 'geestig' Sita, ik moet zo vaak om ze lachen. Helemaal waar. Ik moet zo lachen als we spelen en hij zich 'verstopt' achter een plantje of steen. Hahaha net of ik hem dan niet zie basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 30 november 2016 Rapport Share Geplaatst 30 november 2016 Komt even vragen hoe het met Eef is. basta en Eef123 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 30 november 2016 Rapport Share Geplaatst 30 november 2016 Eeheeeeef!!! Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 1 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december 2016 Lieven! Wat lief van jullie! Ik ben er. Alles okay. Geen drup :-) En hoop dat 't met jullie ook goed gaat. Heb al de hele tijd in m'n achterhoofd: wil even op het forum inloggen, kijken hoe het is en vertellen hoe het gaat... Was even weg want er is een moeilijke situatie. Mijn vader gaat niet goed. Heb er m'n handen vol aan. Raad eens wat. Hij is verslaafd. Aan medicijnen. Zwaar verslaafd. En vertoont dus ook alle verschijnselen die ik sinds kort heel goed kan plaatsen (ervaringsdeskundige enzo): ontkenning, bagatelliseren, agressie, wantrouwen, complotdenken. (Hoewel ik die verschijnselen niet zo erg heb gehad als hij) Zou het in de familie zitten die gevoeligheid voor verslaving? Het is een trieste situatie, want hij is al op leeftijd. En nu pas wordt er actie ondernomen. Nu afkicken dreigt, springt hij alle kanten uit. Dit gaat richting opname, waarschijnlijk dit jaar nog. Overigens, de dealer van de middelen is de huisarts. Ongelooflijk hoe die tientallen jaren veel te veel medicatie heeft geleverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 1 december 2016 Rapport Share Geplaatst 1 december 2016 Oh wat triest, zeg! Al die angsten, wat zielig voor je vader! Die huisarts, hoe is het toch mogelijk... Maar jij geen drup dus, goed zo, Eef! Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 december 2016 Rapport Share Geplaatst 1 december 2016 sterkte Eef en count your blessings: jij staat een generatie vroeger ervaringsdeskundige te worden in ont-slaven Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 december 2016 Rapport Share Geplaatst 1 december 2016 Dat is heftig.. Er gaat een boel door me heen/onmiddellijk. Ik vertaal dat politiek: wat maakt ONS zo ziek! Uitroepteken." we zitten in een ziekmakend systeem...." sorry, lijkt niet zo opbouwend. Het voedt mijn vechtlust juist. WEER iemand die verdrietig/somber/verslaafd is....................? Waar is de liefde? Voor elk... Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 2 december 2016 Rapport Share Geplaatst 2 december 2016 Sterkte Eef!! Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 2 december 2016 Rapport Share Geplaatst 2 december 2016 Sterkte Eef Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 december 2016 Rapport Share Geplaatst 2 december 2016 Ook van mij sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 5 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2016 Thanks buddies. Vanmiddag opname. Maar het huis is geloof ik letterlijk te klein, veel agressie en niet-willen. Als iemand niet wil, wordt hij toch niet opgenomen? Dat kan toch alleen vrijwillig? Wat lastig is, bij verslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 december 2016 Rapport Share Geplaatst 5 december 2016 wat heet Eef ik heb het meegemaakt zowel met mijn vader als met mijn zoon. Wat zul je je machteloos voelen en wat gaat het eerst nog erger worden eer het beter mag gaan. heel veel kracht voor jou en de jouwen Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden