Spring naar bijdragen

Lynn, terug van weg geweest


Sislyn

Aanbevolen berichten

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mij hier heb voorgesteld en iets heb gedeeld en/of geschreven.

Dat kwam omdat het niet goed met mij ging en ik dacht dat ik wel gecontroleerd kon drinken.

Dat is ook wel even goed gegaan maar uiteindelijk is het er toch weer ingeslopen dat ik meer ging drinken en toen mijn ex vier weken geleden kwam te overlijden mede door de drank, mijn beste vriend die niet meer wil leven en mensen die ongeneeslijk ziek werden werd het mij teveel.

De controle die ik daarvoor nog (redelijk)in de hand had en waar ik mij ook druk om maakte als ik toch weer vond dat ik teveel dronk, kon ik daar zelf actie in ondernemen omdat ik niet meer helemaal aan de drank overgeleverd wou zijn en de dingen die ik had opgebouwd te belangrijk voor mij waren om op het spel te zetten.

Maar na die tegenslagen merkte ik dat ik onverschillig werd en dat het mij niet meer interesseerde hoe het met mij ging en een soort van depressie voelde aankomen.

Dat ik zelfs de neiging had om alles stuk te maken.

En als het zover komt weet ik dat het gevaarlijk voor mij wordt en ik merkte dat ik zelf de controle en motivatie niet meer in de hand had.

Om niet helemaal weer in de goot te belanden waar ik dan weer een paar jaar kon blijven liggen heb ik hulp ingeschakeld en verteld wat er aan de hand was en dat ik het zelf niet meer in de hand had.

Gelukkig heb ik al wel zoveel geleerd dat ik steeds sneller aan de bel trek mocht het niet goed met me gaan en niet meer zo ver afglijd dat ik alles idd ook echt kapot maak.

Mede door schaamte en omdat ik dacht dat ik het verdiende dat het zo slecht met me ging en mezelf op die manier strafte.

Omdat ik dacht dat ik niet goed genoeg was, er weer een puinhoop van maakte, ik blijkbaar nooit iets goed kon doen, ik niet de moeite waard was, anderen beter af waren zonder mij omdat ik ze weer teleurstelde en bang dat er voor mij geen toekomst is.

Ik wil niet zeggen dat het bovengenoemde helemaal over is maar het gaat  gelukkig steeds beetje bij beetje beter.

Ik verdien het niet om in de goot te liggen en alles weer kwijt te raken. Niemand verdient dat!

Mede daardoor worden mijn mindere periodes steeds korter en mijn goede periodes steeds langer en leer ik nog steeds bij.

Elke keer en elke dag weer.

Ik wist dat ik even uit mijn omgeving weg moest waar ik alleen maar dronk en geen contact meer had, geen deur open deed en geen telefoon meer opnam of appjes beantwoorden. Drinken ging voor alles.

Maar.....na een weekje opname om te ontgiften en aan te sterken en onder de mensen te zijn kan ik gelukkig weer zeggen dat ik blij ben dat ik alweer 13 dagen nuchter ben en elke dag heb ik momenten dat ik denk "wat ben ik blij dat ik niet drink en nuchter ben!"

Ik ben weer begonnen met de Refusal en Baclofen tegen de trek. De Baclofen heeft twee a drie weken de tijd nodig om te kunnen zeggen of het wat voor mij doet. Maar momenteel heb ik gelukkig geen trek en alleen maar blij dat ik weer helder de wereld in kijk en weer contact maak en kan genieten.

Het gekke is dat er dan ook ineens goede dingen op je pad komen alsof het universum meewerkt op het moment als je zelf ook positief bezig bent.

Blijkbaar ben ik niet in staat om gecontroleerd te drinken en ik merk als ik denk dat ik dus nooit meer kan drinken ik er emotioneel van word en gelijk trek krijg.

Ik weet wel dat ik zo niet moet denken en per dag zeggen dat ik vandaag niet drink maar ik had zo gehoopt dat ik èèn van de weinige zou zijn die het wel kon. Maar niet dus en dat vind ik een bittere pil en ik heb dat nog lang niet verwerkt omdat ik het nog maar net tegen mezelf heb toe moeten geven. Het voelt alsof ik nog een "vriend" ben verloren. En het zal tijd kosten voor ik heb kunnen accepteren dat alcohol voor mij taboe is. Ik ben er super allergisch voor.

Nu ben ik nog blij dat ik nuchter ben maar ik weet dat er weer een tijd komt dat ik het bagatelliseer en de slechtste momenten naar de achtergrond verdwijnen en dat ik denk dat af en toe een drankje toch wel weer moet kunnen en voor die periode ben ik bang.

Want ik ben er zo goed in om mezelf om de tuin te lijden en mezelf van alles aan kan praten waar gewoon niks van klopt.

Alleen maar om mezelf weer een opening te geven om weer alcohol te nuttigen.

Ik vergeet de slechte eigenschappen en zie alleen nog maar de mooie en gezellige momenten van toen ik heel in het begin dronk en het nog gezellig kon zijn. Want ik moet eerlijk zeggen dat ik me veel beter kon voelen als ik dronk. Ik was minder gespannen, gezelliger, durfde meer, werd losser en socialer, maakte grapjes en durfde te dansen, geen schaamte en vol zelfvertrouwen, sjansen en niet meer verlegen, durfde op mensen af te stappen en een praatje te maken, maakte geintjes en was de gangmaker. Daar blijft weinig van over als ik nuchter ben en dat zal ik zeker gaan missen. Maar ik weet dat ik het in me heb maar moet alleen leren meer zelfvertrouwen te hebben om dat ook nuchter te kunnen en durven.

Het spijt me voor mijn lang en misschien saai verhaal maar ik moest het even kwijt want in de buitenwereld probeer ik het er niet teveel over te hebben. Ik wil niet zeuren of tot last zijn of dat ze me zielig vinden want zielig ben ik absoluut niet.

Ik weet dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn eigen leven en de ellende die ik kan veroorzaken. Maar ook voor mijn eigen herstel en dat ik best veel te geven heb als ik nuchter ben.

Ik zal weer wat vaker op het forum komen om van jullie te leren en voor eventuele steun, advies, begrip, herkenning en dat ik hopelijk zonder oordeel mijn verhaal kwijt kan.

Ook lees ik herkenning en hoop in jullie verhalen!! Jullie mogen trots zijn op de manier hoe een ieder met zijn verslaving omgaat en die de baas wil worden!!

Alvast bedankt voor de moeite om mijn verhaal te lezen.

Vandaag ben ik 13 dagen clean!!!!

En ik ga morgen iig niet drinken en netjes mijn Refusal slikken.

 

Met vele heldere groetjes Lynn! ;)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een moedig verhaal Lyn! Fijn dat je dit wilt delen.

Je begrijpt verrekte goed hoe het zit!

 

Goed van je, 13 dagen nu al.

Wat is je verdere plan? Dat zou Mijn Gerrit hier direct aan je vragen.

 

Ik hoop voor veel support voor jou. En dat je nog veel meer komt delen hier.

 

Voel je thuis! en succes :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lynn,

 

Lang verhaal, wel duidelijk.

 

Nuchter zijn is heus niet altijd makkelijk.

Eerlijk is eerlijk.

Maar moeilijke dingen worden er uiteindelijk wal makkelijker van.

Al lijkt dat niet meteen zo.

 

Voelen, bewust worden maar ook leren omgaan met de tegenslagen

die op je pad komen. Nou, daar hoef ik jou niks over te vertellen, begrijp ik uit je verhaal.

 

En hoe mooi dat dan ook het positieve weer meer ruimte krijgt. Het is hoe het werkt.

 

Nee, niet makkelijk, maar zo de moeite waard.

Net zoals jij de moeite waard bent, Lynn.

 

Ga ervoor!

 

Laat je nog horen hoe het gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt lieve mensen,

 

Ik zit alles met een big smile op mijn gezicht te lezen.

Vandaag dag 15 en vandaag ga ik niet drinken.

Ga nu zo mijn refusal innemen e dan wandelen met mijn hond.

Nogmaals bedankt voor jullie fijne reacties.

Doet me goed!!

Fijn en heldere dag vandaag voor iedereen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

 

Ik had het erg druk de laatste dagen dus duurde even voor ik wat van me kon laten horen.

Gisteren was ik jarig en normaal vier ik dat nooit. Ga nog liever op de vlucht maar deed dit jaar eens gek en heb wat mensen uitgenodigd.

En nee, ik heb niet gedronken :D dus ben nu al weer 20 dagen clean!!

Heb een paar biertjes gekocht en 0/0 voor mezelf en anderen. De meesten dronken ook niet en ik zei dat als ze iets anders wouden drinken ze dat zelf mee moesten nemen en dat vonden ze geen probleem. En het was nog heel gezellig ook ;)

Ik denk dat ik vanavond maar naar een zelfhulp groep ga waar ik al een tijd niet meer ben geweest aangezien ik niet nuchter was en daar moet je nuchter zijn als je komt. Aangezien dat s`avonds is lukte mij dat de laatste tijd niet meer. Ik heb mail van mijn werk gehad en ik mag donderdag langs komen voor een gesprek.

Ik werk vrijwillig voor een verslavingskliniek als gastvrouw en daar is die zelfhulpgroep ook dus dan ben ik bang dat het een beetje door elkaar gaat lopen.

Maar dan nog, ik zit in herstel en dat gaat met vallen en opstaan dus ik heb niks om me voor te schamen en toch voelt het zo.

Alsof ik gefaald heb.Sommigen zien mij als inspiratie heb ik gehoord en dan lijkt de druk groter en als ik dan een misstap maak ook erger...

Ik hoop dat ik weer snel aan het werk mag want dagbesteding is erg belangrijk voor mij. zo niet,dan moet ik wat anders zoeken tijdelijk.

Maar het belangrijkste is dat ik nog steeds blij ben dat ik nuchter ben hoewel ik een paar dagen voor mijn verjaardag voor de eerste keer weer heel even overwoog om te stoppen met de refusal zodat ik kon drinken. Heb ik niet gedaan hoor maar voor die momenten ben ik bang en hoe langer ik nuchter ben hoe vaker en sterker die momenten gaan komen. Ik hoop dat de Baclofen aan gaat slaan. Ook heb ik veiligheid ingebouwd door voorlopig mijn refusal onder toezicht in te nemen. Ook hier zal ik af en toe van balen maar weet dat het nodig is en uiteindelijk zal ik blij zijn dat ik dan nog steeds nuchter ben.

 

Nogmaals bedankt voor het lezen en de fijne reacties! Doet me echt goed! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...