Quinn Geplaatst 27 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2016 Het gaat niet zo lekker hier. Gisteren bij de -oloog een uurtje mijn best gedaan om z'n vragen te ontwijken. Graven naar schuldgevoelens, naar hoe mijn binnenwereld er uit ziet. En intussen heb ik een kraanvogel voor hem gevouwen. Prachtige ontwijkpoging, hij vond het niet heel amusant. Ik eigenlijk ook niet, maar ja, het moet allemaal gewoon hier en nu niet te dichtbij komen, dat trek ik niet. Zeker niet nuchter. Na afloop dan ook wat aan die nuchterheid gedaan. Hielp ook niet. Intussen gewoon door blijven piekeren over oorzaken, schuldgevoelens, boetedoening, het hele calvinistische riedeltje. Het leven moet pijn doen, zwaar zijn, kwalitatief uitermate teleurstellend, omdat ik dat verdien. Om te lijden, hoe melodramatisch dat ook klinkt. Het hoort niet goed te gaan, dat verdien ik niet. Dus als het dan goed lijkt te gaan, moet er een spaak tussen de wielen. Halsoverkop ergens afdonderen en plat op m'n snufferd gaan. Omdat het zo hoort. Als niemand anders het voor me verpest, doe ik het zelf wel. I hurt myself today, to see if I still feel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 27 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2016 Wat een nonsens, natuurlijk verdien je dit niet! Maar kokketeren en drama scheppen helpen niet hoor. Je wil er gewoon nog niet aan: het is veel te eng. Klopt dat? Man man, kun je ook proberen wat meer rust in je hoofd te krijgen? Ik heb het echt met je te doen! Zelf ook veel zo gedaan. Ik snap het wel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 27 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2016 Ik zag een vlucht kraanvogels boven de snelweg vliegen laatst, in Drenthe, waar ze broeden in Nederland. Ze zijn zó mooi en gracieus. Een stijlvolle keuze, jouw origami bij de -oloog :-) Een meevoelende en warme groet... en nog maar eentje want een beetje warmte kun je vast wel gebruiken. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 27 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2016 Sja...ik heb er niks aan toe te voegen. Een knuffel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2016 Een beetje begrip, warmte en een knuffel kun je misschien wel gebruiken. Gebruiken, ja. Om je eigen waanideeën tegen af te zetten. Dat je het zo zwaar hebt en geen recht op geluk.. ....Intussen gewoon door blijven piekeren over oorzaken, schuldgevoelens, boetedoening, het hele calvinistische riedeltje. Het leven moet pijn doen, zwaar zijn, kwalitatief uitermate teleurstellend, omdat ik dat verdien. Om te lijden, hoe melodramatisch dat ook klinkt. Het hoort niet goed te gaan, dat verdien ik niet. Je eigent jezelf het hele "calvinistische riedeltje" toe... hoogmoedig en on-calvinistisch. Jij verheft lijden tot een soort kunst, houdt je eigen "lijden" in stand door er alles aan te doen om het niet goed te laten gaan. Calvinisme houdt ook in: nederigheid en ingetogenheid. Daarin valt je niets toe wat je niet verdient. Daarin verdien je naar wat je inlegt. Als je de juiste insteek hebt verdien je een goed leven. I hurt myself today, to see if I still feel... Door dat hier op te schrijven is het meer to see if you still feel. Ja, auw... ik voel het. Hou daar nou eens mee op, met die zelfpijniging. Werk eens aan je geluk, ipv aan je pijn. kruidenthee67 en basta reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 27 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2016 Jep, kracht naar kruis enzo. Laat verder maar zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nelson Geplaatst 27 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2016 Quinn, Lijkt wel of je leeft naar je gedachten toe. Een soort omgekeerd sprookje zeg maar. Ik weet ook niet wat je moet doen of laten... Ja, misschien kun je wat meer laten... Denk dat het voor iedereen verschiilend is. Whatever, ik wens je het beste! "Je gaat het pas zien, als je het door hebt..." smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 27 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2016 Quinn hoe gaat ie nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 27 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2016 En nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 28 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 Wakker. Koppijn. Koffie. Douche. En een onplezierige spiegel. Zo blijmet mezelf weer #sarcasme Vandaag gaat beter worden. Beloofd, aan mezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 Is sarcasme ook niet een vorm van snelle zelfafwijzing, agressie jegens jezelf? Be kind but honest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 Of (en) de moed der wanhoop. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 en daarna eens het vergrootglas op je ziel? Wie je echt bent? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 28 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 Snelle zelfafwijzing en de moed der wanhoop, ja, beide denk ik wel ja. Hoewel iemand laatst zei dat moed der hoop een veel betere is. Hopen... uiteindelijk kun je volgens mij beter actie ondernemen dan hopen, dat stilletjes wachten lijkt te impliceren. En zowel stilletjes als afwachten past niet zo bij me. Een vergrootglas op mijn ziel? Misschien wel, als ik daar wat objectiever naar kan kijken. Heb inmiddels nee gezegd tegen de eerste opname optie, omdat ik beslist niet hier in de stad wil zitten. Lopend naar huis kunnen lijkt me een slechte optie. Volgende week nieuwe kans. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 Stilletjes en afwachten... iek.. nee ook mijn ding niet. plots vlekken in mijn hals op het moment zelfs dat ik het schrijf.. Maar ff geen andere optie zeker Quinn. Ik hoop echt voor jou dat er snel een oplossing komt, denk wel dat het goed is dat je niet in je eigen stad blijft.. x Lieve Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 29 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 De middag doorgebracht op het voetbalveld (gelukkig langs de lijn, niet er in) en dat stralende snoetje maakte dat ook echt de moeite waard. Geen bal doorgelaten, topkeepertje. En daarna langs de Mac, want mama was er toch niet bij In het kader van werken aan je geluk, mensen vertrouwen, niet in gedachten blijven hangen en nog veel meer van de goede adviezen van voorgaande bladzijde die enige inwerktijd nodig hebben. Ik doe mijn best. Nu dat nog gaan geloven. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 29 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2016 Je bent bijna een positivo! Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 30 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Dit weekend leek wel een eiland. Een paar dagen zoals ik me voorstel dat die bij anderen normaal zijn. Merkwaardige ervaring. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Ik las eerst 'eland'. Wat istie toch poëtisch, dacht ik. Maar Quinn, weet je wel dat dit heel, heel, heel goed nieuws is? Dat je dat gevoeld hebt? smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 30 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2016 Yep, welkom to the normal world (is dit wel engels?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 31 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2016 Is eiland minder poëtisch dan basta? Weet niet of het goed nieuws is. Op zich waarschijnlijk wel, maar het voelde tegelijk ook vreemd afstandelijk. Alsof ik van een afstandje aan het kijken was naar mezelf die gezellig gezin aan het spelen was, zeg maar. If that makes any sense at all. The normal world... het staat zover af van wat ik als normaal ben gaan beschouwen, smart. Wat is normaal, wat wil ik als mijn normaal en waarom toch dan ook weer dat afzetten tegen de "normale standaard"? Nou ja, dat dus. Happy monday. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 31 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2016 Quinn dit kan ik nu wel echt goed volgen.. het idee dat je van een afstandje naar een gelukkig gezin kijkt, terwijl je er eigenlijk zelf deel van uitmaakt. Zo ziet de rest van het gezin het toch zeker, en zo zou het ook moeten aanvoelen. Weet dat het tijdelijk is.. je weet ook dat je binnenkort even uit het gezin moet stappen om voor jezelf te kunnen zorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 31 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2016 Sja, wat is normaal, wat bedenk je zelf? Ga het onderzoeken. Onder invloed is niks 'normaal'. Acceptatie, tevreden zijn, overgave....go with the flow. Wie ben jij, wie wil je zijn? Alles, maar niet onder invloed van whatever what. The real you. Ik plaatste onlangs een heftig nummer van Lenny Kur...'Wie ben jij?" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 31 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2016 Zo kruidenthee, daar kom je met een paar woorden! Acceptatie, tevreden zijn, overgave... jep, ik heb nog aardig wat te leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 31 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2016 Ik ook.........wie niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden