basta Geplaatst 31 augustus 2016 Rapport Geplaatst 31 augustus 2016 Nee hoor Lieve, alwéér niet vaag.
Quinn Geplaatst 31 augustus 2016 Rapport Geplaatst 31 augustus 2016 Hmm ja, zelfrespect, zorgen voor jezelf en de voor jou juiste beslissingen nemen. Dag wereld, ik eerst. Moeilijke les, maar ongetwijfeld de moeite waard.
Sita2 Geplaatst 31 augustus 2016 Rapport Geplaatst 31 augustus 2016 Ik ben gestopt om mezelf opnieuw te kunnen respecteren om weer echt te kunnen voelen en trots kunnen zijn dat ik het gevoel een "plaats" kan geven. Moet niet alles op mijn schouders nemen, want kan het toch niet dragen. Ik moet dringend afstappen van het altijd maar proberen goed te doen, daarmee doe ik het niet goed. Zo is het Lieve! Zet 'm op
basta Geplaatst 2 september 2016 Rapport Geplaatst 2 september 2016 Ha lieve, ik zie dat je aanwezig bent, hoe gaat het? Werken en niet drinken: fijn?
basta Geplaatst 2 september 2016 Rapport Geplaatst 2 september 2016 Oh jullie hebben dus een vrijdagmiddagborrel. Blijf je dan niet, met spa rood? Of wil je de verleiding helemaal uitsluiten? Zijn er ook mensen die defensief reageren als je zegt dat je niet meer wilt drinken? Ik maak het heel soms mee, en dat zijn dan meestal mensen die diep in hun hart weten dat ze zelf teveel drinken. Ik heb ook lekker hard gewerkt, ik ben me er nog steeds van bewust hoe fijn het is om niet beneveld te zijn, of pas te zijn geweest.
Peternellie Geplaatst 3 september 2016 Rapport Geplaatst 3 september 2016 Hallo..Ook nieuw hier, niet dat ik nog nooit van de vele forums had gehoord wat alcohol betreft....Heb ooit eens een cursus online gedaan...Denk niet dat hier iemand er nog nooit van heeft gehoord...Maar bij mij werkte het totaal niet!...Elke dagen invullen hoeveel je had gedronken/Waar je was op dat moment/met wie?/en wat je voelde op het moment toen je begon met drinken!.....Pffffff na 2 weken had ik er genoeg van en ben er mee gestopt...En heb ik een stuk of wat sessies gevold bij een verslavingskliniek..die ook eerst heel veel vragenlijsten hadden -mondeling- wel te verstaan. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen.......Maar de houding van de consulent vond ik denigrerend BV. "je drinkt wel veel he? " hoeveel geld kost dat wel niet? " "Ik zelf drink dat spul nooit"....... Echt mijn mond viel open van verbazing..Dacht is dit nu professionele hulp?.. .Ik bedoel als je eindelijk voor jezelf toe geeft, dat je jezelf ervoor schaamt een hele moeilijke stap is om te zeggen "Ik ben alcoholist" ..Tja dacht dat ik geholpen zou worden en niet als een klein kind standjes zou krijgen, Enfin...na zelf weer een hoop aangemodderdt te hebben.....Neem ik nu deze stap om op dit forum te gaan zitten. Vriendelijke groet, Peternellie
Peternellie Geplaatst 3 september 2016 Rapport Geplaatst 3 september 2016 Dank je wel Lieve...heb al wat reacties hier en daar gelezen en dat deed me goed!.....Maar herkenbaar of niet moet en wil het onder controle krijgen dat gedrink!!!!.....Heb mezelf en indrect mijn kinderen redelijk wat keer in gevaar gebracht door dat "gezuip" van mezelf..Waarom doe ik dit toch????..Elke ochtend zeg ik tegen mezelf en nu hou je op ...s'avonds tegen 5 uur wuif ik die gedachte weer weg.... Lieve groet van Peternellie
basta Geplaatst 3 september 2016 Rapport Geplaatst 3 september 2016 Ik las een nauwkeurige beschrijving van welk soort drinker welk medicijn moet hebben. Dus de roes-zoeker moet refusal nemen, en de kick-zoeker antabus. Dit is bij wijze van spreken hoor! Ik zal 'm opzoeken. Ik vind het zo wijs om jezelf te beschermen. Als je weet dat je gezonde verstand rond vijven wordt gegijzeld door je verslaving, dan moet je het voor die tijd beslissen. Heb je bijwerkingen?
basta Geplaatst 3 september 2016 Rapport Geplaatst 3 september 2016 Geweldig! Vergelijk het maar eens met een kater, die metaalachtige smaak (beetje) Om maar te zwijgen van het verschrikkelijke ***-gevoel over jezelf. Tegen lage bloeddruk slik je ook een pilletje. Leve de antibus, dus!
basta Geplaatst 3 september 2016 Rapport Geplaatst 3 september 2016 Dat is een groot en belangrijk verschil! Willen ipv moeten. En Lieve, stel je slikt het een jaar, 'ontslaven' je hersenen dan in dat jaar net zo hard als bij een niet-slikker? Beetje onduidelijk... Gaat het proces van ontwennen enzo gewoon door? In je brein?
kruidenthee67 Geplaatst 13 september 2016 Rapport Geplaatst 13 september 2016 Fijn Lieve, dat het je goed gaat! Jij ook bedankt!
kruidenthee67 Geplaatst 13 september 2016 Rapport Geplaatst 13 september 2016 Nou, naar omstandigheden eigenlijk wel goed. Zit in de goeie beweging. Best nog wel trekmomenten, maar die kan ik nu handelen. Ben heel vastberaden vol te houden. Da's de enige optie! lady jane reageerde hierop 1
basta Geplaatst 13 september 2016 Rapport Geplaatst 13 september 2016 Fijn Lieve! Klinkt heel stevig, optimistisch maar ook realistisch. Al met al is het echt heerlijk om nuchter te zijn, hè? Duizend voordelen.
basta Geplaatst 14 september 2016 Rapport Geplaatst 14 september 2016 Kijk Lieve, voor in je nuchterheidsdoos, bericht van mijnGerrit: "Ik zie veel parallellen met trainen en sport en de motivatie daarin. En dat is ook erg toepasbaar. Inslijpen (trainen) en wakker blijven (scherp zijn) zijn daar erg belangrijk."
kruidenthee67 Geplaatst 20 september 2016 Rapport Geplaatst 20 september 2016 Och Lieve, klagen mag. Het kan soms zo opluchten. Nuchter ervaar je misschien dingen wat sterker, tenminste ik wel. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met: signalen gehad? Maar die maand heb je mooi in the pocket! Morgen dan. Lekker doorgaan!
basta Geplaatst 20 september 2016 Rapport Geplaatst 20 september 2016 Morgen een maand, Lieve, lekker stevige start! Ja, klagen: graag zelfs, dan doe ik mee en dan blijkt alles eigenlijk wel mee te vallen. Jij ook bedankt voor je steun!
lady jane Geplaatst 20 september 2016 Rapport Geplaatst 20 september 2016 zo'n mooie doos als jij heeft er vast geen een basta reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 20 september 2016 Rapport Geplaatst 20 september 2016 Klagen over mannen in het algemeen? Zou ik niet doen Lieve, mannen zijn tenslotte onfeilbaar en perfect. Gods gift to the world, you know basta reageerde hierop 1
basta Geplaatst 20 september 2016 Rapport Geplaatst 20 september 2016 mag je klagen over mannen als die ook op het forum zitten en eigenlijk mag ik gewoon niet klagen over mijn man hoor. Ik voel gewoon nog altijd dat als mijn familie moe begint te worden dan ik denk, een tandje bijsteken nu.. ga dan in overdrive en vaak komt daarna ook die duivel nog ff om de hoek kijken. Recepties, feestje hier feestje daar... leven begint weer zijn oude draai te krijgen.. dus opnieuw opletten.. Dus het wegcijfer-gevaar ligt weer op de loer. (Lijkt wel of ik het over frauderen met je boekhouding heb) Heb je wel eens gekeken hoe ver je kunt gaan met de boel de boel laten? Hoe snel loopt de zaak uit de hand?
basta Geplaatst 20 september 2016 Rapport Geplaatst 20 september 2016 Quinn heeft zeker weer met z'n oloog gepraat, het zelfbeeld is weer opgepoetst. Goed zo! (Dames: sssst!) smart reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 20 september 2016 Rapport Geplaatst 20 september 2016 basta is Oost-Indisch doof voor sarcasme basta reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 21 september 2016 Rapport Geplaatst 21 september 2016 En hoe is het met Lieve vandaag?
basta Geplaatst 22 september 2016 Rapport Geplaatst 22 september 2016 Oef... Gelukkig maar, zelfs ik had het heel erg gevonden als je had gedronken, ik meen het! Kun je nagaan hoe je het zelf had gevonden. Fijn!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden