Spring naar bijdragen

Zandloper


Zandloper

Aanbevolen berichten

klopt, en je wilt niet weten

hoeveel minder- en stoppogingen ikzelf heb moeten doen

ik was 55 toen ik dit forum ontdekte

en mede daardoor bleef de knop om bij mij.

Misschien dat ik een valse illusie koester

als ik dat van anderen hier ook hoop/gun?

Maar het simpele aan de knop om, blijft simpel,

en wanneer en hoe de knop om kan/gaat is voor ieder anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk werkt het voor en bij iedereen anders, maar de basis is wel dezelfde; het probleem met geen maat kunnen houden (of is dat weer een aanname van me?). Wil je echt stoppen? schrijft jane, heeft ze volgens mij ook wel eens elders geschreven. Voor mij is het antwoord heel simpel: ja, ik wil stoppen, maar soms komt daar de toevoeging alleen nu even niet bij. En dan blijf je toch stuk lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil dit toch eve opschrijven ,

Vrijdag zo de mist in gegaan,

Kwam uit de stad,en bij ons zit een koffieboon waar ook van alles word,geschonken

Manlief was binnen,komt daar ook regelmatig,voor een bakkie en ook een biertje.

Ik Ben aan de wijn gegaan,manlief heeft driemaal gevraagd kom we gaan,maar ik Ben blijven zitten.

Volgens mij was ik op een gegeven moment alleen,met de schoonmaker.

Ik was op de fiets,fietsen ging niet meer,lopen ook niet paar keer knalhard op me bek gegaan.

Was vreselijk,heel me gezicht is Blouw en dik ,me oog is gezwollen me neus drie keer zo dik.

Oooh wat Ben ik teleurgesteld in me zelf.

Maar de deur is nu dicht.

Dit wou ik toch eve melden,eerlijk zijn naar mezelf en dit Forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed om eerlijk te zijn, zeker naar jezelf. Het hier opschrijven is een stok achter de deur en een boodschap aan jezelf voor een volgend moeilijk moment. Want moeilijke momenten gaan er natuurlijk weer komen. Op je bek gaan, figuurlijk en letterlijk soms ook, hoort er bij. Opkrabbelen, daar gaat het om. Sterkte vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet zeker dat ik wou drinken,smorgens ging het al door me hoofd.

Toen dacht ik wel?????je weet hoe het af kan lopen.

Ik was al aan het twijfelen Neem ik een refusal of niet.

Denk niet dat refusal voor mij werkt.

In ieder geval als ik in de spiegel kijk,echt wat erg dat ik er zo uitziet,

Oorzaak drank fout fout,fout omdat ik zelf al wist dat het fout zou gaan.waarom dan toch doen,

Zo gevaarlijk ,had zo verkeerd kunnen aflopen.

Is dit me laatste alcohol stuip,ik hoop het het moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed Sita,zit nog veel te veel in het verwerken van deze alcohol stuip.

Het waarom ,me triggers ik moet me echt goed gaan voorbereiden,

Over 3weken gaan we overwinteren op Caribisch gebied,ik blijf 3.5 maanden daar.

Alle vrienden en kennissen zijn aardig aan de drank.

Maar mij deur is dicht,wat nu was vergeet ik niet meer.

Ik kan niet met drank omgaan,en wat een ander doet is niet mijn probleem.

We nemen de eerste niet Sita,jij ook veel kracht en sterkte.

We gaan dit winnen,we lachen de drank uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Zandloper, wat is je plan daar op vakantie? Hoe timmer je het dicht voor jezelf?

 

Bedenk je e.v. voor de buitenwereld een verhaal om e.v. uit te leggen waarom je niet (kan) drinken zodat je jezelf daarmee extra beschermt. Ik heb eerder een keer aan mensen verteld dat ik absoluut niet kon en mocht drinken i.v.m. medicatie die ik slikte. Dat was een enorme stok achter de deur, want als ik dan zou drinken zouden mensen zeggen: ''He, dat is toch gevaarlijk.'' 

 

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ga ook eerlijk vertellen,dat ik niet kan drinken.

Een is te veel,en tien te weinig.

Het alcoholgebruik is erg hoog,op het eiland.

Maar ik wil niet meer,het besef is nu echt daar,zit nu nog met de gevolgen van me uitglijer heeft me echt geraakt in me ziel en hart,nee ik heb hier een keiharde les van gehad.weet me triggers voel ze ook aankomen,dus daar moet ik me voor wappenen.

Vandaag weer dag vier,

Met jou ook goed Sita,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje graf stemming hier,zouden dit weekend naar Duitse familie gaan,maar ik heb besloten om niet mee te gaan.

Heb geen zin,en me gezicht ziet er niet uit.

Dus manlief is pissig,ja ik ook zoek beetje medeleven.moet dit zelf ook weer verwerken,ga de deur ook maar niet uit,heb geen zin in mensen.ben blij dat me dochter nog niet is langs gekomen,ze hoeft me zo ook niet te zien.gadverdamme voel me toch.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het niet echt moeilijk,denk wel veel na,heb ik ook tijd voor.Ben nog niet buiten geweest na me valpartij,manlief heeft het wel aan dochter vertelt.vind ik wel vervelend ,heb bedacht twee dingen ,of leven of zuipen niks er tussen,Ben ook al vanaf 2013bezig om adb te zijn,heb al me schriften weer doorgelezen,me smoesjes of stress ,zielig zijn ,eenzaam voelen,depressie,hekel aan mezelf omdat ik weer me belofte heb verbroken.Ben 64 jaar kom op zeg,wil nog een paar leuke jaren.wil ook niet zeggen dat ik altijd spijt heb gehad ,van me drank gebruik ,maar nu misbruik.Ben nog goed gezond,hou van sporten,en me familie .maar alcohol gaat niet meer gebeuren.me kroeg maatje s zie ik ook niet meer,heb ze niets meer te zeggen,en manlief kan gewoon ze biertje drinken,

Dit heeft moeten gebeuren om me eindelijk wakker te schudden,ik Ben de baas en blijf de baas.laat het maar komen,Ben er klaar voor.

Soms moet je letterlijk met je kop in de goot terecht komen,thats happend.

Ik ga nu het leven vieren ,met al me UPS en downs,die horen bij mij,ook me donkere kant is een stukje van mezelf,zit in de genen.

Maar wel zonder het gif monster dat jarenlang me leven heb verpest,dank jullie alle is fijn dat we niet alleen staan in onze strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat goed Lars

Krabbel weer op,maar de drank heb ik vaarwel gezegd.

Dit heeft zo moeten zijn,om me ogen te openen na jaren van vallen en opstaan,geef ik het op.dit heeft me zo de ogen geopend,waar de hel Ben ik mee bezig ,alles kapot maken voor een roes,nee het leven is vaak al moeilijk zat,en met drank wordt het er niet beter van.

Dus ik ga zo voort,

Hoop gaat voor jou wat beter Lars.

Grt zandloper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...