Ella Geplaatst 21 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2013 Hallo. Mijn naam is Stella. Ik ben een vrouw van 37. Ik stel mij voorzichtig voor omdat ik nog geen stopper ben. Ik drink dagelijks 1 fles wijn, soms 2. Soms een paar dagen niet, maar langer dan een week geen alcohol drinken is mij nog niet gelukt de afgelopen jaren. Ik neem mij dagelijks voor te stoppen om mezelf elke keer weer teleur te stellen. Ik drink al een jaar of 20 op deze manier. Soms minder, soms meer. tijdens de zwangerschappen en vroege kinderjaren van de kinderen dronk ik niet. Maar ik kom er altijd weer in terecht. Ik denk dat mijn drink gedrag een vorm van zelfmedicatie is. Ik kan stoppen met roken, gezond eten, dagelijks sporten en waar ik wil mijn schouders onder zetten. Maar bij het stoppen lukt mij dit niet. Ik ben iemand met een belast verleden, maar heb mijn leven goed op de rit gekregen ondanks mijn geschiedenis. Al veel therapie gevolgd, verwerkt en gegroeid. En toch lukt het niet om te stoppen met de drank. Zodra ik een week niet drink is het een groot vechten en een grote onrust, waardoor ik uiteindelijk weer verval in mijn oude patroon. Ik ben enorm teleurgesteld in mijzelf en al mijn pogingen die niet zijn gelukt. Het vertrouwen in ooit echt te kunnen stoppen ben ik dan ook kwijt, maar ik weet ook dat ik zo niet voor altijd door kan gaan. Ik weet niet waar ik de daadkracht vandaan kan halen om voor eens en voor altijd te stoppen met drinken. Ik durf het ook niet meer, omdat ik ook weet dat ik mezelf teleur ga stellen. Het is een groot zoeken naar een sleutel. Hopelijk kan ik hier leren van mensen die dit wel is gelukt. Stella Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 21 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2013 Hoi Stella, Moedig je hier voor te stellen. Dat is nou net het probleem van ons alcoholisten dat we niet kunnen stoppen. Het is een ziekte. Bij de AA zeggen ze dat het een soort allergie is. Het lijkt dat dat bij jou ook het geval is. Ik ben vele, vele malen gestopt. Gooide het door de gootsteen. Maar vaak binnen een uur kocht ik alweer nieuwe drank. Terwijl ik het echt meende dat ik stoppen wilde. Ik begreep er niets van en was op het laatst wanhopig. Met behulp van de AA en in het begin Refusal lukte het me 4 1/2 jaar nuchter te blijven. Toen dacht ik het wel weer eens te kunnen proberen. Wat stom was dat!! Een veel gemaakte fout. Het kost me nu heel veel moeite er weer los van te komen. Nu doe ik het met behulp van Refusal en denk dat ik dat maar eens een jaartje ga slikken tot het weer echt uit mijn gedachten is. Bij AA heb ik heel veel geleerd en het lotgenotencontact is ook heel steunend. Toch nog anders dan een Forum. Maar ieder moet zijn eigen weg naar nuchterheid vinden. Ik wens je heel veel succes! Geef de moed niet op maar zoek hoe dan ook hulp. Alleen lukt het je niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 21 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2013 Dank je Hanneke, De AA ben ik al meerdere malen naar toe geweest, maar ik voel er niets mee. Ik zal moeten zoeken naar een andere vorm van hulp denk ik. Vandaag geen wijn in huis. Dat geeft altijd veel rust. Op naar morgen. Helaas over een paar dagen lijkt het hele stoppen al weer een niet echte noodzaak. Dat jij na 4 1/2 jaar toch weer bent terug gevallen en toch weer gestopt dat vind ik heel knap. 4 1/2 jaar is echt lang. jij schrijft over Refusal en dat een jaar slikken tot het weer uit jou gedachten is. Is daar een heel jaar voor nodig? Niet te overzien voor mij, een jaar.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2013 Hoi Stella goeie avond en welkom op ons forum, Allereerst een grote bos :present: :present: :present: :present: :present: :present: voor jou, stop ze maar gauw in een vaas. Je schrijft dat je zodra je een week niet drinkt, er onrust komt. Maar die onrust wordt juist veroorzaakt door de behoefte aan drank, waar je nu nog aan toe geeft. Door de teleurstelling krijg je weer een neg. zelfbeeld en ga je weer drinken. Zo kom je in de bekende cirkel terecht waar het moeilijk uit komen is. Ja en het idee na een paar dagen dat het allemaal wel mee valt, kennen we allemaal. Het bekende duiveltje dat op je schouders mee kijkt en in je oor fluistert "Kom op Stella pak vandaag maar wijn, morgen ga je echt beginnen met stoppen". Jij kan het drinken nog uitstellen, ik kon dat niet. Zei wel "morgen stop ik" maar de dag daarna begon ik weer. Wat sommigen hier doen is het per dag bekijken, dat is prettiger en goed te overzien, misschien is dat voor jou ook beter. Dus niet te ver vooruit kijken. En als het je lukt om adb. te worden moet jij eens kijken hoe jouw neg. zelfbeeld verdwijnt en er een positieve kijk voor terug komt. Jij bent ook een mens dus waarom zou het jou niet lukken? We hebben hier wat draadjes met speciale onderwerpen waaronder een baclofendraadje. Baclofen neemt de trek in drank vaak weg en het maakt je rustiger. BB. kan je daar heel goed mee helpen als je daar vragen over hebt. Verder hebben we ook een ditjes en datjes, dagdraad. Daar zitten we eigenlijk altijd en is een soort virtuele huiskamer. Wip daar ook eens binnen? En blijf komen zodat je niet het gevoel krijgt dat je alleen bent in je strijd tegen de alc. En... en das heel belangrijk, je kan vallen hé dat gebeurd hier ook wel eens, maar wat er ook gebeurd, sta altijd op. Je kan het, zeker weten. Ik hoop dat je kinderen dadelijk een moeder krijgen die er zonder alc. helemaal voor hun is, dat verdiend ieder kind. Ik wens je heel veel succes en hoop je vaker hier te zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 21 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2013 Dank je Bolletje voor jou aardige bericht. Dat stel ik op prijs. Ik ben vandaag maar weer " gestopt". Hoe lang ik het vol ga houden zal ik zien. Uitstellen zet ook geen zoden aan de dijk, want ik verval altijd weer en weer en weer. En of ik elke dag drink of 3 keer per week, ik ben er dagelijks mee bezig. Ik zou graag horen bij welke hulp mensen ervaringen hebben. De AA ben ik meerdere malen geweest en dat heeft niet mijn voorkeur. Ik zal hulp moeten zoeken bij het stoppen, want het gaat mij alleen niet lukken. Ik ga ook de moed verzamelen langs mijn huisarts te gaan om dit te bespreken en eens te vragen naar de middelen die jij noemt. Nogmaals bedankt voor de bemoedigende woorden en de tips. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2013 Welkom Stella, als je toch dagelijks met drank bezig bent, kun je die tijd net zo goed gebruiken om met niet drinken hier bezig te zijn.Lees wat oudere berichten, draadjes met tips en thema's en blijf in contact met ons. Ook wij waren waar jij nu bent en ook ik kon wat jij straks ook gaat kunnen. Het lijkt een vicieuse cirkel soms, maar je kunt hem doorbreken meis. Ik moest er 55 voor worden, en ontdekte toen deze site en de training van tactive. Jij ligt bijna 20 jaar op me voor, dus wat een mooie tijd kun je nog in het vooruitzicht hebben dan. Mijn ervaring was dat de therapieen en inzichten pas een goede bodem vonden toen de drankkraan dichtging en er weer water (en thee) over de akkers ging. De zaadjes ontkiemden en ik oogst nu al weer een hele poos. Maar het voorwerk deed ik ook al toen ik nog dronk, maar me meer bewust was dat ik wilde stoppen. Dat stuk kun je blijkbaar niet overslaan. Deze fase is er niet voor niets. de knop gaat om, reken maar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 21 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2013 Hallo Stella, Ook van mij welkom hier. Het heeft bij mij ook lang geduurd voordat de knop definitief om was. Ik dronk ook uit zelfmedicatie, enerzijds vanwege een moeilijk verleden (net als jij therapieën gehad e.d.) en anderzijds chronische pijn. Uiteindelijk ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik aan de pijn niets kan veranderen, alleen aan de manier waarop ik ermee omga. Ik heb de internetbehandeling van Tactive gevolgd. Daar ontdek je waarom je drinkt, je houdt een alcoholschrift bij en ontwikkelt alternatieven voor moeilijke momenten. Ik heb daar veel van geleerd. Wat al gezegd is: iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik hoop dat jij de jouwe snel vindt. Geef de moed niet op en bekijk het dag voor dag, desnoods uur voor uur. Succes en hou vol. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 22 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juli 2013 Bedankt Jane en Lytse. Deze verhalen geven zeker hoop. Knap van jullie zeg. Wou dat ik al zo sterk was. De internetbehandeling heb ik naar zitten kijken. Lijkt me wel wat, maar kost me ook mijn eigen bijdrage. Dat vind ik dan weer zonde als ik het niet vol hou. Ja, ik klink als een slappe hap. Maar dat ben ik wat de drank aan gaat ook! Vandaag dag 2 als stopper. Niet de moeilijkste voor mij, die komt over een dag of 2 a 3. Morgen ga ik op vakantie, gewoon, hier in ons kikkerlandje, maar ga toch proberen deze vakantie als niet drinker door te brengen! Als ik nog gestopt ben als ik terug ben, dan meld ik me voor die behandeling hier aan. Ik hou jullie op de hoogte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2013 succes meis en die eigen bijdrage is beter besteeds dan wanneer je drank voor dat geld koopt. fijne droge vakantie:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 23 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Weet niet of jet dit nog leest: Maar een fijne droge, vakantie Stella. En die eigen bijdrage: ik heb laatst uitgerekend wat matig drinken me kost. Ik kwam op 1200 Euro per jaar!!!! Een paar pilsjes per dag alleen maar. Dan is die eigen bijdrage toch niets!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Metijs Geplaatst 23 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Ha Stella!! Welkom op het forum! Die eigen bijdrage wordt waarschijnlijk het mooiste kadootje wat je je zelf ooit gegeven hebt!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 23 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Dat is inderdaad waar! En, ik ben wel op vakantie, maar heb gewoon internet hoor. Wel nodig ook. Vandaag al een moeilijke dag. Ik moest mij bedwingen geen flesje wijn in de winkel te kopen. Het leek me nogal aantrekkelijk zo voor de avond. Ik heb het niet gedaan. En dat vind ik maar zielig voor mezelf. De internetbehandeling ga ik ook doen, want ik heb niet de illusie dat ik het stoppen heel lang vol ga houden. Proberen blijf ik het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 23 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Hoi Stella, welkom, maar wat een flutsmoesje zeg die eigen bijdrage Zoals gezegd, die heb je immers in no time terugverdiend? Je kunt het ook zien als een mooie stok achter de deur. Je wilt immers niet dat het weggegooid geld wordt? Oh ja, je noemt het voorzichtig voorstellen. Maar ik heb zelden een duidelijker voorstelronde gelezen. Complimenten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 23 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Dank je wel Dylan voor jou bericht. Flutsmoesje? Misschien wel ja. Maar ik weet dat i mezelf weer ga teleurstellen. Dat is het punt. Maar, ik ga me toch aanmelden. Heb me er even in verdiept en ook gezien dat een terugval prima binnen het programma past. Mijn drank gebruik kost mij zomaar tussen de 100 en 150 euro per maand schat ik in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 23 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Hi Stella, Ik heb je al begroet op de dagdraad. Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst! Dat geldt in positieve zin en ook in negatieve zin. Ook al ben je al een aantal keren teruggevallen, dat zegt niets. Er komt ook voor jou een moment waarop het wél lukt! Je groeit er naar toe. Als je jezelf blijft zeggen dat het toch niet zal lukken, dan beïnvloedt dat je zo negatief. Zeg elke dag tegen jezelf: deze keer lukt het wél! Hoed moed hoor. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 23 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juli 2013 Dank je Lytse. Zal deze op mijn koelkast plakken ;-). Het is zo dubbel; want iets in mij wil ook helemaal niet stoppen. Hoe langer de poging, hoe sterker dat stemmetje is. Maar, ik ga er voor; deze keer lukt het wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden