Spring naar bijdragen

Donderdag 21 juli


Claartje

Aanbevolen berichten

Lars, ik ga nog steeds goed.

Voel me alleen af en toe wat eenzaam in mijn "strijd" tegen alcohol.

Dan heb ik weer eens de behoefte aan het saamhorigheidsgevoel en het "samen staan we sterk".

 

Mooi dat je verliefd bent, En helemaal mooi dat het wederzijds is. Dat maakt alles dan een stuk lichter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jammer Agnieta,

Dat bloedprikken is toch wel belangrijk

Jammer, dat je je zo druk maakt van tevoren

En die medicatie was toch voor die hele hoge bloeddruk?

Dan is het helemaal belangrijk om dat in te nemen

En ja, die bijsluiters...als je die van a tot z leest durf je bijna ook geen paracetamolletje meer te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik jou zo lees, Ag, over die paniekaanvallen en de rest lijkt het net alsof ik naar mijn vrouw zit te luisteren.

Hormoonpleisters die eerder werden genoemd zul je waarschijnlijk helemaal niet durven te  gebruiken als je de bijsluiter leest.

 

Mijn vrouw krijgt geen hormoonpleisters van de HA, vanwege het gevaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had net een hele lange discussie met mijn zoon.

Het begon met de rimpels van mijn ex-collega, daardoor kwamen we op roken en daardoor op de foto's die tegenwoordig op de pakjes sigaretten staan. En over de nutteloosheid of het nut daarvan. Blablabla.

En toen kwamen we op verslaving. Hij is verslaafd geweest aan blowen en roken dus hij zei nogal superieur dat hij precies weet hoe een verslaafd brein werkt. Ik weet dat natuurlijk ook als geen ander en even flitste het door mijn hoofd dat het nu een mooie kans zou zijn om te vertellen dat ik ook jarenlang verslaafd was. (ik twijfelde nog over dat woordje "was")

Maar heb het toch niet verteld.

Blijkt dus ook dat hij geen idee heeft van mijn verslaving. Terwijl dat volgens sommige mensen onmogelijk is om zoiets te verbergen voor je directe omgeving.

Ik denk dat het wel goed komt met hem. Hij heeft er een goede kijk op.

En zolang zijn flessen in zijn slaapkamer nog halfvol zijn ipv leeg is dat ook een goed teken :) 

Dat wilde ik even kwijt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou een mooie aanleiding zijn geweest Rosa. Maar de gelegenheid komt nog wel een keer. En fijn dat hij niet wegglijdt en een oplettende moeder heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, denk het ook MijnGerrit. Ik sta er ook steeds positiever tegenover om het te vertellen. Ook als waarschuwing dat hij misschien ook een groter risico loopt.

 

Agnieta, mijn zoon is 18.

 

Straks weer heerlijk op de fiets naar mijn werk.

 

Wens iedereen een fijne dag, geniet ervan en neem de eerste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk het ook niet Agnieta.

Maar ik ben niet trots op sommige dingen die in het verleden zijn gebeurd door mijn alcoholgebruik.

Om maar 1 voorbeeldje te noemen: Jaren geleden was hij lelijk gevallen tijdens het met een skateboard hangen achter een fiets van een vriendje.

Ik kon pas de volgende dag naar de spoedeisende hulp omdat ik op dat moment teveel gedronken had. Bleek dat zijn arm in het gips moest.

Ik schaam me daar nog voor als ik daar aan terugdenk. En zo zijn er nog wat voorvallen geweest.

Maar daarentegen zeggen mijn kinderen regelmatig tegen me dat ik een goede moeder ben en daar ben ik dan wel weer trots op :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb daar ook wel moeite mee A3b.

Hij heeft heel veel vrienden en ze zorgen om de beurt voor wat drank. Komt niet dagelijks voor. Dus de resten moet hij toch ergens kwijt. Hij drinkt het in ieder geval niet in zijn eentje op. Dat vind ik positief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...