Spring naar bijdragen

Donderdag 14 juli


Aanbevolen berichten

Goede morgen allemaal,

 

Zit nog met een stapeltje kranten voor me, die van de vakantietijd.. heb besloten alleen nog

de strips en overlijdensadvertenties te lezen, anders kom ik nooit meer "bij"...

 

Regenboog, je bericht is er één van op een punt zijn van "de moed opgegeven hebben".

Zelf heb ik meermalen op zo'n punt gezeten. Alles kon me gestolen worden, het makkelijkst was het

om mezelf maar gewoon dood te zuipen, als ik maar niet meer hoefde te veranderen wat ik veranderen moest

om de drank te laten staan..

 

Toch, en dat doe jij nu eigenlijk ook, bleef ik signalen om hulp uitzenden. Dat die signalen door anderen als

irritant, confronterend, ongewenst en weet ik wat werden ervaren, daar stond ik niet bij stil.. vanuit mijn moedeloosheid

maar nog net niet levensmoeheid bleef ik hopen op een wonder of zo iets..

 

Dat zgn. wonder gebeurde echter niet vanzelf, ik heb daar uiteindelijk tóch moed voor moeten opbrengen.

Hoe die moed tot me gekomen is weet ik ook niet precies, maar het wonder gebeurde pas toen ik

mijn opgegeven moed tóch weer opzocht en heel klein stukje bij heel klein beetje de confrontatie met

alle gevoelens, het leven met een voortdurende overvloed van prikkels tegemoet trad en me er voor openstelde.

Daar heb ik hulp bij gehad, voor een belangrijk deel in de vorm van ervaringen van mensen die in hetzelfde schuitje

hadden gezeten als ik en die die stap al wel gezet hadden, die al langere tijd droog stonden en daar een normaal

leven mee hadden kunnen (her)opbouwen.

 

Regenboog, je wilt terug naar je kluizenaarsbestaan. Dat zou de makkelijkste weg zijn. Maar je aanwezigheid op dit

forum vertelt ons dat je dat kluizenaarsbestaan (zowel mentaal als fysiek) eigenlijk niet meer wilt.

Om uit die put te raken zul je moeten klimmen. Van alle kanten kunnen je laddertjes worden aangereikt, maar de

beslissing en uiteindelijk de actie om te gaan klimmen zal alleen van jouzelf moeten komen.

Klim nou maar, je wordt er moe van, misschien af en toe angstig, maar je gaat er niet dood aan. En eenmaal boven

zul je blij zijn dat je weer in het "daglicht" staat, en zul je misschien graag helpen om een lotgenoot die nog in die put zit

een laddertje toe te steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Goedemorgen..

 

Dagpact: 

Claartje

Lars 

Momentum 

Nadia

Agnieta

Asterix 

Rapilos

Spirit

Ik dacht, goh, ik ben er afgeknikkerd.

Maar ha,ha, had me nog niet eens aangemeld.

En sorry, spirit, onze berichten kruiste elkaar.

Je staat er nu weer op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze HA is ook al een paar jaar met pensioen, maar hier is het dus het tegenovergestelde.

Nu hebben we een Turk, nu heb ik op zich niks tegen een Turk als HA, maar maar moet hij wel fatsoenlijk Nederlands kunnen... :blush:

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speciaal voor de uitzending van Louis Theroux had ik ingelogd, maar dan lees ik meestal even de dag door en zag dat Asterix het al had gemeld.

Ik weet niet of het dezelfde aflevering is als laatst op Canvas was, maar in mijn TV gids staat "in deze nieuwe reeks afleveringen '.

Nog een paar cijfers:

In Ned. wordt per hoofd v.d. bevolking jaarlijks 7 liter pure alc. gedronken (wat nog niet veel zegt als je er geen cijfers uit de ons omringende landen bij hebt.)

30.000 mensen kloppen aan bij een hulpinstantie voor een alc.probleem.

850 personen sterven aan alc.misbruik

rond de 700 jongeren worden in het ZH behandeld voor een alc. vergiftiging.

Dat laatste vind ik nog het meest verontrustend, ik dacht dat dat cijfer wat aan het dalen was.

NPO 3 21.05 uur

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een Bosniër als dierenarts. Z'n Nederlands is niet heel erg goed, maar onze oudste hond leeft al

acht jaar onder zijn gezondheidsbewind, en is, behalve wat krakkemikkig (leeftijd), nog  steeds gezond, dus hij zal wel wat goeds hebben.

En hij is heel lief, die dierenarts dus. Zowel voor de dieren als voor de baasjes.

 

Mijn tandarts daarentegen is op en top Nederlandse, maar die zegt bijna geen woord. Gelukkig maar, als je daar met

open mond in die stoel zit is een gesprek niet eenvoudig te voeren. Mijn gebit is, behalve wat krakkemikkig (leeftijd) nog altijd 100% van mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn bloeduitslagen waren goed, tot mijn verbazing/opluchting. Als dat niet zo was geweest, zou het een waarschuwing zijn geweest en zou ik "beter mijn best doen". Sinds een paar dagen niet gedronken en dat gaat goed, het is het volhouden, dat het probleem is.

Als ik erachter kan komen waarom dat ineens verandert, ben ik een eind verder.

Naar de bottendokter geweest, die heeft nog wat recht gezet, dus ik kan er weer een half jaar tegen. hopelijk.

Nu nog mijn ogen laten opmeten en een nieuwe bril.

Een mens moet altijd zo veel. Het weekend het huis vol gasten gehad, ik vind het nog steeds leuk en het geld is meer dan welkom, maar merk toch dat het me steeds meer moeite kost, vooral emotioneel (of zo). Als mijn hulp niet elke week een uur kwam, zou ik er mee stoppen, denk ik.

Mijn tuin staart me ook steeds aan en daar komt geen eind aan. De man die me daar wel eens bij hielp, is 5 weken op vakantie.

Mijn gras houd ik wel goed bij, dat is mijn eer te na dat dat verslonst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, tandarts was ik ook nog geweest, nadat de mondhyg. op de X foto botafbraak had gezien. Er zijn weer 2 foto's gemaakt en die kies moet eruit, anders vreet hij zich door het kaakbot heen. Er is ooit een stukje naald afgebroken bij een zenuwbehandeling en dat veroorzaakt (weer) een ontsteking).

Andere oplossing niet mogelijk en zo verlies je toch stukken van je gebit, maar gelukkig heeft de Nederlandse vrl. tandarts heel duidelijk gezegd dat ik met mijn eigen gebit de kist in ga. :lol:  Ben ik blij mee, echt waar.

Gaat na haar vakantie gebeuren. Kan ook zijn dat ik dit al gemeld heb hier, maar ik ben nu eenmaal erg bezig met mijn gebit en dat van mijn toenmalige kinderen, die nog ongeschonden en ongeboord de middelbare leeftijd bereikten.

 

Wat werkt dat vreselijk met die laptop, sla steeds verkeerde toetsen aan, kennelijk of raak ze p/o aan met andere vingers en weet dan niet hoe terug te komen. Bovendien trek ik mijn schouders op, want tafel staat te hoog. Kan me niet voorstellen dat er mensen zo"n die met zo'n ding in bed liggen.

Boven heb ik een bueau + stoel en normale pc. Ik stop dus maar eens.

Fijne dag verder en sterkte voor degenen die dat nodig hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben maar even binnen en buiten.
Zo dadelijk bezoek en dan nog verder rommelen. Dochter vertrekt morgen naar Spanje voor 10 dagen met vriendinnetjes.

Regenboog  :lips: 
Mooie reacties van Wijfie, Agnieta en Kohtje. 
Nooit opgeven. Even mag maar nooit voor altijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lotgenoten,

Door lang niet meer te drinken komt de onderliggende reden van drinken naar boven.

Maandag spreek ik een psychiater en krijg ik wrs medicatie voorgeschreven. Ritalin ….

Ik wilde vandaag drinken maar was zo moe dat zelfs eten niet lukte dus ben ik gaan slapen. De hulpverlening weet van dit alles en we hebben zeker contact. Zelfs vandaag nog.

Ja ik ben op en kapot. Ik kan even niet meer. Ben nu wakker en las jullie reacties…. De prikkels komen opnieuw heftig binnen … geluiden en wat niet meer …. Dus ik doe wat ik al jaren deed, drinken. En daarmee wil ik jullie niet provoceren.

Maar ik ga er medicatie tegen krijgen …. Goddank.

Hartelijk dank voor jullie reacties en PB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet het hoe uit te leggen ... maar

Als je alsmaar met messen gestoken wordt en je voelt het minder door alcohol

Als je alle geluiden altijd door je hele lijf voelt galmen en alcohol helpt dit te dragen ....

Als je .....

Wat zou jij dan doen ...

Ik moet nu afsluiten. Tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...