Spring naar bijdragen

Voorstellen

roodborstje

Aanbevolen berichten

• 3 weeks later...

Fijn weekend Roodborstje.

Een paar dagen geleden schreef je dat je er nog niet was. Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt, maar met zo'n fijne week ben je wel weer een stapje dichterbij, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halle Roodborstje, goed om weer van je te horen.

Ik heb je draadje even teruggelezen. Ik had het idee dat je wilde stoppen. Als ik je laatste bericht lees, dan twijfel ik daaraan.

Begrijp me goed, ik heb geen problemen met mensen die willen minderen hoor. Dat heb ik ook geprobeerd. Voor mij was het niet mogelijk; voor sommige anderen wel.

Hoe dan ook, fijn dat je het zo hebt kunnen beperken dat je daar trots over bent! Wat zijn je plannen nu verder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roodborstje,

Hoe gaat ie nu? De trek overleefd?

Voor mij is niet helemaal duidelijk welke kant je opwilt.

En dat hoeft ook niet als jij het maar weet  :)

Voor mij betekent alcohol de baas dat ik niet meer drink.

Ik weet en heb ervaren dat af en toe een drankje niet kan bij mij.

Sterker nog, het houdt patronen in stand, en de trek blijft bestaan.

Kortom, ik blijf worstelen en dat kost mij veel energie.

Misschien werkt dat bij jou wel anders, en als het je doel is om te minderen

en het lukt is dat natuurlijk helemaal top.

Ben benieuwd hoe je pad verder zal gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Hallo even voorstellen
ik ben een man van 55jaar en 30 jaar verslaafd aan alcohol
ben net 5 weken uit kliniek eerste weken dacht ik als dit het is makkie maar weet ondertussen wel beter
heb het op moment zeer zwaar weet dat ik dingen moet gaan doen maar energie ontbreekt
sta op moment nog wel droog dus 15 weken maar wat heb ik het onderschat wat een * gevecht
dacht dat ik het met de handvatten van kliniek wel zou redden niet maar nix is minder waar en voel me ook
niet veel beter dan voorheen wel gehoopt ga 2 keer per week sporten om maar een stok achter de deur
te hebben om wat te doen ik hoop dat er meer mensen zijn met dit gevoel hoop dat ik
Hier wat steun uit kan putten op hier af en toe te lezen weet dat ik niet de enihe ben
nou groetjes en tot later

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje bor voor reactie

weet niet precies wat je bedoeld met dag draad dit is eerste keer voor mij

en gelijk ook een hele stap maar gaat goed komen hoop ik

antwword op je vraag ik heb nazorg aangevraagd maar duurt nu al 3 weken

hoop aan komende week bericht te krijgen

en ja het is lastig om uit beschermde omgeving te komen

valt mij echt tegen maar ga er nog steeds voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé bono, goed dat je het forum hebt gevonden. Bor wees je al op de dagdraad, een prima toevoeging voor elke dag. Als je in dit subforum (de Wie is Wie) op het zwarte rechthoekje rechtsboven met "start nieuw onderwerp" klikt, kun je je eigen voorsteltopic openen. Dan kunnen mensen je gemakkelijker vinden en heb je een eigen plek om voor jezelf te schrijven.

Edit: ontzettend spuit elf, maar de bedoeling was goed ;)

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Goedemorgen, na een redelijk goede zomer sluipt mijn drinkpatroon er weer in.

Ik heb tot nu toe gedacht dat ik het met mate wel zou kunnen, maar niet dus.

Ik wil echt volledig stoppen. Claartje die ik in de zomer gevolgd heb is voor mij daar een mooi voorbeeld van.

Ik ga vanaf vandaag gewoon tellen.

Dus vandaag dag 1 AdB, van vele..

Lees zojuist ook bericht van roberto en forummer, wat mij triggert 'wat heb je nodig'.

Nou gewoon hier zijn, me bewust worden van mijn patroon en hopelijk gaan mensen ook reageren dat geeft mij steun.

bewerkt door roodborstje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roodborstje,

Ik heb net je draadje doorgelezen en herken mezelf heel erg in je! Dit is nu mijn 4e dag dat ik weer begonnen ben met stoppen, deze keer ga ik er helemaal voor, gewoon even niks. Als dat even voor altijd kan worden zou dat heel fijn zijn, maar voorlopig gewoon even niks.

Ik merk dat alle regeltjes over de ene dag wel een de andere niet en hoeveel dan wel of niet ten eerste nooit nageleefd worden en daarbij ook heel veel energie kosten, gevolgd door schuldgevoel, slecht gevoel en andere energie vretende en negatieve gevoelens.

Gister had ik het even moeilijk, maar vandaag neem ik de eerste opnieuw niet!

Je schreef over een app die jou eerder goed heeft geholpen, welke is dat? Heb ik ook wel behoefte aan.

Ik heb net als jij (nog steeds?) een man die ook lekker drinkt, maar wel gewoon kan stoppen. Het is thuis dus mijn strijd en ik heb geen zin om er een punt van te maken. Als ik af en toe gewoon wat op mijn telefoon kan tokkelen en ondertussen stilletjes moed kan verzamelen om door te zetten, zou dat heel handig zijn.

Succes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 2.

Maar heel eerlijk ik vond gisteravond lastig. Ben wat handwerk gaan doen om met mijn handen bezig te zijn en gedachten te verzetten. Maar het heeft geholpen!

Moeps dank je wel voor jouw berichtje en idd het is je eigen gevecht. De app is alcohol in de hand. En wat mij helpt bij een moeilijk moment om de app te pakken en te lezen wat mijn motivatie is om te stoppen. Dat heb je nl genoteerd in nuchtere situatie en kan in zwak moment enorm binnen komen. Misschien is het iets wat je kan helpen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Roodborstje, ik heb je draadje gelezen en ja, herkenbaar. Ik ben 2 weken gestopt, en dit weekend ging het mis. Het leek alsof het gewoon gebeurde, in een split second nam de verslaving het over en voor ik het wist ging het mis. De trigger was een familiebezoek. En het idee: ik kan het wel aan na 2 drankjes te stoppen (nee dus). Ik merk dat ik na die uitglijder helemaal in de zelf-veroordeling terecht kom, een gevoel van mislukt zijn en falen. Het forum heeft me vanochtend enorm geholpen wat minder streng te zijn naar mezelf. Daarnaast moet ik echt concluderen dat minderen voor mij niet werkt. Een eerste dag wel maar al heel snel neemt de verslaving het weer over. Alsof ik ineens rechts word ingehaald door een snelheidsduivel, voor je het weet zit ie voor je. Ongelooflijk hoe dat werkt. Ik kan echt niet matig drinken. Binnen no time zit ik -minstens- op het oude niveau. Terwijl nuchter en helder zijn zoooo fijn was de afgelopen weken. Ook op m'n werk, en 's avonds thuis, alles werd beter. Jij bent al weer vier dagen droog, maar daarvoor ook een tijdje he. Hartstikke goed! Zet 'm op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...