Spring naar bijdragen

Terug van weggeweest

Sita2

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Je hebt gelijk Lars! En wat ontzettend aardig! Ik denk te lezen (kort) dat je een lastige periode hier op het forum heb gehad?? En ook sorry Smart en Vol voor het niet reageren.

Dus wat moet ik schrijven, wat kan ik vertellen, anders dan ik al heb gedaan... I.p.v. constructief bezig te blijven, reageer ik dus met destructief gedrag nl drinken.

Sita

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In jouw huidige omstandigheden doe je wat moet: kop boven water.

Ook dan zijn er keuzes, boven de allerbeste keuzes die er wellicht ook zijn... (?)

Schaam je niet.

Hang je ook niet op aan de paar mensen hier die jou nu zien staan. Je mot het zelf doen dolfijntje....

En ik vind het wel jammer. Wellicht kun je hier iets meer delen over je verhalen?

Ik leef mee... daaro gebeurt nogal wat.... pittig, maar ook een avontuur wat je kan beinvloeden ten gunste van het geheel.

Als moeder/vrouw heb je vaak nog ergens iets extra's......: om te geven maar ook om te nemen.

Kies goed meid! Voor je eigen lijf on the first place.

Daar kan de rest weer op bouwen.

Zou je kunnen minderen met drinken? Of is het bij jou ook alles of niets?

Hopelijk lees ik je morgen verder.

Wish you all the best! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 29 September 2016 - 08:01

Ik ben zo benieuwd hoe het met Sita is.

Geen bericht, goed bericht?

Lieve Sita,

Ik heb mijn berichtje gekopieerd.

Niet voor mezelf, maar om je te laten zien dat er heus aan je gedacht wordt.

Hier, op deze plek weten we allemaal hoe ontzettend moeilijk het is, kan zijn 

om de vicieuze cirkel te doorbreken.

En dat je dat zelf moet doen, maar niet alleen. 

Je staat er niet alleen voor.

Ook al voel je dat nu zo.

Je weet het allemaal wel, hoe 'het moet',

En toch kies je anders. Herkenbaar.

Maar, je bent weer hier.

Je kúnt anders kiezen.

Wat jij daar voor nodig hebt, weet je alleen zelf.

Wat ik inmiddels weet is dat drank laten staan voor mij een voorwaarde is om het anders te doen.

En dat een terugval niet het einde van de wereld is, ook al lijkt dat misschien nu zo.

Wat heb je nodig Sita?

Om het vandaag anders te doen?

Fijn om je te lezen, ik wens je sterkte en succes.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita,

Ik heb net je draadje vluchtig doorgelezen.

Wat je hier nu moet vertellen?

Gewoon dat het voor de zoveelste keer niet goed gaat.

Dat herkennen wij allemaal.

Of je nou wel of niet door iemand hier gemist wordt lijkt mij niet relevant.

Maar dat zegt wel iets over jou zelf.

Gewoon weer opnieuw proberen en de draad hier weer oppikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita, ik ben blij je weer te lezen.

Denken dat je niet gemist wordt.... als dat een reden zou zijn om hier niet meer te schrijven dan was hier bijna niemand meer, denk ik.

Ik schrijf net zo lang hier tot me gezegd wordt dat ze me kunnen missen als kiespijn. ;) 

En dan blijf ik schrijven om mezelf te "rehabiliteren". Etc.

Dus wat moet ik schrijven, wat kan ik vertellen, anders dan ik al heb gedaan...

Wat te schrijven, anders dan je al gedaan hebt? Moet dat dan? Anders vertellen dan je doet?

Als je lang genoeg blijft schrijven wat je al gedaan hebt zul je na verloop van tijd zien dat je langzaam aan anders bent gaan doen. (bij de meesten dan, hè..)

Verandering gaat vaak onopgemerkt, niet schoksgewijs en/of met grote sprongen. Het is als evolutie. Af en toe een (klein) sprongetje,

maar meestal vloeiend, geleidelijk... (de DAF-variomatic)

Sterkte in "het paradijs". :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje, ben echt geraakt jullie zo te lezen. Toch gemist :blush:  :)  Dank jullie wel.

Jullie hebben gelijk. Als ik me niet meld, gebeurt er niets, en blijf ik het alleen doen terwijl dat niet helemaal hoeft.

Daar zit ook een stuk van het probleem. 

Ik wil ook altijd graag alles zelf doen :blush:  en ik vind dan bovendien ook nog dat ik dat allemaal heel goed moet doen.

En nu ben ik benieuwd naar jullie :heart:

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heb je nodig Sita?

Om het vandaag anders te doen?

Fijn om je te lezen, ik wens je sterkte en succes.

:heart:

Lieve Kruidenthee, dank je wel. Wist ik het maar... In ieder geval dit warme bad en het vandaag ook weer hier schrijven. Vandaag niet drinken is al geen optie meer, maar binnen de perken houden misschien wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk maar aan morgenochtend, je gaat jezelf hartelijk bedanken als je nu stopt, Sita

Willen jullie daar blijven, of is het tijdelijk? (Misschien te privacy-gevoelig)

Dat is wel belangrijk voor je instelling, ook ivm het kind dat niet kan wennen. Een vriendin van me is naar Frankrijk geemigreerd, haar zoon (11) vond het vreselijk. 'Ik haat jullie, ik haat dit land, ik haat mijn school enz'

Toen hebben ze, na een hele tijd, een datum afgesproken: ik geloof zes maanden. Als hij dan nog zo ongelukkig was, gingen ze terug.

Maar met de belofte dat hij alles op alles ging zetten.

Einde: ze zijn teruggegaan.

Ik was heel erg blij voor hem, hij had zo zijn best gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, fijn om te lezen. Voor de jongen waar ik over schreef is het zo goed geweest, hij heeft het gevoel gekregen dat er voor zijn geluk wordt gekozen wanneer de nood hoog is, heel veilig. (Hij was heel onzeker en labiel)

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen (bij jou?),

Ik heb je draadje doorgelezen en jullie lijken me een stoer en moedig gezin met een moeder met pit. En een alcoholverslaving. Waar ze van af wil. En dat gaat haar lukken.

Zou je iets willen doen? Je bent slim en die hersens mag je gebruiken. Lees je posts op je eigen draadje sinds eind juni door met zo veel mogelijk distantie. En schrijf vervolgens in maximaal vijf punten een plan op voor de komende drie maanden. Om van de drank af te komen. Dat wil je namelijk. Alleen je verslaving zit je in de weg.

Post je plan hier op het forum.

:rose:

.

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...