Spring naar bijdragen

donderdag 9 juni 2016


Aanbevolen berichten

Ja he, dat gaat straks zeker heel normaal worden.

Gewoon drank bij de tandarts, kledingzaak, kapper.

 

Nog even en dan biedt m"n huisarts me straks ook een drankje aan?

"Dokter, ik heb een probleem".

-"Wat wil je drinken, ik heb bier, wijn..."

 

:face-icon-small-shocked:  :blush:

 

-"Ja, dát is nou juist het probleem, dokter... ik kan die keuze niet maken.."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eergisteren was er een lange storing bij Ziggo, dus ik heb 1 Vandaag pas gisteren op mijn pc kunnen zien.

Ik ben al heel lang lid van het 1Vandaag opninie panel en heb dus ook de vragen over alcohol bij .............beantwoord.

Jullie begrijpen wel dat ik ertegen was en ben. Er zitten vaak vakjes bij de vraag waar je extra commentaar kunt geven. 

Dat heb ik gedaan met de argumenten die we hier allemaal kennen over triggers en zo. Ook het voorbeeld van USA en Australië dat daar alleen alcohol gekocht kan worden in zgn. "bottleshops" , dus komt de klant die zich heeft voorgenomen niet alsnog in de verleiding.

Bovendien is dan ook veel makkelijker de leeftijd v.d. klant te controleren.

De 1e vraag was trouwens of de leeftijd weer naar 16 moet gaan. Ik vind van niet, want er wordt nu al gesjoemeld door vrienden en familie.

De reklame voor sigaretten is al lang van de buis gehaald en ik geloof dat ik ook geen alcohol reklames meer voorbij zie komen.

In veel winkels moet je ook naar een aparte balie voor rookwaar, dus die kant zou het ook moeten/kunnen met alcohol.

Maar waar mijn mond echt van open viel was die tandarts, dat is toch werkelijk niet te geloven!!!

Met een kegel, opgelopen in de praktijk zelf!!

Ik weet zeker dat menig alcoholist probeert de dagen voor het tandartsbezoek niet te drinken, zeker geen rode wijn, want je schaamt je toch als iemand het merkt.

Dit wilde ik even met jullie delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...... Ik lijk de controle kwijt maar tegelijk neem ik de controle door niet te 

gaan gebruiken.

 

Dat is heel dubbel. En af en toe snap ik er geen snars meer van

en voel ik me heel onzeker. Ik heb last van stemmingswisselingen.

Wat nu is kan over een minuut totaal anders zijn.

 

Dat heb ik altijd al gehad bij stoppogingen.

Die verwardheid; het niet snappen, niets lijken te begrijpen van wat er om mij heen gebeurd, niemand lijken te begrijpen,

was dan weer een reden terug te gaan drinken want dat snap ik tenminste.

 

Die stemmingswisselingen en verwardheid zijn sowieso vrij normaal in ieder mensenleven, maar als je net gestopt bent met drinken zijn ze extra sterk

aanwezig.. Mijn ervaring is dat dit toch minstens een jaar zo heeft voortgekabbeld, wel steeds iets minder, maar tot dat ik er geen bewuste

last meer van ondervond was ik toch minstens wel een jaar verder... nuchter dan, hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de tandarts dronk na afloop van het spreekuur, om 20.00 uur ook een ontspannen biertje, soms met de patienten mee, zei hij.

 

 

Niet om bijdehand te doen, hoor.. :blush: .. maar wel een aparte tandarts dan, dat de patiënten tot na 20.00 uur blijven, tot na het spreekuur, om

een biertje met de tandarts te drinken.. doet me een beetje denken aan de middeleeuwse tandentrekker die huishield in de dorpskroeg..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren avond een hele afaire met huisartsen post en erg veel pijn in mijn buik. Bleek nierstenen. Ook nog een katheter gehad. Moet nu zelf weer plassen voor zover dat kan. Dat doet pijn en daarvoor krijg ik zoveel opiaten pijnstillers dat ik de hele dag al beneveld voel. Ik houd niet meer van dat gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de lieve felicitaties!

Het weer was fantastisch, en ik heb een geweldige dag beleefd in de Apenheul.

Zo geweldig om tussen de vrij rondlopende aapjes te wandelen, en mijn neefjes en nichtjes de bonobo's weer eens te zien :)

 

Terug wel een megafile, en ik had me toch een trek in een borrel met cola....

Thuis bleek dat ik eigenlijk gewoon ordinair dorst had, na twee ijskoude glazen Rivella was de trek meteen weer over gelukkig.

Verraderlijk gevoel , maar gelukkig wel een jaartje ouder maar nog steeds wakker en waaks :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...