Spring naar bijdragen

Maandag 16 mei


Aanbevolen berichten

Hai MijnGerrit,ja daar moet en wil ik ook mee aan de slag. Het moet gewoon eens afgelopen zijn. Er zijn al teveel mensen aan de alcohol gestorven en in mijn familie ook. Ik wil die eeuwigdurende cirkel doorbreken ... maar tjonge ....pfft.

Weet je dat je eventueel ook kunt aanmelden bij het weekpact hier? Als het iets voor je is dan he? Het moet niet. :-)

Goh regenboog, wat zul je volgende week blij zijn dat je dit gedaan hebt! Een hele stap met vast ook moeilijke momenten maar dat weet je al dat die gaan komen. Het is het eindresultaat wat telt!

Tof dat je dit aangaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het per dag bekijken vind ik zwaar. Ik heb hier ook ergens gelezen om je een in de toekomst liggend doel te bereiken.

Goed, mijn doel is 1 week niet drinken en dan opnieuw een doel te stellen. Zo hoef ik er niet elke dag mee bezig te zijn wat energie slurpt. Nu weet ik 1 week NIET drinken .... dus RUST in mijn hoofd.

Ik ga ervoor vanaf vandaag. Dus tot 23 mei en dan stel ik een nieuw doel in. al zeg ik het zelf

 

Ik kan je hierin niet volgen, regenboog. Door je doel van niet drinken een week vooruit te zetten hoef je er niet elke dag mee bezig te zijn?

Hoe gaat dat dan bij jou? Bij mij is van te voren vaststellen dat ik een week niet zou willen drinken toch echt dat ik zeven keer een dag bezig

zou moeten zijn met niet drinken.. zoals ik wel vaker gezegd heb, hier, het niet drinken is me niet zomaar aan komen waaien. Een dag niet

drinken is zeven keer minder "ermee bezig zijn" dan een week niet drinken.. :huh: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan je hierin niet volgen, regenboog. Door je doel van niet drinken een week vooruit te zetten hoef je er niet elke dag mee bezig te zijn?

Hoe gaat dat dan bij jou? Bij mij is van te voren vaststellen dat ik een week niet zou willen drinken toch echt dat ik zeven keer een dag bezig

zou moeten zijn met niet drinken.. zoals ik wel vaker gezegd heb, hier, het niet drinken is me niet zomaar aan komen waaien. Een dag niet

drinken is zeven keer minder "ermee bezig zijn" dan een week niet drinken.. :huh:

Omdat ik mijn doel gezet heb op 1 week niet drinken geeft dat rust...wat niet wil zeggen dat ik het niet moeilijk ga krijg en er zo toch elke dag mee bezig ben... maar ik hoef nu de strijd niet aan te gaan; wel of niet drinken ....omDAT ik een week niet zal drinken. Pppfft wat moeilijk uitleggen is dit, maar ik hoop dat je er iets wijs uit wordt... bewerkt door regenboog
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

 

Strak plan Lars. Ik heb het idee dat je zo langzamerhand poepflauw wordt van dit gedoe....? En terecht!

 

Ik krijg zo nog buurtjes op de thee, gezellig.

En ik ben blij dat het morgen weer een doordeweekse dag is! Er is allerlei regelwerk te doen!

 

Voor nu welterusten en ik meld me droog af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars: wellicht/hopelijk was dit jouw bodem. Het moment dat je op je knieen ligt (in mijn geval om mijn maag leeg te kotsen) en je beseft dat je dit, DIT, nooit meer wil. De laatste keer dat ik zoop was tijdens een etentje in het buiteland: 1 glas wijn werden drie flessenplus bier.

De keer daarvoor was ik in Azie en heb ik vijf dagen lang nonstop gedronken. Beetje slapen, niks eten en omdat ik nog dronken was ging het steeds 'makkelijker'. Toen ik terug kwam, besefte ik na drie dagen uitdrogen dat ik een keuze had. Doorgaan en binnen een jaar doodzijn of iets nuttigs in mijn leven gaan doen, vandaag kkies ik voor iets nuttigs: morgen hopelijk ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...