Spring naar bijdragen

vrijdag 13 mei 2016


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen! Vooral Fleurtje natuurlijk. ;-)

De enkele keer dat ik me verslaap neem ik eerst thee, dan koffie en dan pas laat ik weten dat ikmlater kom. Niet eens omdat het moet maar omdat ik weet dat mijn collega's zich anders gaan afvragen of ik onder een bus gelopen ben. En ik werk die dag niet eens langer door. Omdat ik ook vaak vanuit thuis werk als ik in feite vrij ben. Geen probleem en ik zie niet wat dat met verslavingsgedrag te maken heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Hannah1!

Goedemorgen jowan!

Goedemorgen Lars!

Hannah1: ik hoor echt alleen maar negatieve berichten van jou. Kijk eens zelf je laatste 10 berichtjes door, kijk dan eens in de spiegel en meld hier eens normaal hoe het zit.

jowan: je zegt dat je nederig bent, vandaar jowan ipv Jowan maar in jou berichten merk ik daar weinig van. Ik vind het knap dat jij zonder terugvallen bent gestopt maar enigszins inleven in mensen die daar moeite mee hebben zou geen kwaad kunnen.

Lars: jij moet Dostejevski lezen zei de Kapitein al deze week. Minder continu worstelen, op het forum zitten maar pak een dik boek en zet je computer af en toe uit.

Sorry, dat moest ik even kwijt

Houd het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe iemand in zulke situatie reageert of doet heeft niets te maken met verslavingsgedrag.

Wat jij doet is eng denken.

 

 

Je introduceert de term verslavingsgedrag, zou je willen uitleggen wat jij daaronder verstaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Hannah1!

Goedemorgen jowan!

Goedemorgen Lars!

jowan: je zegt dat je nederig bent, vandaar jowan ipv Jowan maar in jou berichten merk ik daar weinig van. Ik vind het knap dat jij zonder terugvallen bent gestopt maar enigszins inleven in mensen die daar moeite mee hebben zou geen kwaad kunnen.

Wat versta jij onder nederigheid? Volgens mij zitten we op verschillende golflengten.

En als ik op iemand inga, leef ik me niet in die persoon in? Ook dat vraagt om uitleg want ik begrijp dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een forum verwacht van positief medeleven en mededogen. Daadkrachtig waar nodig optreden maar met respect.

Sinds ik lid ben en dat is kort lees ik nu al 2 x heftige woorden.

Ik deins ervoor terug. Het geeft me geen veilig gevoel wat toch juist de bedoeling was/is van een huiskamer.

Sorry,

ga even weg van dit forum,ik begrijp het niet

regenboog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon blijven regenboog.

Je wilt toch met de drank stoppen/minderen.

 

Niet te overgevoelig. Net het echte leven hier.

Ook in real life kan je niet voor alles vluchten.

 

Een mooie leerschool.

 

Hoe gaan je plannen, wat de drank aangaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

 

Ach regenboog, scroll maar gewoon door als iets je niet bevalt.

Hoewel je van de irritaties hier soms ook nog wat kunt leren....

 

Zo zijn sommigen hier altijd het P-paaltje...

Zo heb ik ook begrepen dat extreem kritisch gedrag ook bij verslavingsgedrag hoort.

En het is vrijdag de dertiende he  ;)

 

Gewoon aan jezelf blijven werken!

 

Nog even van een relatief mooie dag qua weer dan genieten!

In elk geval ga ik nog een lange wandeling maken.

 

fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat versta jij onder nederigheid? Volgens mij zitten we op verschillende golflengten.

En als ik op iemand inga, leef ik me niet in die persoon in? Ook dat vraagt om uitleg want ik begrijp dat niet.

 

Als bijna iedereen jou visie op nederigheid anders begrijpt dan jij bedoelt......zou je zelf dan niet uitleggen hoe je het zelf bedoelt. Ik herinner me dat je het op een dag uitgelegd heb en dacht O bedoel je dat! In de volksmond is nederig zoals een bediende bij zijn meester doet, slaafs bijna. Dat is niet bepaald de attitude die je uitstraalt en daarin zit het onbegrip.

 

En je bent in mijn ogen ontzettend belerend, als een pastoor haast. Dit terwijl we allen gelijk zijn als alcoholisten onder elkaar. Dat iemand dat arrogant noemt vind ik niet zo heel gek. We zijn hier allemaal onder elkaar, niemand heeft behoefte aan de les gelezen te worden.......dat doet de leidinggevende of ander persoon wel die wel in de positie zit dat het diegene zijn/haar taak is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne wandeling Smart. Goed idee!

 

@Regenboog.....trek je toch zo een woordewisseling niet aan. Niemand weerhoud je om hier je verhaal te doen en iedereen hoopt dat ook je vandaag de eerste niet neemt. Daarom zijn we hier.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen! Vooral Fleurtje natuurlijk. ;-)

De enkele keer dat ik me verslaap neem ik eerst thee, dan koffie en dan pas laat ik weten dat ikmlater kom. Niet eens omdat het moet maar omdat ik weet dat mijn collega's zich anders gaan afvragen of ik onder een bus gelopen ben. En ik werk die dag niet eens langer door. Omdat ik ook vaak vanuit thuis werk als ik in feite vrij ben. Geen probleem en ik zie niet wat dat met verslavingsgedrag te maken heeft.

Mupke??!!! 

:face-icon-small-shocked:  :face-icon-small-shocked:  :face-icon-small-shocked:  :face-icon-small-shocked:  :face-icon-small-shocked:  :face-icon-small-shocked:  :face-icon-small-shocked:  :face-icon-small-shocked:  :face-icon-small-shocked: 

Wacht es ff...

'Mijn' Mupke??!!

Kan iemand mij ff slaan (niet te hard aub)

:lips:  :lips:  :lips:  :lips:  :lips:  :lips:  :lips:  :lips:  :lips:  :lips:  :lips:  :lips:  :lips:  :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een forum verwacht van positief medeleven en mededogen. Daadkrachtig waar nodig optreden maar met respect.

Sinds ik lid ben en dat is kort lees ik nu al 2 x heftige woorden.

Ik deins ervoor terug. Het geeft me geen veilig gevoel wat toch juist de bedoeling was/is van een huiskamer.

Sorry,

ga even weg van dit forum,ik begrijp het niet

regenboog

Jammer als je er om weggaat Regenboog.

Af en toe is hier een kibbeldag inderdaad. Dat waait wel weer over. Als je tot nu toe iets hebt aan het forum dan zou het een straf voor jezelf zijn als je wegblijft. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

**************************

En je bent in mijn ogen ontzettend belerend, als een pastoor haast. *******************

Belerend is in mijn ogen als je een ander vertelt hoe het moet, wat de juiste weg is. Ik heb het hier over hoe ik het deed en wat ik erover denk. Weinig belerend, misschien wel leerzaam...

En als jij destijds begrepen hebt wat nederigheid inhoudt hoef je er nu niet weer een punt van te maken, of gaat het je toch meer om stemmingmakerij? Ben ik weinig gevoelig voor.

Ik hou me graag bij de feiten. En over verslaving, nuchterheid en herstel wil ik het hier best hebben, al het overige boeit me iets minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn hoor regenboog, blijf maar lekker komen  hoor.

Ik kan ook niet zo goed tegen heftige woorden, maar heb toch geleerd om het naast me neer te leggen, als het te dreigend over gaat komen naar mijn gevoel.

 

En zoals jullie zien, alweer thuis, en hoef vandaag niet meer te werken.

Heerlijk hoor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belerend is in mijn ogen als je een ander vertelt hoe het moet, wat de juiste weg is. Ik heb het hier over hoe ik het deed en wat ik erover denk. Weinig belerend, misschien wel leerzaam...

En als jij destijds begrepen hebt wat nederigheid inhoudt hoef je er nu niet weer een punt van te maken, of gaat het je toch meer om stemmingmakerij? Ben ik weinig gevoelig voor.

Ik hou me graag bij de feiten. En over verslaving, nuchterheid en herstel wil ik het hier best hebben, al het overige boeit me iets minder.

 

Ik weet niet meer precies wat je schreef bij nederig. En ik kan het niet vinden, het was op de dag volgens mij dat je ijsjes ging eten in Amsterdam. Het lijkt me niet de bedoeling dat ik voor jou ga invullen wat jij onder nederig verstaat. Ik zie een begripsverwarring over nederig. Jij bent de aangewezen persoon om dat toe te lichten. Nee dat is geen stemmingmakerij maar een oprecht punt. Wat zou het trouwens over jou zeggen dat je zo beducht bent dat men hier aan stemmingmakerij zou doen over jou als persoon?

 

Over belerend is mijn perceptie anders als je blijkbaar bedoelt. Ik begrijp het zoals jij belerend definieert. Ik heb vaak de indruk dat jij redeneert van mijn weg is de weg voor iedereen. Dat zie ik dus verkeerd. Dank voor je uitleg hoe je het wel bedoelt.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag.

Nog even genieten van deze, naar schrijnt, laatste mooie dag.

Ik lees bijna dagelijks mee, maar het gebekvecht is ronduit kinderlijk te noemen. Inderdaad niet helpend voor wie dan ook.

 

Lars; verslapen? Lekker toch, had je het nodig! En wat fijn dat je zoveel goeds hebt opgebouwd bij jou werkgever dat je de ruimte krijgt rustig te integreren en er oog is voor jou herstel. Daar zou menig een jaloers op zijn ;)

 

Ik duik nog even de zon in! Heerlijk! Fijne dag nog iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ophef als ik me een keer verslaap. Alcohol gerelateerd? Als ik gisteravond die fles wijn op had gezopen ja. Er is helemaal niets aan de hand. Heb gemeld dat ik een half uur later kwam geen probleem. Soms wordt hier gedaan of ik er 1 grote zooi van maak. Dat spreek ik tegen. Het gaat met vallen en opstaan ik doe mijn best. Maak fouten herstel fouten. Achter de schermen ben ik behoorlijk hard aan het werk. Elke dag komt er iemand langs op werkdagen. Ja de weekenden heb ik het moeilijk. Ik hang hier de hele dag rond op het forum? Moet maar een boek gaan lezen? Mag ik dat zelf uit maken? Ik werk in de ochtend. Vanaf dinsdag een uur erbij. Tijdens mijn werk kom ik niet op het forum. Mag ik gewoon Lars zijn zoals ik ben? Misschien kom ik nooit zover als een jowan of Kohtje. We zijn allemaal mensen en geen mens is gelijk. Ieder doet het op zijn of haar manier. Ik ben blij met mijn droge dagen die nog steeds de overhand hebben. Ik ben trots op mezelf dat ik me hier staande houd. Valt nog heel veel te leren en te doen. Ik had ook geheel terug kunnen vallen in mijn oude gedrag en dagelijks gaan drinken. Genoeg voor vandaag. Zo de thuis hulp. Vanavond naar een meeting. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind Russen ontzettend taaie kost. Iedereen heeft minstens 3 namen, (zijn eigen, die van zijn moeder, die van zijn vader), dan zijn er nog koosnaampjes en verkleinwoorden en tegen die tijd heb ik tig keer gedacht 'wie is dit nou weer?' en dan geef ik het op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...