rapilos Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Een hele goede morgen allemaal, Pas om 9.30 beginnen, en dan maar voor 3 uurtjes, Tjonge wat een luxe weer. Al weer een hoop strijders op de been lees ik. Tomtom, Goed man! En die lekkere chocolade croissant heb je dik verdient Sterkte met alles, Jane, Lekker uitrusten in de sauna nu Lijkt me echt moeilijk werk wat je doet, en dan nog wel in de nacht. Petje af hoor. Regenboog,Zeiltje, en Agnieta; Gaan met die banaan vandaag he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Momentum Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Bedankt voor de koffie, lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Als je je laatste bericht nu eens bewaard Agnieta en iedere keer dat je wilt gaat drinken deze even goed leest... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Enfin, ik ga er vandoor Laters ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 (bewerkt) Agnieta, Je draait als een kat om de hete brij. Hoeveel verschillende verhalen heb ik nu al niet gehoord! Nodig 'om te overleven'. Je loopt hier zolang mee en dan zulke onzin schrijven. Pak jezelf bij de kladden. Je wordt koekkoek éénzang zo. aanp, Laatste zinnetje verwijdert. 3 mei 2016 bewerkt door Soothe jowan en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Hondje uit nu, Fijne dag allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Dat is ook zo hoor, Rosa. Heb je gelijk in. Ik ben zo gewent geraakt te drinken als ik me niet goed voel. alsof het zou helpen..ja het helpt me de vernieling verder in. Meer niet. Toch heeft drinken me wel geholpen, ooit. Maar dat is niet meer zo, al heel lang niet meer en dat weet ik ook wel maar het lijkt of ik af en toe denk of hoop (?) dat dat nog zo is...maar dat is niet zo en komt ook nooit weer. Ik kon wel kotsen van mezelf op het moment ik dronk en toen de alc z"n werk niet deed zoals ik wenste werd ik ook nog boos op de alc. Het is regelrechte waanzin (geestelijke ongezondheid) om op een andere uitkomst te hopen en te verwachten als we steeds hetzelfde doen. Veranderen is de oplossing. Wat veranderen, dan? Alles. Gewoon: alles. basta en Soothe reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Goedemorgen. Veel sterkte voor ieder die het nodig heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Dagpact: Zbb Albert Lars Momentum Rosa Agnieta regenboog Rapilos Basta Zware tijd voor velen, zie ik. Veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Goedemorgen! Dagpact: Zbb Albert Lars Momentum Rosa Agnieta regenboog Rapilos Basta Nadia Het is een te mooie dag om te vergeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Ga maar een extra blokje om dan Soothe, jeetje man. Hoi Agnieta, Op jouw advies, het rondje hond en beetje uitgebouwd. Agnieta, je moet eens goed helder krijgen wat je nu eigenlijk wilt. Je zwabbert wat structuurloos in het rond. Ik heb je al vanaf 2010 gevolgd en lees steeds andere scenarios. Ik zeg nog maar een keer dat er niet zoiets als een beetje droogstaan is. Ik denk dat je het liefst beschaafd zou willen drinken. Ik zou dat ook graag willen Agnieta,maar het gaat niet. Ook jij bent van het type dat behoorlijk doorschiet als je drinkt. Het is als van een flat springen en hopen één etage lager uit te komen. (Carmiggelt) Dan lees ik dat je wilt stoppen. Meestal na een binge. Dan ben je iemand die gewoon af en toe wat moet kunnen drinken. Nu zelfs een 'overlevingstrategie'. Het moet niet gekker worden. Agnieta je kan niet drinken en waarschijlijk nooit. In de acceptatie ligt de genezing. Jowan zegt veranderen. en dat is ook zo. Jezelf steeds teleurstellen Agniete is fnuikend voor je moraal. Actie Agnieta. Als je gewoon af en toe wat wilt drinken doe dat. Maar dan hoeven hier geen klaagzagen plaats te vinden toch. Het is geen aanval Agnieta. Ik wil je wakker schudden. lady jane, AlbertRemmo, Yogajuf en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Goeiemorgen Vandaag weer op het dag pact. Gisteren zag ik Tine. Doe je ook weer mee? Wens iedereen veel sterkte vandaag. Nee, het voegt niets toe hé dat drinken. Het is een kwestie van goed onthouden! Het niet opzoeken... en het heilige geloof dat je al okay bent zonder dat daar A voor nodig is. Wat zeg ik? Je betere versie komt tevoorschijn. Ik moet daar zelf echt ook elke dag aan denken!! En de beste omstandigheden daarvoor creëren. Go for it!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Die zin van Carmiggelt!! Wat een prachtig en liefdevol pleidooi van Soothe. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 (bewerkt) Goedemorgen, Welkom op het forum, basta en regenboog! Had afgelopen vrijdag trek gekregen. Ik vond op internet een heleboel goede nieuwe muziek die mij triggerde, want de muziek deed me denken aan vroegere dansfeesten. Maar de sfeer op het forum was vrijdag niet zo ondersteunend. Dus toen heb ik maar niet geschreven hier. De trek is inmiddels over. Op internet heb ik wat gelezen over de gierzwaluw, nadat mijn interesse was gewekt door een berichtje hier dat de gierzwaluw vanuit Afrika naar hier vliegt zonder te stoppen en in de lucht slaapt. Blijkt dat vogel maandenlang in de lucht blijft vliegen. Zonder op de grond te komen. Alleen als ie op nest komt, staat ie met zijn pootjes op de grond. Tjee wat bijzonder. En op internet staan ook de nesten gelokaliseerd. Aan de overkant van mijn huis zijn drie nesten in het dak. Heb zaterdag asperges gegeten. Het bezoek vond dat er heel veel smaak aan zat. Dus hier de tip: schil de asperges en verwijder het onderste stukje dat houtachtig is. Maak van schillen en onderste stukjes een bouillon door te koken in water met wat zout ( 1 eetlepel zout per liter, uurtje koken). Zeven. Samen met asperges aan de kook brengen met een doek op de asperges in het water, zodat ze onder blijven. 30sec koken. Dat is genoeg. Vuur uit. Laten afkoelen in vocht. Bij het opdienen, 5 minuten verwarmen in het vocht (80 graden, niet koken). Daarna soep maken van vocht. Door zo kort te koken verdwijnt de smaak niet in het vocht. (Sommige restaurants koken 1 minuut met minder zout (10gr zout per liter). Minder goede restaurants koken de asperges 2 minuten. Struktuur is zachter, maar dan is al veel smaak verdwenen.) In alle gevallen rustig laten afkoelen. Toine, kun je de plaatjes misschien uploaden via tinypic.com. Daar hoef je geen account voor aan te maken. Gewoon plaatje uploaden en dan in het volgende scherm dat automatisch verschijnt de onderste link van de vier kopiëren en die hier plakken in het schermpje wat je krijgt bij de knop 'afbeelding'. 3 mei 2016 bewerkt door plof Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Wow, bedankt voor de tip plof! Ik doe altijd mijn best met asperges, koop ze vers van het land, kook ze kort (maar veel langer dan wat jij nu zegt) - en altijd vind ik ze nog slap en waterig. Val zelfs terug op groene asperges uit frustratie en zonde van geld gevoel. Ik ga jouw manier de volgende keer zeker proberen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 PS: ik wil ze eens maken met morieljes als ik die kan krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Ik heb een soort stoomapparaat De asperges komen dan helemaal niet in aanraking met het water Ongeveer 15 tot 20 minuten stomen. De aardappels kunnen in een apart vak ook mee stomen. Deed dit al jaren, totdat ik ze weer in water ging koken omdat ex het stoomapparaat had In water gekookt, smaken asperges naar niks, de saus moet het dan goed maken. Op Plof zijn manier heb ik het nog nooit geprobeerd, maar kan me wel voorstellen, dat er dan meer smaak aan zit dan op de traditionele manier Overgens, heb ik mijn stoomapparaat weer terug (ex heeft een nieuwe gekocht) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Wat zijn morieltjes ook alweer Yoga ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Plof, ik vind een eetlepel zout op een liter erg veel. Moet het geen theelepeltje zijn? Nu ben ik niet zo'n zoutig type. Zal ze ook weer eens eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Ja 30sec is genoeg, mits je in het kookvocht laat afkoelen. En met stoomapparaat lijkt me ook heel goed voor de smaak. Nog nooit geprobeerd. Daar moet ik ook maar in verdiepen binnenkort. Het lijkt veel Soothe. Maar dat is het niet. 1 eetlepel is 17 gram. Blancheren doet men in restaurants in water dat naar zeewater smaakt. Zeewater hier heeft 34gr zout, dat zijn 2 eetlepels. Maar tegenwoordig doet men blancheren iets minder met 20gr zout per liter. Dat is meer dan 1 eetlepel per liter. Zout in het water is bedoeld om plantencellen eerder stuk te laten gaan. Dus minder lang koken. Je hoeft niet het vocht niet op te eten. Mag ook na afloop worden weggegooid. Als je de asperges eet, zit er maar heel weinig zout van het water op de asperges. Een geklaarde boter erover. Hmm, nou krijg ik trek in morieljes. Goed idee yo. Ik wil ze ook nog wel een keer morieljes in het wild zoeken. Bij Schoorl bijvoorbeeld. Het zijn superlekkere paddestoelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 (bewerkt) Maar als je een theelepel zout wil doen per liter water, mag dat ook hoor soothe. Kan je later altijd nog zout bij doen. Fysiologische zoutoplossing is overigens 9gr/liter, dat gebruikt wordt voor infuus. Dat is een ongeveer een halve eetlepel zout per liter. fijne dag iedereen edit: ik vergat bij recept van asperges te schrijven: na het zeven van bouillon, water toevoegen tot oorspronkelijke hoeveelheid. Bouillon koelt dan gelijk een beetje af. Zoutgehalte blijft dan ook precies hetzelfde. Pff moeilijk hoor, koken proberen op te schrijven. 3 mei 2016 bewerkt door plof Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 https://youtu.be/FjBj0-KoT2Q beter dan dit wordt het echt niet..... wat een weer! laatste tijd heel erg angstig in de nacht en overdag voel ik mij top, verwarrend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Maar als je een theelepel zout wil doen per liter water, mag dat ook hoor soothe. Kan je later altijd nog zout bij doen. Fysiologische zoutoplossing is overigens 9gr/liter, dat gebruikt wordt voor infuus. Dat is een ongeveer een halve eetlepel zout per liter. fijne dag iedereen edit: ik vergat bij recept van asperges te schrijven: na het zeven van bouillon, water toevoegen tot oorspronkelijke hoeveelheid. Bouillon koelt dan gelijk een beetje af. Zoutgehalte blijft dan ook precies hetzelfde. Pff moeilijk hoor, koken proberen op te schrijven. Moet je het dan weer aan de kook bergen (met asperges en doek) met deksel op de pan, of deksel eraf?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Oh jee, waar komt die angst dan vandaan Toine, Of heb je zelf ook geen idee? Gebruik nooit zout op mijn eten, en met stomen is het al helemaal niet nodig. zout is niet goed voor een mens he Net een abbonement afgesloten voor mijn telefoon voor 9 euro per maand. Had tot nu toe een pre-paid kaart van Appie. Hoop, dat ik er goed aan gedaan heb, maar dacht , dan kan ik misschien ook makkelijker internetten op dat ding en bellen vanuit het buitenland (hoop ik) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 Deksel eraf, yo. Anders zie je niet wat er gebeurt. Toine, wat naar dat je angstig bent 's nachts. Is het half wakker/half nachtmerrie zijn en niet goed kunnen in- en doorslapen? Rapi, voor 9 euro bellen en internet, heb je goed gedaan! Yogajuf reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden