Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ja, die geestige Lars. En ik las een minuut later op,zijn eigen draadje dat hij zo in de put zat.

Ik zit weer stevig in het zadel qua drinken.

Er stond een leuke column in de NRC over de overtrokken reacties van de omgeving van iemand die gestopt is met drinken.

Ik kan niet linken, of bijvoorbeeld die reusachtige plaatjes van lady Jane, dat moet ik ook nog onder de knie krijgen.

Ik durf het weer te zeggen: wat is het toch fijn om niet meer te drinken.

Geplaatst (bewerkt)

Basta; je googlet het artikel

en gaat dan naar de link bovenin je balk

dan zet je de cursor aan het eind van het laatste woord en drukt erop, dan wordt die regel blauw

dan druk je op je rechtermuisknop en dan klik je "knippen" aan (het kan ook met kopieren, maar dan zie je niet het plaatje van bijv. een muziekje)

terug in adb-waar je het wilt plaatsen

druk je weer op rechterknop en dan klik je "plakken" aan. voila! oftewel basta!

bewerkt door lady jane
Geplaatst

Steengoed stuk zeg! Dank voor het delen Jane.

Ook namens mij. Deze vind ik leuk: "wat drink je nou zo'n hele avond, als je niet drinkt?'

("Wat snuif je dan, als je geen coke meer snuift??")

Lady Jane, dank je wel voor de handleiding! En dan, en dan, en dan, dat hoort bij een duidelijk stappenplan.

Geplaatst

(ik kopieer deze even van de dagdraad, Tomtom&jowan, dan kan ik het later makkelijk terugvinden)

Zolang je ergens in je hoofd nog een waarde toekent aan drinken, blijft het worstelen. Die knop moet om: drank heeft geen enkele waarde (als je de lange termijn effecten van de kortstondige euforie aftrekt is het zelfs een vette, dikke roodstand) dus dat plaatje moet in je hoofd.

Geplaatst

Ook namens mij. Deze vind ik leuk: "wat drink je nou zo'n hele avond, als je niet drinkt?'

("Wat snuif je dan, als je geen coke meer snuift??")

Lady Jane, dank je wel voor de handleiding! En dan, en dan, en dan, dat hoort bij een duidelijk stappenplan.

Dat 'wat te drinken' is wel irritant, zeker met uitgaan. Vroeger was het eenvoudig: bier. En daar had ik nooit genoeg van. Na een glaasje cola, een glaasje spa blauw en een glaasje liptonice, slaat de verveling wel toe hoor. 

En thuis merk ik ook wel dat het lastig is een lekker non-alcoholisch drankje te vinden. Liters thee, koffie, limonade, het is toch een stuk vervangingsgedrag denk ik. 

Geplaatst

Het grote verschil is dat we nu voor de dorst drinken, en die is na één of twee glazen wel gelest.

Drinken voor de roes blijkt echt iets heel anders te zijn, hoe kreeg ik het allemaal weg!! (Op bieravonden)

Geplaatst

inderdaad Basta

Ook ik; hoe kreeg ik al die zelfmedicatie weg toen ik allang geen fysieke dorst meer had?

Vroeger had ik nooit dorst, ik had altijd drank vóórdat ik dorst kreeg. Ik had ook nooit trek of craving; ik had al drank vóórdat ik last kon krijgen van trek. Maar toen stopte ik .............toen begon het gezeik :D :D :D

Geplaatst

Een vriend van mij dronk veel, steeds meer en uiteindelijk een fles per dag. Dat duurde een jaar of tien. Toen kwam hij een keer met een groep vrienden in een restaurant waar geen alcohol werd geschonken. Iedereen haalde zijn schouders op, ook wel eens leuk om mee te maken, maar hij was bijna in paniek: GEEN WIJN???

Het was een vreselijke avond, hij hunkerde zichzelf haast een hartaanval. En nu komt het:

Van deze ervaring schrok hij zo, dat hij besloot om niet meer te drinken.

Einde verhaal.

Hij heeft nooit meer gedronken, praat er nooit over, is verbaasd als ik vraag wat zijn strategie is.

Hij wilde niet meer drinken en dronk dus niet meer.

Ik bewonder hem zo, maar daar snapt hij niks van.

Geplaatst

Ha smart, goeie timing, ik ga zo uit eten, ik gok dat ik mijn eerste toost om 19.15 uitbreng, dan knipoog ik even met mijn Radler naar jou, oké?

Dat heb ik een keer eerder met kruidenthee gedaan, ik bedoel met kruidenthee met Kruidenthee en Etty, dat gaf net het laatste zetje.

Ben jij lekker aan het schrijven? Ga je iets 'opzetten'?

Geplaatst

Dank je! Ik lees wisselende dingen van jou, onbevredigende dagen qua hoeveel werk je hebt verzet, en heel bevredigende dagen want: droog!

Klopt dat?

Geplaatst

Ja, van het ene naar het andere uiterste.  :)

Maar niet gerelateerd aan wel of niet droog.

Wel doseren en balans zoeken.

Heb het soms heel druk, vol in beweging en actie

om  vervolgens weer in een soort van stilstand te komen.

Ik zoek daar naar evenwicht.

Want na die drukke dagen heb ik ook heus genoeg te doen.

Maar kom ik niet goed in beweging, waardoor ik het later weer 

als té druk ervaar. Snappie?

Dus balans.

Qua drinken is het simpel. Niet.

Geplaatst

Dus het was gezellig Bassie? ;)  toast doorgekregen.

Ik was gisteren aan het uitmoeien van een paar drukke dagen dus heb veel

aan de contacten gedaan en (te)veel bij de pc gezeten. Toetsenbord weer redelijk okay - snap het ook niet.

Met schrijven 2 projecten onder handen. Ga straks verder.

Wat is jouw wel-balen precies??

Geplaatst

Mijn wel-balen is: 

(bijna onherkenbaar, want gecensureerd wegens ban-dreiging)

NEE!! Heb ik tóch weer gedronken! Waarom, waarom, wat ben ik toch een ****, zie je wel, ik kom er nooit vanaf, ik kon toch gewoon thee drinken?? Nota bene N. dronk ook gewoon thee!! Slappe *** die ik ben, waarom heb ik niet enzovoort.

En nu: Lekker.... rustig en tevreden wakker worden.

Geplaatst

Ik ben het spoor even bijster Basta. Je had een etentje en daar baal je achteraf niet van omdat je het droog hield. En je baal je wel van omdat je toch dronk... .

Of mis ik iets?

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...