Spring naar bijdragen

Basta

basta

Aanbevolen berichten

Wat een wijze tekst, ladyjane.

Hé Thee, ik heb een waarschuwingspunt omdat ik jou onlangs verrot heb gescholden!!

Ik kan het helaas niet herhalen, want dan heb ik er twee, maar het was één van de zoetste woordjes die ik ken, het rijmt op bekkie.

Maar moderator, ik zal niet flauw doen, want ik waardeer het oprecht dat dit forum consequent beschaafde taal hanteert. Daar kunnen ze in de tweede kamer een puntje aan zuigen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk maar. Maar ik wil er echt bijzeggen dat ik de toon erg vriendelijk vind, en dat ik een groot voorstander ben van een 'kuis' forum, dus ik zal me eraan houden.

Beste Basta,

Dit bericht stuur ik je, omdat ik zojuist 'gekl*' uit een bericht heb verwijderd.

Zoals je weet is schuttingtaal niet toegestaan. Ook een verbastering hiervan niet, omdat het immers dan nog als schuttingtaal gelezen wordt.

Zou je daar rekening mee willen houden in je postings?

Een rustige avond gewenst.

Vriendelijke groeten,

de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het nieuwe boek van Kahn gelezen: 'Op je gezondheid'.

Het zei me weinig. Heel veel getallen en percentages: van de duizend Europese vrouwen boven de dertig dronk in de afgelopen twintig jaar 10% minder dan de tien glazen per week die in de jaren erna als streefgetal is aangemerkt en veertien procent daarvan heeft een verrgrote kans op kanker.

(Ik verzin even iets, hoor)

Ik realiseerde me dat "gezondheid" weinig invloed op mijn motivatie heeft. (Hoe dom dan ook.)

Verslaving, dat vind ik erg, de machteloosheid, schuld, schaamte, woede. Maar gezondheid, ach...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die geestige Lars. En ik las een minuut later op,zijn eigen draadje dat hij zo in de put zat.

Ik zit weer stevig in het zadel qua drinken.

Er stond een leuke column in de NRC over de overtrokken reacties van de omgeving van iemand die gestopt is met drinken.

Ik kan niet linken, of bijvoorbeeld die reusachtige plaatjes van lady Jane, dat moet ik ook nog onder de knie krijgen.

Ik durf het weer te zeggen: wat is het toch fijn om niet meer te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Basta; je googlet het artikel

en gaat dan naar de link bovenin je balk

dan zet je de cursor aan het eind van het laatste woord en drukt erop, dan wordt die regel blauw

dan druk je op je rechtermuisknop en dan klik je "knippen" aan (het kan ook met kopieren, maar dan zie je niet het plaatje van bijv. een muziekje)

terug in adb-waar je het wilt plaatsen

druk je weer op rechterknop en dan klik je "plakken" aan. voila! oftewel basta!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steengoed stuk zeg! Dank voor het delen Jane.

Ook namens mij. Deze vind ik leuk: "wat drink je nou zo'n hele avond, als je niet drinkt?'

("Wat snuif je dan, als je geen coke meer snuift??")

Lady Jane, dank je wel voor de handleiding! En dan, en dan, en dan, dat hoort bij een duidelijk stappenplan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(ik kopieer deze even van de dagdraad, Tomtom&jowan, dan kan ik het later makkelijk terugvinden)

Zolang je ergens in je hoofd nog een waarde toekent aan drinken, blijft het worstelen. Die knop moet om: drank heeft geen enkele waarde (als je de lange termijn effecten van de kortstondige euforie aftrekt is het zelfs een vette, dikke roodstand) dus dat plaatje moet in je hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook namens mij. Deze vind ik leuk: "wat drink je nou zo'n hele avond, als je niet drinkt?'

("Wat snuif je dan, als je geen coke meer snuift??")

Lady Jane, dank je wel voor de handleiding! En dan, en dan, en dan, dat hoort bij een duidelijk stappenplan.

Dat 'wat te drinken' is wel irritant, zeker met uitgaan. Vroeger was het eenvoudig: bier. En daar had ik nooit genoeg van. Na een glaasje cola, een glaasje spa blauw en een glaasje liptonice, slaat de verveling wel toe hoor. 

En thuis merk ik ook wel dat het lastig is een lekker non-alcoholisch drankje te vinden. Liters thee, koffie, limonade, het is toch een stuk vervangingsgedrag denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draaiorgel dat gaat ook over. Je bent zo gewend om altijd een drankje te hebben. Maar op een gegeven moment hoeft dat niet meer. Net als bij roken in het begin zat ik maar met een zoethout of lolly in mijn mond.

Wat ik ook lekker vind is crodino en av biertje maar bij sommigen roept dat teveel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad Basta

Ook ik; hoe kreeg ik al die zelfmedicatie weg toen ik allang geen fysieke dorst meer had?

Vroeger had ik nooit dorst, ik had altijd drank vóórdat ik dorst kreeg. Ik had ook nooit trek of craving; ik had al drank vóórdat ik last kon krijgen van trek. Maar toen stopte ik .............toen begon het gezeik :D :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...