Spring naar bijdragen

Zaterdag 23 april


Momentum

Aanbevolen berichten

Met herstel van een verslaving is het net zo.

Bij herstel op 400 tpm weet je het één en ander maar ga je nog behoorlijk nat.

Bij herstel op 1400 tpm kom je er al veel droger vanaf.

 

Herstel is niet een beetje aanmodderen en veel theoretisch weten.

Bij herstel is van te voren weten van geen belang.

Een beetje weten en er dan vol tegenaan, op volle toeren, levert vele vragen, problemen, onzekerheden etc. op

die op hun beurt weer leerstof zijn voor het volgende weten. Wordt ook wel ervaring genoemd.

 

De langgestopten zijn niet lang gestopt omdat ze meteen wisten hoe dat moest maar door ervaring van het gestopt zijn.

In mijn geval is die ervaring vol van een hele rits van tegenslagen en tegenvallers waar ik me niet door heb laten ontmoedigen,

met andere woorden, ik ben de vluchtweg (roes) niet ingeslagen maar ben op de hoofdweg (naakte waarheid) gebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat zeker weg. Twee dagen geleden had ik het enorm, maar inmiddels ben ik er al een beetje achter waar het door kwam. Zitten, wandelen en je eigen gedachten gewoon binnen laten komen en je erover verwonderen helpt al enorm. En er was een trigger voor mijn enorme trek afgelopen donderdag alleen heb ik er een paar dagen over gedaan uit te vogelen wat het was.

Iemand heeft ook nog een mooi draadje van Marnix uit Amsterdam ergens anders op dit forum neergezet. Ik vond dat een bijzonder nuttig draadje, lees dat eens door over hoe hij zijn verslaving te lijf ging..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staan mooie quote's in waar ik me van harte bij aan sluit. Ik denk dat agnieta zich bijvoorbeeld ook compleet kan vinden in "de superioriteit van sommigen die geen terugval hebben"

Belangrijkste is dat het niet maakbaar is, en dat je herstel komt als je er klaar voor bent, je open zet voor hulp, geluk en wilskracht hebt en zelfs dan....

Succes allen, ik ga weer se tuin in, het weer is veel beter dan verwacht !:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry voor mijn vorige reactie, maar ben even kwaad.

 

Sinds ik weer contact heb met mijn zoon, verneem ik dat hij telkens in ziekenhuis ligt en mijn ex niet thuis geeft.

 

Misschien gooi ik door dit bericht te typen mijn eigen glazen in, maar kan me even niks schelen. Zo dat is gezegd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....

 

Sinds ik weer contact heb met mijn zoon, verneem ik dat hij telkens in ziekenhuis ligt en mijn ex niet thuis geeft.

 

Misschien gooi ik door dit bericht te typen mijn eigen glazen in, maar kan me even niks schelen. Zo dat is gezegd

 

Dan wil ik je sterkte wensen Suikertje, om met zo'n ex om te moeten gaan. Dat lijkt mij nogal frustrerend. Ik vind het knap dat je er niet van gaat drinken. Ik lees je al een tijdje en heb het idee dat jouw proces geen gemakkelijke is, maar dat je desondanks steady gaat.

Complimentje bij deze kan wellicht geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond!

Kennelijk hangt het in de lucht. Moet het geen volle maan worden?

Gisteren een enorme rotdag vol gedachtens over drinken. Vandaag vol goede moed de nieuwe dag in.

Bij mij kwam de trigger eer gisteren na een conflict met mijn broer. Een enorme strijd krijgen we dan en dat resulteert in trek in drank.

Vandaag weer vol goede moed de dag in dus.

Voelde mij nog gespannen. Vanmiddag kwam er een kennisje even langs om wat te brengen. Ik vind haar een enorme gezellige dame.

Ze begon over: we moesten snel eens een wijntje doen in de zon! etc. etc.

Toen kwamen de gedachten: ik mag niks, ik ben saai, mijn leven is zo saai. En noem maar op.

 

uiteraard zit ik de trek gewoon uit, maar vervelend is het wel .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

chapeau Lars en zo door gaan .

 

 

Ik ben nieuweling en ik heb gefaald vandaag.

Had zo alleen maar de behoefte even de smaak en zo .

wel k** . Want ook al is het lekker ik voel het al . 

2 blikjes ... mix

Maar ik vind het toch niet leuk .

Dus hierbij dagpact niet gehaald vandaag

Dit is gewoon niet wat ik wil,.. want ik weet zeker dat mijn dochter het merkt ook dat ik iets heb gedronken.

En ik heb het geproefd en ik wil morgen gewoon weer verder met niet drinken !!!!

pfff  zo maar gaan slapen,......en morgen nieuw begin dan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lars. Het brein werkt raar.

Maar, het geeft vaak inderdaad een voldaan gevoel als je de trek hebt kunnen weerstaan. Zo komt er elke dag een wat sterker gevoel bij.

Ik ben nu 7 weken droog. De dagen vliegen voorbij, maar soms steekt het toch weer even de kop op. Dat is frustrerend en soms beangstigend. Maar drinken is geen optie, dan weer terug bij af.

Ik maak mij door deze onverwachtse trek wel zorgen, over de toekomst, de zomerdagen, verjaardagen.

Wat als ik dan slecht in mijn vel zit.

 

Maar goed. Dag voor dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daantje, als je van 2 blikjes niet meer kunt genieten en meteen weer wilt stoppen, heb je een goeie kans dat de knop binnenkort voorgoed omgaat.

 

Niet drinken saai? Haha. 

Nou dan kan het me niet saai genoeg zijn!

 

Heerlijke 1e vakantiedag gehad. In de tuin bezig geweest met opruimen en onkruid trekken. Wat klusjes binnen en gepuzzeld.

En verder met mijn nieuwste hobby: theosofie, de boeken van HP Blavatsky.

Ondertussen een probleempje op mijn werk zien los te laten. Tzt komt de oplossing wel weer. 

Wat frustraties horen er gewoon bij.

 

Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...